Gå til innhold

Hvordan koble hjemmekino anlegg til Pc og projektor


Anbefalte innlegg

Hei.Jeg har just bestiltet LG HX906SB 3D hjemmekino :komplett.no/k/ki.aspx?sku=626090#extra

Vi ender sansynligvis opp med Epson projektor EH-TW3200.

 

Spørsmålet er hvordan jeg best mulig kan koble disse til hverandre, og hvordan jeg kan koble til min bærbare pc asus n73 sv til hjemmekinoannlegget og projektoren?

 

Er det bare og ta en hdmi kabel fra projektor til hjemmekinoenannlegget og om jeg vil spille av film fra pcen(som jeg ofte kommer til å gjøre da jeg har kamera med full hd) ta en hdmi kabel fra blu-ray spilleren som er hovedsentralen til anlegget og koble til pcen?

er det så lett eller er det andre muligheter?

 

setter veldig stor pris på svar.Er veldig nybegynner innen dette.

mvh jonas

Endret av jonash92
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skal være så enkelt, ja :) En ledning fra hdmi-UTgangen på forsterkeren til prosjektoren og en ledning fra hdmi-utgangen på PC'n til en passende hdmi-INNgang på forsterkeren. Mulig du må konfigurere inn/utganger i forsterker-oppsettet. Lykke til!

Lenke til kommentar

takk for svar:)

Da prøver jeg det når alt er i hus, glad jeg bare trenger Hdmi kabler og ikke en masse andre kabler som bare blir rot...

 

Går det an å koble til Canal Digital boksen til dette oppsettet å se på tv og beholde full funksjonalitet(bilde og lyd)?

Lenke til kommentar

Det skulle da bli på samme måten, det: Dra en hdmi-ledning fra boksen til forsterkeren (såfremt du har en ledig hdmi-inngang der, da). Det er i alle fall slik jeg gjør det på mitt anlegg (bortsett fra at min PC ikke sender lyd via hdmi, så jeg har en S/PDIF i tillegg mellom PC og forsterker), en enkelt hdmi-kabel fra kabel-dekoderen til forsterkeren :)

 

Få høre hvordan det går, da! :)

Endret av dOinX
Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Savne mer detaljer i svaret her. Hvilket kort på PCen kobler jeg HDMI-kabelen fra forsterkeren inn på ? HDMI-porten på et vanlig skjermkort går jeg ut i fra? Vil da dette skjermkortet også sende lyd ut på HDMI-porten??

 

Hvis det er ett skjermkort av nyere dato ja. Men husk å sette lyden i Windows til HDMI utgangen. Dette gjøres under lyd på kontrollpanelet.

 

Er det eldre skjermkort så er det forskjellig. AMD var tidligere ute med lyd over hdmi enn Nvidia. Sistnevnte måtte ha en egen kabel innvendig for det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...