konduktans Skrevet 16. juni 2012 Del Skrevet 16. juni 2012 Filmen er vel tatt opp med ekstern mikrofon? Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 16. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2012 (endret) Filmen er vel tatt opp med ekstern mikrofon? Den er nok ikke det, såvidt jeg vet er det ikke mulig å bruke ekstern mic ved videopptak. 808 bruker "Rich Recording Technology" som er en teknologi Nokia har brukt veldig mye ressurser på i 808 vet jeg. Her er litt mer info om den: http://dailymobile.s...y-demonstrated/ Det er jo ikke brukt noen ekstern mic på de andre konsertvideoene heller, eks. denne: http://www.diskusjon...post&p=19350204 Endret 16. juni 2012 av leirdueredet 1 Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 16. juni 2012 Del Skrevet 16. juni 2012 Hmmm. I så fall må konklusjonen være at det er et fantastisk kamera! Hadde det vært WP7 på telefonen, så ville jeg kjøpt. 1 Lenke til kommentar
Dollare Skrevet 16. juni 2012 Del Skrevet 16. juni 2012 Ja det er nok ett veldig bra kamera, bare så synd det kommer med symbian. Er vel bekreftet at WP8 skal få teknologien så får vel prøve å vente. Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 16. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2012 (endret) Hmmm. I så fall må konklusjonen være at det er et fantastisk kamera! Hadde det vært WP7 på telefonen, så ville jeg kjøpt. Ja kameraet og lyd imponerer virkelig må jeg si Smaksak det med OS... Jeg foretrekker Belle da jeg slipper å forholde meg til alle de begrensninger som finnes i WP7 mht HW osv, det er og årsaken til att Belle benyttes på 808, WP7 har ikke sjangs å håndtere dette kameraet og flere andre ting på 808.... En annen ting er att det hadde ikke blitt en toppmodell på samme måte med WP pga mangelen for støtte for flere teknologier... Men 808 er så rå att jeg må innrømme jeg hadde nok kanskje kjøpt den uansett om den hadde kommet med WP7 istedenfor også.... Endret 17. juni 2012 av leirdueredet 1 Lenke til kommentar
Mr.Static Skrevet 17. juni 2012 Del Skrevet 17. juni 2012 Jeg returnerte min Lumia 900 på angrefrist, da den skuffet på de fleste områder..... Men har nå et sterkt håp om at 808 er telefonen jeg blir fornøyd med..... Dette blir spennende! 1 Lenke til kommentar
ferrek Skrevet 17. juni 2012 Del Skrevet 17. juni 2012 Jeg returnerte min Lumia 900 på angrefrist, da den skuffet på de fleste områder..... Kan jeg spørre hvilke områder den skuffet mest på? Er nemlig ganske lysten på denne telefonen selv, om ikke jeg hopper på 808-bølgen jeg håper kommer. Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 17. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2012 Her er en kar som blogger om 808 med bra foto-shoots etc, anbefales http://pureviewclub.com/ 1 Lenke til kommentar
Mr.Static Skrevet 17. juni 2012 Del Skrevet 17. juni 2012 Jeg returnerte min Lumia 900 på angrefrist, da den skuffet på de fleste områder..... Kan jeg spørre hvilke områder den skuffet mest på? Er nemlig ganske lysten på denne telefonen selv, om ikke jeg hopper på 808-bølgen jeg håper kommer. Jeg irriterte meg mest over Nokia Kart og Nokia Kjør. Starter du Nokia Kart så laster den alltid kartdata fra nettet, men i Nokia Kjør så kan du laste inn kartdata over de landene du ønsker på forhånd og som du har lagret på forhånd og lagt inn via Wlan. At de ikke klarer å dele kartdata mellom 2 apper er for meg en gåte....og står man i utlandet så koster det skjorta å laste kartdata over mobilnettet. Til og med min 4 år gamle N82 har denne muligheten.... Helt bak mål, og burde helt klart vært ordnet ved lansering slik at dette bare fungerte.... Det hjalp heller ikke at funksjonen for å hente f.eks kontakter fra en eldre Nokia med Symbian ikke fungerer, eller at den ikke kan hente lagrede data fra en backup gjort i PcSuite. Nei, her skal man bruke Zune fra Microsoft... Som heller ikke klarer å lese inn data fra PcSuite. Å overføre 400 kontakter fra min nåværende telefon slik de beskriver i manualen via ditt og datt gadd jeg ikke engang å begynne på.... I tillegg kan man heller ikke overføre via blåtann fra en annen telefon.... Jeg følte at Lumia 900 er så lite Nokia som det går an, og det er synd å se hva som har skjedd etter at Nokia gikk over til WP..... Veldig skuffet! På toppen av det hele så filmer den kun i 720, og ikke 1080 som er vanlig på de feteste modellene i dag... samt at den mangler NFC og inngang for minnekort. Jeg visste selvfølgelig om dette på forhånd, men når alt det andre ikke stemte så ble det bare enda verre.... Så da får vi se..... jeg håper 808 kan bli en verdig arvtager :-) Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 17. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2012 (endret) Jeg gjorde en crop på ett bilde her, ser ut for att den er god på makro iallfall Det burde holde for en øyelege og dette her, hehe Endret 17. juni 2012 av leirdueredet 1 Lenke til kommentar
cirka Skrevet 17. juni 2012 Del Skrevet 17. juni 2012 Jeg er (som man kanskje har skjønt) litt opptatt av at man ikke bare skal rope hallelujah!!.... når det gjelder absolutt alt, hva gjelder 808 og samtidig vise "reklamebilder", tatt for å spre ut i markedet. På en samsungtråd her på forumet nevnte jeg (når det var snakk om kameraet på SIII) nettopp at jeg vurderte 808 og fikk flere og bl a dette svar: ".....Ifølge ditt behov som du beskriver her, så tror jeg ikke du "trenger" SIII, du klarer deg fortsatt lenge med SII. Så synes du konkluderer ganske riktig, men ikke helt riktig: jeg tror du kommer til å bli kjempeskuffet med Nokia 808. Jeg har selv så vidt prøvd den (riktignok med en tidlig software iflg Nokia) og det var skikkelig skuffende greier. Hadde jo forventet at den ville være god på kamera, men var veldig dårlig på fokusering hvis kamera var bittelitt i bevegelse. Dårlig skjerm gjorde også at bildene så dårlig ut på mobilen. Mulig de ser bedre ut ved å overføre de til PC, men forventningen til et revolusjonerende mobilkamera ble lagt skikkelig i grus....." Gleder meg virkelig til å høre flere brukeroppplevelser om dette. 1 Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 17. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2012 (endret) Jeg er (som man kanskje har skjønt) litt opptatt av at man ikke bare skal rope hallelujah!!.... når det gjelder absolutt alt, hva gjelder 808 og samtidig vise "reklamebilder", tatt for å spre ut i markedet. På en samsungtråd her på forumet nevnte jeg (når det var snakk om kameraet på SIII) nettopp at jeg vurderte 808 og fikk flere og bl a dette svar: ".....Ifølge ditt behov som du beskriver her, så tror jeg ikke du "trenger" SIII, du klarer deg fortsatt lenge med SII. Så synes du konkluderer ganske riktig, men ikke helt riktig: jeg tror du kommer til å bli kjempeskuffet med Nokia 808. Jeg har selv så vidt prøvd den (riktignok med en tidlig software iflg Nokia) og det var skikkelig skuffende greier. Hadde jo forventet at den ville være god på kamera, men var veldig dårlig på fokusering hvis kamera var bittelitt i bevegelse. Dårlig skjerm gjorde også at bildene så dårlig ut på mobilen. Mulig de ser bedre ut ved å overføre de til PC, men forventningen til et revolusjonerende mobilkamera ble lagt skikkelig i grus....." Gleder meg virkelig til å høre flere brukeroppplevelser om dette. Godt poeng att man ikke skal stole blindt på de bildene Nokia selv publiserer som ofte er "reklamebilder" som du sier... Jeg har også selv dette i bakhodet ved slike bilder. Men virker uansett som Nokia ikke legger ut flere bilder nå, det er vell også lite vits sålenge mobilen finnes i markedet og både Flickr og youtube nå er fyllt opp av media fra brukere... Sjekk linken jeg oppga i tråden lenger oppe (pureviewclub.com), det er iallfall bilder som ikke kommer fra Nokia, han legger ut bilder/video fortløpende omtrent hver dag og gjør gode sammenlinginger etc, anbefales! Det var også der jeg hentet bildet av katten fra forresten Ang. problemene med fokusering kjenner ikke jeg til, om de er ett problem så skulle vell det isåfall gitt seg utslag i bildene vell ?? (noe jeg ikke har sett). hehe, att bildene ser bedre ut ved å overføre til pc er jo selvsagt, det eksisterer jo ikke noen mobilskjerm som kan vise disse bildene i full oppløsning uansett Det høres forøvrig ut som han har urealistiske forventninger om han syns drømmen om 808 ble "lagt i grus".... Endret 17. juni 2012 av leirdueredet 1 Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 18. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2012 (endret) Gsmarena har laget en blind-test med 808: http://www.gsmarena....-review-773.php Er jo mellom 808 og Olympus E-PL2 som er spennende Fasiten blir offentligjort senere... Hvem tror dere har de beste bildene ? Fasiten av blindtesten er nå lagt ut. Det ble en ikke uventet soneklar seier til 808 ifølge gsmarena, også over Olympus PEN E-PL2 http://www.gsmarena....eview-773p3.php Endret 18. juni 2012 av leirdueredet 2 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Nokia har for lenge siden sagt at det vil dukke opp flere telefoner med samme kameramodul, men har dere hørt noen ferskere rykter om det samme og andre specs? Jeg håper de kombinerer denne kameramodulen med Android og en knallgod skjerm. Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 18. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2012 (endret) Nokia har for lenge siden sagt at det vil dukke opp flere telefoner med samme kameramodul, men har dere hørt noen ferskere rykter om det samme og andre specs? Jeg håper de kombinerer denne kameramodulen med Android og en knallgod skjerm. Pureview vil nok dukke opp på andre Nokia-mobiler etterhvert men det skjer nok ikke før i 2013 vil jeg tro, og uansett blir det nok en mindre sensor enn det 808 har.. Nokia har jo sammen med Carl Zeiss utviklet dette kameraet så derfor vil nok ikke det dukke opp i Android mobiler nei, men WP mobiler kan få det da om de greier å få forsterket/utviklet OSet kraftig... Pr idag er det bare Belle som kan håndtere kameraer av dette kaliber Uansett, jeg gidder ikke tenke på det nå iallfall, nå er det 808 som gjelder, håper de neste 2 ukene går fort for nå begynner jeg bli rimelig ivrig etter å få 808 i hånda hehe.. Endret 19. juni 2012 av leirdueredet 1 Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 19. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2012 (endret) Nokia 808 PureView vs Olympus E-PL2 vs Canon 5D Mark III vs Apple iPhone 4S: 38MP shootout http://blog.gsmarena...-38mp-shootout/ Jeg skjønner ikke helt hva IPhone gjør i denne testen men, hehe Gsmarena skal også komme med en full test av 808 i løpet av denne uken forøvrig Endret 19. juni 2012 av leirdueredet 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. juni 2012 Del Skrevet 19. juni 2012 Blir det mulig å hente ut råfilene fra telefonen? (I forbindelse med justering av hvitbalanse og eksponering) Lenke til kommentar
cirka Skrevet 19. juni 2012 Del Skrevet 19. juni 2012 Da er den på lager her ser jeg: http://www.dustinhome.no/product/5010638575/nokia-808-pure-view-black/?csref=Pricecompare_mediahuset_21337 Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 19. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2012 (endret) Da er den på lager her ser jeg: http://www.dustinhom...ediahuset_21337 Jeg snakket med komplett og de står fortsatt på 30 juni ifølge dem selv.. Virker som det bare er DustinHome som har fått den inn.. Jeg bestillte derfra idag og den er sendt fra de nå (har fått pakkesporing), yiaaaaa! Tipper de blir fort utsolgt da alle løper til og bestiller fra Dustin nå... Endret 19. juni 2012 av leirdueredet 1 Lenke til kommentar
johome Skrevet 19. juni 2012 Del Skrevet 19. juni 2012 Blir det mulig å hente ut råfilene fra telefonen? (I forbindelse med justering av hvitbalanse og eksponering) Jeg har stilt det samme spørsmålet tidligere : Hvis det virkelig er sant , så er det jo fantastisk. Må jo være en drøm for de som vil etterbehandle et slikt bilde i etterkant Kan det faktisk være snakk om RAW format ? Såvidt jeg vet er det ikke mulig å ta ut RAW format. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå