paithlezz Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Har tenkt å kjøpe Contour GPS actioncam fra USA for å spare litt penger. Det koster ca 3000 her i Norge. Har så langt funnet noen aktører på ebay som selger dette som nytt. best-cams USD 274,95 + frakt på USD 52 = 1863 kr 58cycle USD 258,95 + frakt på USD 71 = 1880 kr ninjashipper USD 290 + frakt på USD 38 = 1869 kr Altså jeg sparer ca en tusenlapp. Hvem burde jeg handle hos? Er dette forhandlere eller privatpersoner? Er det 100 % legit når det står at det er new, unused? På fotovideo.no står dette: "NB! Kamera er stilt inn på NTSC(30fps) fra fabrikken, husk å still inn på PAL(25fps, Europa Standard)" Får jeg noe problem siden dette er fra USA? Som dere ser koster alle nesten det samme. Burde jeg ta den som tar minst i fraktkostnad, mtp at jeg kanskje må sende det tilbake hvis noe ikke funker? Kom med tips og del erfaringer! ps: Kunne godt tenkt meg å kjøpe et 16 eller 32GB MicroSD kort også, så kunne kanskje kjøpt det fra samme forhandler hvis de har det? Er så noob på ebay, vanskelig å navigere også syns jeg:) Håper på svar! Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 (endret) Du må betale moms av varen og fraktkostnadene det blir tilsammen ca. 2350.- + et ekspedisjonsgebyr på ca 160.- +/-, så totale kostnadene blir ca 2500.-. Så det du burde vurdere er om 5 års med forbrukerrettigheter er verdt 500.- eller ikke, hvis du handler fra USA må du betale returkostnadene og ordne med nødvendig dokumenter så du ikke må betale moms en gang til hvis du får en erstatningsvare. Normalt har du et års reklamasjonsrett i USA, men sjekk feedback'en nøye på eBay-seller'en du eventuell bruker så du får en formening om hvordan selgeren forholder seg til reklamasjoner. Edit: likte ikke helt feedback'en til to av de du nevner, foreksempel "I wasn't happy with item description and the way the return policy is", Ninjashipper virker seriøs. Endret 7. mars 2012 av Nautica Lenke til kommentar
paithlezz Skrevet 7. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2012 Du må betale moms av varen og fraktkostnadene det blir tilsammen ca. 2350.- + et ekspedisjonsgebyr på ca 160.- +/-, så totale kostnadene blir ca 2500.-. Så det du burde vurdere er om 5 års med forbrukerrettigheter er verdt 500.- eller ikke, hvis du handler fra USA må du betale returkostnadene og ordne med nødvendig dokumenter så du ikke må betale moms en gang til hvis du får en erstatningsvare. Normalt har du et års reklamasjonsrett i USA, men sjekk feedback'en nøye på eBay-seller'en du eventuell bruker så du får en formening om hvordan selgeren forholder seg til reklamasjoner. Edit: likte ikke helt feedback'en til to av de du nevner, foreksempel "I wasn't happy with item description and the way the return policy is", Ninjashipper virker seriøs. Så ingen mulighet å komme gjennom tollen? Nei men da ser jeg mørkere på å bestille fra USA, som du sier, greit å ha alle rettighetene mine for ca 500kr ekstra. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Det finnes ingen lovlig og garantert måte å komme utenom tollen på nei. Så når du bestiller så vet du ikke om tollen oppdager pakken eller ikke, og må derfor gamble på at de ikke ser pakken. Oppdager de pakken så mistet du forbrukerrettighetene dine for noen hundrelapper. Tjangsespill Lenke til kommentar
paithlezz Skrevet 7. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2012 Det finnes ingen lovlig og garantert måte å komme utenom tollen på nei. Så når du bestiller så vet du ikke om tollen oppdager pakken eller ikke, og må derfor gamble på at de ikke ser pakken. Oppdager de pakken så mistet du forbrukerrettighetene dine for noen hundrelapper. Tjangsespill Synd alt skal være så fettdyrt i Norge:D Orker ikke ta sjansen hvis det ikke er mer å spare, så blir vel kjøp hos komplett for 2890kr. Men det står, Hva er i esken: • ContourGPS Kamera • Roterende Flat Surface Mount • Profil Mount • Oppladbart batteri • USB-kabel På fotovideo og hjemmesiden til contour står det at det følger med et microsd kort på 2gb. Bare komplett som har glemt å skrive dette? Lenke til kommentar
paithlezz Skrevet 7. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2012 (endret) evt vurdere contour plus fra ebay? link USD 450 + 52 i frakt, blir 2861*1,2= ca 3500kr. Koster 5000 nytt i Norge. Verdt det? Synd det var i sølv og ikke svart da:D Skal btw ha et kamera til frikjøring på brett, fisketurer, og kanskje litt underwater action for å sjekke gytingen til ørret osv. Endret 7. mars 2012 av paithlezz Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 På fotovideo og hjemmesiden til contour står det at det følger med et microsd kort på 2gb. Bare komplett som har glemt å skrive dette? Ville ikke tatt det så høytidelig, medfølgende kort koster sikkert ikke mer en 30.- i butikken. Lenke til kommentar
paithlezz Skrevet 7. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2012 På fotovideo og hjemmesiden til contour står det at det følger med et microsd kort på 2gb. Bare komplett som har glemt å skrive dette? Ville ikke tatt det så høytidelig, medfølgende kort koster sikkert ikke mer en 30.- i butikken. Okei:) Kom til å tenke på det med batterilader hvis jeg kjøper fra USA. Kan jeg bruke den på strømnettet i Norge? Og det med PAL vs NTSC? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå