leirdueredet Skrevet 7. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2012 Jeg sendte en mail til komplett idag og spurte om den fremdeles er ventet å komme inn i slutten av denne uken, fikk dette svaret: Hei! Etter hva jeg får opplyst her så er datoen korrekt. Varen vil bli sendt herifra på mandag eller tirsdag:) Med vennlig hilsen, Bent Salg og Kundeservice. 1 Lenke til kommentar
Totenkopf Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 Gjerne ikke det smarteste motivet for et bilde man legger ut på nettet? https://dl.dropbox.com/u/2452552/pureview%20065.jpg 1 Lenke til kommentar
yngvis Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 Jeg sendte en mail til komplett idag og spurte om den fremdeles er ventet å komme inn i slutten av denne uken, fikk dette svaret: Hei! Etter hva jeg får opplyst her så er datoen korrekt. Varen vil bli sendt herifra på mandag eller tirsdag:) Med vennlig hilsen, Bent Salg og Kundeservice. Komplett.no: Svart 808 22.6 ubekreftet Hvit 808 15.6 ubekreftet Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 7. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2012 (endret) Jeg sendte en mail til komplett idag og spurte om den fremdeles er ventet å komme inn i slutten av denne uken, fikk dette svaret: Hei! Etter hva jeg får opplyst her så er datoen korrekt. Varen vil bli sendt herifra på mandag eller tirsdag:) Med vennlig hilsen, Bent Salg og Kundeservice. Komplett.no: Svart 808 22.6 ubekreftet Hvit 808 15.6 ubekreftet Stemmer det, dette er vell parti nr 3 eller 4 de har bestilt inn. Jeg fikk bekreftet pr. mail att jeg var en av de som var med i leveranse nr 1 Her er en fersk unboxing med fine bilder: http://pureviewclub.com/2012/1209 En ting jeg ikke var klar over er att den svarte modellen kommer med ett blankt/sølvfarget kameradeksel mens den hvite og røde kommer med svart deksel. Endret 7. juni 2012 av leirdueredet 1 Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 8. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2012 (endret) En kar i Nederland har tatt noen bilder og lagt ut på flickr. Det er også ett bilde tatt i full oppløsning (34MP). http://pureviewclub.com/2012/1266 http://www.flickr.com/photos/pureviewclub/sets/72157630078657646/ Jeg leste nettopp også att 808 også har manuellt ND-filter, det er god nyhet N8 hadde jo også mekanisk ND-filter men det gikk opp/ned av seg selv (automatisk)... Endret 8. juni 2012 av leirdueredet 1 Lenke til kommentar
johome Skrevet 8. juni 2012 Del Skrevet 8. juni 2012 Jeg viste ikke at det var mulig at ta bilder med 34 mpx. Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 8. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2012 Jeg viste ikke at det var mulig at ta bilder med 34 mpx. 34MPX er max bildeoppløsning i 16:9 format, i 4:3 er det 38MPX For min egen del tar jeg aldri bilder i 4:3, nettopp pga det passer dårlig til TV etc. 1 Lenke til kommentar
johome Skrevet 8. juni 2012 Del Skrevet 8. juni 2012 (endret) Hvis det virkelig er sant , så er det jo fantastisk. Må jo være en drøm for de som vil etterbehandle et slikt bilde i etterkant Kan det faktisk være snakk om RAW format ? Endret 8. juni 2012 av johome Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 8. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2012 (endret) Hvis det virkelig er sant , så er det jo fantastisk. Må jo være en drøm for de som vil etterbehandle et slikt bilde i etterkant Kan det faktisk være snakk om RAW format ? Ja att man kan ta bilder i full oppløsning på 808 er ikke noe nytt, det har vært klart hele tiden, om det var det du mente ?? Minuset med å ta bilder i full oppløsning er att man da ikke har zoom, så mht zoom blir den da som en helt vanlig mobil.... Såvidt jeg vet er det ikke mulig å ta ut RAW format. Endret 8. juni 2012 av leirdueredet 1 Lenke til kommentar
cirka Skrevet 8. juni 2012 Del Skrevet 8. juni 2012 Hei igjen. Jeg blir vel den som kanskje er mest avventende til hva som venter av denne telefonen. Kanskje er jeg den som er mest skeptisk også. Men, noen må jo "banne i kjerka". Ellers blir det ingen givende diskusjon. Jeg tar denne gangen utgangspunkt i noe som mobili.no skrev for noen tid siden: "Nokia 808 er en telefon som vil være aktuell for mange ene og alene på grunn av kameraet. Samtidig er det nok mange som vil styre unna på grunn av de øvrige spesifikasjonene. Den største svakheten her er muligens at den kjører på Symbian. Det er riktignok den aller nyeste versjonen, altså Symbian Belle med feature pack 1, og ut fra den tiden vi har hatt med telefonen er den både lett å bruke og responsiv. Problemet er at det er viden kjent at Nokia satser mindre og mindre på denne plattformen for å konsentrere seg om Windows Phone, og app-utvalget kan heller ikke måle seg med de andre plattformene du har tilgjengelig i dag." Selv hadde jeg altså Nokia N8, inntil Mars i år. Da røk batteriet og jeg solgte den etter rep. Så anskaffet jeg Samsung Galaxy S2. jeg kan kanskje si dessverre. For inntil dette, så var jeg helt sikker på at 808 ville bli min neste tlf.... Helt sikker. Nå har jeg blitt vant til den knallsterke og gode skjermen på S2. Mulighetene på appfronten og android forøvrig. Jeg liker det rett og slett veldig godt. Jeg legger merke til at 808 har en (veldig rart forøvrig) svak skjerm på 360x640 pix. Jeg bruker lesebriller styrke +2 og vil da få litt problemer med nettsider uten at de er mobiltilpasset, eller uten å zoome. Jeg kunne også tenkt meg en litt større skjerm. Den kjører også symbian Belle altså og kun 512 ram (er ikke dette også veldig svakt?) og en enkjernet pross på 1,3gz Jeg venter og venter på at noen av dere får denne tlf og får testet litt og gitt noen tilbakemeldinger her (selv om de da er subjektive) Jeg prioriterer kamera veldig høyt og hva dere har å vise til, når telefonen er i hånda vil ha mye å si for meg. Skulle så gjerne beholdt android og galaxy S2, eller S3, som har mye bedre spec på det meste. Det er bare en ting....... KAMERA. 1 Lenke til kommentar
Totenkopf Skrevet 11. juni 2012 Del Skrevet 11. juni 2012 Ny forventet sendingsdato på min ordre nå, 30 juni. Kjipt. Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 11. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2012 (endret) Ny forventet sendingsdato på min ordre nå, 30 juni. Kjipt. Ja vet.. Jeg fikk mail ifra komplett.no om dette idag, de hadde fått beskjed fra Nokia på fredag om att den var blitt forsinket.... Typisk Hei! Nei vi fikk beskjed sent fredagskveld fra nokia at telefonen er utsatt til slutten av juni. Beklager det..... Med vennlig hilsen, Bent Salg og Kundeservice. Endret 11. juni 2012 av leirdueredet 1 Lenke til kommentar
toreae Skrevet 11. juni 2012 Del Skrevet 11. juni 2012 Forventet sendingsdato 2012-06-30. Surt. Lenke til kommentar
Bassmann1 Skrevet 11. juni 2012 Del Skrevet 11. juni 2012 Jeg ringte Nokia-butikken på Byporten på lørdag. Etter mye trykking på en data informerte vedkommende meg om at deres leverandør skulle ha denne 13.06.12. Lenke til kommentar
Bassmann1 Skrevet 11. juni 2012 Del Skrevet 11. juni 2012 Sammenlikning mellom iPhone og Nokia 808. Litt skeptisk til bias i artikkelen. http://asia.cnet.com/camera-shootout-nokia-808-pureview-vs-apple-iphone-4s-photos-62216303.htm Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 11. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2012 Sammenlikning mellom iPhone og Nokia 808. Litt skeptisk til bias i artikkelen. http://asia.cnet.com...os-62216303.htm Jeg er litt skeptisk til den der altså, virker litt humbug... 1 Lenke til kommentar
johome Skrevet 11. juni 2012 Del Skrevet 11. juni 2012 Er vel et klart overtak til Nokia'en : Lenke til kommentar
Bassmann1 Skrevet 11. juni 2012 Del Skrevet 11. juni 2012 Er vel et klart overtak til Nokia'en : Overtaket til Nokia 808 er nok større en det fremkommer i artikkelen.. eller kanskje ikke.. Hvem vet? Jeg stiller meg skeptisk til artikkelen på flere grunnlag. Hun starter artikkelen med å skrive at iPhone 4s er den regjerende kongen av mobilkamera. Allerede da aner man at en upartisk bedømming er umulig. Videre ønsker de ikke å bedømme hvilke telefoner som faktisk tar best bilde- uavhengig av instillinger. Det skal kun testes med 8 MP. Videre skriver hun at iPhone har mer "vibrant" og naturlig fargegjengivelse. Det skurrer litt. "Vibrant" og naturlig er jo som regel motsetninger når det kommer til fargegjengivelse og man velger det ene eller det andre. Konklusjonen i testen er jo også at kameraene er nærmest likestilt. Det er mest smak og behag som gir utslaget. Jeg lurer litt på om journalisten hadde smakt litt allerede før testen. Vi får vente på en mer gjennomført upartisk test. 2 Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 11. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2012 Er vel et klart overtak til Nokia'en : Overtaket til Nokia 808 er nok større en det fremkommer i artikkelen.. eller kanskje ikke.. Hvem vet? Jeg stiller meg skeptisk til artikkelen på flere grunnlag. Hun starter artikkelen med å skrive at iPhone 4s er den regjerende kongen av mobilkamera. Allerede da aner man at en upartisk bedømming er umulig. Videre ønsker de ikke å bedømme hvilke telefoner som faktisk tar best bilde- uavhengig av instillinger. Det skal kun testes med 8 MP. Videre skriver hun at iPhone har mer "vibrant" og naturlig fargegjengivelse. Det skurrer litt. "Vibrant" og naturlig er jo som regel motsetninger når det kommer til fargegjengivelse og man velger det ene eller det andre. Konklusjonen i testen er jo også at kameraene er nærmest likestilt. Det er mest smak og behag som gir utslaget. Jeg lurer litt på om journalisten hadde smakt litt allerede før testen. Vi får vente på en mer gjennomført upartisk test. Helt enig, jeg la merke til det samme selv. Ser flere andre og har kommentert det samme. 1 Lenke til kommentar
JonnyHZ Skrevet 12. juni 2012 Del Skrevet 12. juni 2012 Ser ut som det ikke er lenge til mobilen er en god erstatning til et enkelt kompakt kamera . 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå