lknight Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 er det mulig å overvåke SAMT justere ned- og opplastningshastigheten til en annen bruker som er koblet til samme router som meg? er adminstrator her, så tilgang er det ikkeno problem med. routeren er en d-link dir 600. er det en mulighet for å gjøre dette, kanskje? er det også mulig å evt. "blocke" tilgangen til internett til en bruker på nettverket? Lenke til kommentar
lknight Skrevet 7. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2012 det finnes altså ingen mulighet for dette hva? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Du kan flashe routeren med DD-WRT Da kan du overvåke internettlinjen med SNMP Velg standardversjonen av DD-WRT etter du har flashet første firmware. Standardversjonen støtter SNMP. Lenke til kommentar
lknight Skrevet 7. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2012 hmm når jeg prøver å koble til routeren med 192.* adr, så skjer det ingenting. men prøver jeg med 10.* så kommer jeg til routeren, men da kommer jeg til hovedrouteren, dvs. bredbåndsrouteren som er av model Inteno DSL Router X5671 ... jeg kan altså ikke justere maks hastighet til noen av pc'ene/portene på routeren hva? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 (endret) DIR-600 er nok satt opp som aksesspunkt, eller du har koblet feil. For å få kontakt med den, så kan du resette den. Du må i såfall ha en router med QoS (båndbreddestyring). Dette er sjeldent enkelt å få til i slike billigroutere. Selv har jeg en Asus RT-N66U som har båndbreddestyring. Selv har jeg flashet min med tredjeparts firmware og kan prioritere hvilken trafikk eller nettverkskontakt som får begrenset hastighet. http://www.diskusjon...owtopic=1420138 Den har også QoS med orginal firmware, men jeg har ikke prøvd denne. Endret 7. mars 2012 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå