Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløs tv signal?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg bruker en canal digital hd dekoder med en Panasonic flatskjerm. Har Canal Digital kabel-nett og ikke noe parabol.

Så til mitt spørsmål, er det på noen måte mulig å overføre kanalene trådløst med en adapter eller slikt?

Det jeg tenkte meg var at jeg koblet noe i kontakten på soverommet og det samme på stuen. Så ble det trådløst signal gjennom det.

Jeg har sett lignende for internett, men har ikke hørt så mye om trådløst tv signal.

Takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Legg merke til at de trådløse tv-senderne benytter seg av følgende freksensområde: 2.400GHz~2.4835GHz

Trådløse nettverk (hvis vi set bortfra 5Ghz-nettverkene som er i mindretall) spenner fra 2.412GHz~2.472GHz

Vanligvis kan man plassere tv-senderen i den ene enden av skalaen og nettverket i det andre, men husk at rundt deg er det også andre trådløse forstyrrelser som kan gjøre det vanskelig å få dette til å fungere bra.

Lenke til kommentar

Legg merke til at de trådløse tv-senderne benytter seg av følgende freksensområde: 2.400GHz~2.4835GHz

Trådløse nettverk (hvis vi set bortfra 5Ghz-nettverkene som er i mindretall) spenner fra 2.412GHz~2.472GHz

Vanligvis kan man plassere tv-senderen i den ene enden av skalaen og nettverket i det andre, men husk at rundt deg er det også andre trådløse forstyrrelser som kan gjøre det vanskelig å få dette til å fungere bra.

Det finnes da utstyr som bruker andre frekvenser

http://www.netonnet.no/art/tv-og-bilde/tradlos-av-overforing/tradlos-av-overforing/hq-vid-trans510/117843.3148/

Lenke til kommentar

Det finnes da utstyr som bruker andre frekvenser

http://www.netonnet.no/art/tv-og-bilde/tradlos-av-overforing/tradlos-av-overforing/hq-vid-trans510/117843.3148/

Så fint :)

Jeg gikk bare inn å leste spesifikasjonene som stod på siden du linket til og hva jeg har hatt av erfaringer tidligere. Nå som de har kommet på 5GHz-båndet, så burde jo de andre fases ut for å slippe unødvendige problemer.

Rekkevidden i et vanlig hus er sikkert ok uansett.

Lenke til kommentar

Tror nok TS ønsker mer enn en kanal.

Hvordan mener du ?

Mere enn én kanal samtidig ?

Jeg oppfatter det slik at når der står "Inklusive infrarød forlengelse for kontroll av tilkoblet utstyr", så betyr det at digitalboksen kan kontrolleres ved hjelp av fjernkontrollen.

Eller er det noe jeg ikke har fått med meg her ?

Edit : TS skal vel gjerne ha overført HD-materiale, så denne er sikkert mere aktuell.

Endret av ZiggyS
Lenke til kommentar

Hjemme hos meg har jeg montert en RF-modulator som omgjør videosignal til TV-signaler. RF-modulatoren står da i begynnelsen på koax-nettet som tradisjonellt, og jeg har videosignal fra tv-dekoderen koblet til den. Da får jeg inn samme kanal på alle TV'ene som i gamle dager.

I tillegg har jeg fjernkontroll-extendere, slik at jeg skifter kanaler både på soverom og på kontoret, uteom direkten i stua da xD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...