AnonymDiskusjon Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Stemningen stiger på en måte og jeg får ikke sove, og hjernen får ikke skrudd seg av. Igår var det samtaler med en jeg har forretninger med som utløste det. Han trenger å ha en rask beslutning, det er sånn han er, mens jeg trenger å ha ting uavklart, ubestemt for å ha fred. Nå var det en slik slags rask beslutning som trigget det. Jeg trodde det ikke skulle trigge det, men nå har det skjedd, og i værste mulighet vil det nå ta flere dager før jeg kan få sove,hvis ikke beslutningen gjøres om. Det som skjer er at tankene går i flere ganger raskere hastighet enn normalt, det kan være veldig fint på en skoleprøve, eller noe som krever konsentrasjon, men det er plagsomt ellers. For et par uker siden var det noe annet som utløste det. Da var det samtaler med en slektning, som gjorde at jeg fikk såpass mye uro og angst, i kombinasjon med denne høye stemningen, som gjorde at jeg var våken 72 timer i strekk, før jeg sov ca. 4 timer, 2 timer, 6 timer og 2 timer igjen de neste dagene. Når det har gått lang tid uten søvn, blir jeg også beskymret for å få hjerteinfarkt, da jeg kjenner litt i hjertet da. Det virker forresten å ta vallergan og lignende beroligende medisin som seroquel, men det gir en slags rebound effekt, slik at det å slutte, utløser en ny episode med flere søvnløse netter. Det er forresten fint og føle seg sånn, så lenge det ikke er på grunn av angst. Jeg har også problemer med at jeg er singel i store perioder og deprimert. Mens jeg i andre perioder har problemer med at jeg har for mange på gress, driver med sjekking overalt og ikke kan velge hvem jeg vil være sammen med. Hva skal jeg gjøre? Nå burde jeg sovnet ca. 24.00, men jeg ble urolig, og dermed er det igang. Følelsen sammenlignet med normalt er litt som å ha drukket 4 kaffekopper samtidig som jeg skulle legge meg, hvorav den stemningen kan holde seg i flere døgn, hadde ikke vært noe problem å kjøre bil 2 dager sammenhengende uten søvn. Postet av anonym: 90fbbf83bcd290d3b9014042e6a6f8d6 Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 For meg høres dette mer ut som noe innenfor angstspekteret enn bipolaritet, men findiagnostisering over nettet er ikke noe man skal bedrive og ingen her kan gi deg noen nøyaktige svar på det du spør om. Men det er jo tydelig at dette plager deg, ellers hadde du vel ikke spurt her, så jeg vil anbefale deg å få en time hos fastlege slik at du kan få dette utredet og behandlet. Avhengig av om du er over eller under 18år vil du da mest sannsynlig bli henvist til enten BUP eller DPS. Lykke til Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Høres ut som forbigående søvnløshet(transient insomnia) forårsaket av stress, depresjon og angst. Nytter vel ikke å fikse søvnløsheten uten å få bukt med de tre store. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 8. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2012 Fra før har jeg slitt veldig med rødming når jeg var yngre (12 år og opp til 20 år gammel). Det kunne være nok til at ei spesiell en kom på skolebussen. Jeg satt da bak i bussen. At noen tok i håret mitt. Eller bare det å gå på en buss om temperaturen var høy. Eller kasse kø. Jeg blir ikke ofte sprut rød lenger, men før var det en daglig hendelse og veldig plagsomt. Jeg tror det har sammenheng med problemene nå, men det virker ikke som jeg rødmer mye lenger, men at det heller har gått over til at jeg heller blir lammet på en måte og at det varer lenger om gangen, slik mennesker i skrekkfilm blir og ikke greier å ta kontroll over livet mitt og ubehagelige omstendigheter, det bare fortsetter og fortsetter. Det er som kroppen er full av adrealin og jeg ikke greier å skru av bryteren. Natt til i går, sov jeg fra 02.00-04.00 og så igjen fra 08.00-10.00, og i natt sovnet jeg 08.00 og våknet 14.30. Postet av anonym: 90fbbf83bcd290d3b9014042e6a6f8d6 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 8. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2012 Var også hos legen og fikk da med meg 10 Zolpidem og 30 5mg Valium. Har aldri prøvd noen av delene før og er litt skeptisk til dette. Ønsker ikke å bli avhengig av piller. Postet av anonym: 90fbbf83bcd290d3b9014042e6a6f8d6 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå