Gå til innhold

Den store NOKIA 808 PUREVIEW tråden

Anbefalte innlegg

Det her er problemer som oppstår helt random:

Tlf låser seg ved innkommende anrop, ringetonen durer for full guffe men ingen respons. Tlf helt låst, må ta ut batteri.

Skjermen går i svart når man bruker kameraet ute i kulda, Tlf helt låst, må ta ut batteriet.

Skjermen går i svart ved bruk av 3G. Tlf helt låst, må ta ut batteriet.

Disse tingene har gått igjen på telefon helt siden den var ny. Det har ikke hjulpet å oppdatere/re-sette telefonen via Nokia PC-software.

Så det blir nå spennende å se om det kommer en flunkende ny 808 eller om dem sender en 1020 i retur denne gang.

Uansett så går vi ikke bort fra Nokia. Min Lumia 800 er kanskje den jeg har vært mest fornøyd med av alle mine telefoner :)

Skjønner.... Høres kjipt ut, ikke tvil om att du har fått en "mandagsmobil" nei... Tyder på en HW-feil siden det ikke har hjulpet å flashe om mobilen.

Skjønner godt du har vært mer fornøyd med Lumia 800 om du har hatt så mye problemer med 808'n ja.

Men rett skal være rett; det har vært veldig få brukere her på forumet med slike problemer, men såklart sånt kan skje med alle mobiler. Men for min egen del må jeg si att 808 er den mest stabile og feilfrie mobilen jeg har hatt noen gang, ikke ett feilslag her iallfall:-)

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde/har et sånt mandagsminnekort på min 808. Formatteringer x antall ganger hjalp ikke. Måtte bytte.

Ja enkelte produkter er desverre bare sånn. Det eneste som nytter da er å være bestemt og be om å få ett helt nytt produkt selvom man egentlig ikke har rett på det før det er forsøkt reparert 3 ganger...

Lenke til kommentar

Det her er problemer som oppstår helt random:

Tlf låser seg ved innkommende anrop, ringetonen durer for full guffe men ingen respons. Tlf helt låst, må ta ut batteri.

Skjermen går i svart når man bruker kameraet ute i kulda, Tlf helt låst, må ta ut batteriet.

Skjermen går i svart ved bruk av 3G. Tlf helt låst, må ta ut batteriet.

Disse tingene har gått igjen på telefon helt siden den var ny. Det har ikke hjulpet å oppdatere/re-sette telefonen via Nokia PC-software.

Så det blir nå spennende å se om det kommer en flunkende ny 808 eller om dem sender en 1020 i retur denne gang.

Uansett så går vi ikke bort fra Nokia. Min Lumia 800 er kanskje den jeg har vært mest fornøyd med av alle mine telefoner :)

Kjedelig at sånt skjer. Kameraet og skjermen hos meg fungerer utmerket i -26 grader. Testet nettopp:

http://www.flickr.com/photos/44323924@N06/11979840854/

Endret av frans
Lenke til kommentar

Ja alle bildene er tatt med 808 unntatt de to første. Solnedgangsbildet har godt av litt mer kontrast og fargemetning, men appen i flickr fungerte ikke så bra da jeg prøvde.

Tok et par testbilder i dag i minus 30 grader uten problemer. Hadde ikke votter på meg, så jeg frøs fort på hendene etter noen få bilder. Har således ikke testet om mobilen fungerer over lengre tid når det er så kaldt.

Lenke til kommentar

Tok en spasertur etter lunsjtid og filmet i - 39 effektive kuldegrader (-30 og 3 sekundmeter vind). Filmet i korte sekvenser, satte kameraet på pause og gikk med det mens jeg holdt i votten. Mobilkameraet var således hele tiden ute i kulda og hele tiden påslått. Spaserturen tok anslagsvis 10-15 minutter. Filmet på denne tiden to snutter hvorav den lengste på 1 min og 30 sekunder. Mobilen fungerte som den skulle både før og etter. Autofokusen så derimot ikke til å fungere tilstrekkelig raskt i kulda, jfr. snutten av snøskuteren.

Tok mobilen rett inn i varmen uten å ha den i plastpose for eventuelt å redusere problemer med kondens. Mobilen hadde heller ikke problemer med denne påkjenningen. Glasset ble litt dugget utenpå, men forsvant relativt fort. Batterinivået sank fra 100 % til 61 % i løpet av filmingen. Etter kort tid i varmen var kapasiteten oppe på 83 %.

Hadde også med meg min Olympys EPL-3 Pen Lite med 17mm f1.8 for å ta noen bilder i kulda. Puttet kameraet i lommen for hver gang jeg tok bilder. Skjermen på fotoapparaet ble likevel som sirup på slutten, men hadde heller ingen problemer med å fungere slik det skulle.

Her er resultatet av filmingen med 808 i kulda

NB! Du må følge linken til youtube for å se filmen i 720p.

:

Endret av frans
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bra video da:-) men tydelig att det er noen steder som er kaldt iallfall:-p hvor er det filmet hen ?

Amobil hadde for en tid siden en test ang noen mobiler og kulde og mange av de fikk store problemer allerede ved -10C, mener Iphone døde helt faktisk....

Som du skrev så ble skjermen på Olympus'n også veldig treg, det er typisk ved lave temperaturer..

Jeg har brukt 808 i lave temperaturer også men ikke så lav som du gjorde her (-39), men rundt -25C og både skjermen og mobilen har fungert helt strålende. Merket du ikke noe treghet i skjermen ved -39C heller altså ?

Er utrolig gøy å se att den fungerer så bra, det er da man vet man har en god mobil, må si jeg blir bare mer og mer fornøyd med 808'n min:-) håper den kommer til å fungere i lang tid enda:-)

Att batterikapasiteten synker kraftig ved lave temperaturer er helt naturlig med batteriteknologien som brukes i alle mobiler så der er ikke 808 noe bedre enn andre mobiler nei....

Ser du bruker å pause opptaket mye og zoome før du starter opptaket istedenfor under opptaket, det gir fine overganger og opptak:-)

Ser dog att scooteren er litt ute av fokus ja, regner med du hadde "CAF" aktivert under opptaket? Da er det ikke en selvfølge att kameraet fokuserer på scooteren, men derimot bakgrunnen istedenfor. Om det dukker opp slike scener så pleier jeg deaktivere "CAF", kameraet går da over i "HF" modus, og jeg kan peke på skjermen hvor jeg vil fokusere, disse innstillingene kan man endre under selve filmingen med ett tastetrykk:-)

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Skjermen og mobilen fungerte som det skulle under opptaket. Ingen problemer med hverken berøring/betjening eller zooming. Merket ingen tregheter i skjermen. Brukte CAF hele tiden og fant ikke på/rakk ikke andre instillinger. Kulden ser ikke ut til å være problem for mobilen. Værre var det for fingrene.

Hovedmotivet er tingretten som er lokalisert i kommunesenteret Tana bru.

Mobilen ble med på skitur på lørdagen i -26 grader. Hadde telefonen i ei lomme mot kroppen. Her ble det problem med fuktighet på telefonen. Skjermen/telefonen gikk etter en stund i svart. Trolig skyldes det kombinasjon av fuktighet på skjermen og kulde. Når jeg kom hjem var det 1-2 mm islag på skjermen. Så langt ser det ikke ut som telefonen har tatt skade av det. Håper ikke levetiden er blitt kraftig forringet av dette. Telefonen er vel ikke IP sertifisert som vanntett heller. Men en god Nokia telefon skal tåle dette.... ?

Kvaliteten ser ut til å være på høyde med Nokia telefoner som jeg har brukt tidligere og som nå ligger og støver i en skuff. Kan nevne at jeg bruker N8 til vanlig som nr 2 mobil og som sportsmobil til trening. For å forebygge problemer med fuktighet og ekstrem kulde så putter jeg N8 i en imitert skinnpose med lukkestropp og har den i ei lomme på utsiden av jakken. Posen er egentlig til oppbevaring av et par Koss Porta Pro hodetelefoner som jeg forøvrig hittil ikke har klart å ta livet av heller.

De første bildene er fra lørdagens skitur: http://www.flickr.com/photos/44323924@N06/11979840854/in/photostream/

Lørdagen var det forøvrig magisk flott gult lys ved solnedgang (egentlig var det ikke solnedgang da vi ikke så sola)

Endret av frans
Lenke til kommentar

Heiehei.

Vi har en 808 som vi forsøker og bruke, men vi har dog vært ekstremt uheldig med vår telefon.

Siden vi kjøpte den i desember 2012, har vi hatt den inne tre ganger på verksted, og nå går den inn for fjerde gang. Nå er det tredje gang med samme feil, så blir spennede å se om det kommer en ny 808, 1020 eller penger på konto i retur.

Såpass, det hørtes ikke noe gøy ut da, skikkelig "mandagsmobil" du har fått altså.... Men sånt skjer jo med alle mobiler og er nok fryktelig irriterende, men bank-i-bordet det har jaggu ikke vært mange av de her innom forumet heldigvis og bra er det:-)

Kan jeg spør hva som har vært problemet med den ?

Vel...klarer ikke å la være.

Ikke rart at det ikke er mange innom forumet her å klager på mobilen.

Vi er tross alt en veldig eksklusiv gruppe.

Med det så mener jeg at det er solgt veldig, veldig, få av denne type her i landet (og ellers)

Det er rett og slett veldig få som har den.

Jeg har sagt det tidligere....at jeg aldri har sett en 808 i en annens hender.

Og jeg reiser stadig rundt mange steder....

Jeg har hatt den siden Juli 2012, og noen har vel hatt den noen måneder lenger.

Men....

Jeg har ALDRI sett ,et annet eksemplar av denne utenom i butikk på flyplassen i Frankfurt for et års tid siden...

Så vi er en eksklusiv gruppe....

Jeg beholder vel min en stund til.

BARE på grunn av verdens beste mobiltlf kamera.

Jeg har til dags dato ikke funnet noen over, eller ved siden av kvaliteten på 808 kameraet. Å zoome med denne er langt foran de fleste andre. Håndgrepet du får er også mye bedre enn de fleste store og flate mobiltelefoner.

En veldig solid tlf er det også.

Symbian derimot er for meg dødt og totalt utrangert..... Men, jeg lever med det så vidt (en stund til), ser det ut som.

Så får vi se hva produsentene kan legge ut denne våren.

Endret av cirka
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Da har Nokia klart å rote frem en helt ny 808 på reklamasjon til oss. Siden de har brukt 5 uker på å løse saken, har en xperia z1 compact blitt kjøpt inn i mellomtiden. Da lurer jeg på følgende:

Hva kan en forvente å få for en ny ubrukt 808 ved et salg?

Er det vanlig ved reklamasjon at man får tilbake en telefon som ikke selges i butikk lenger?

Lenke til kommentar

Da har Nokia klart å rote frem en helt ny 808 på reklamasjon til oss. Siden de har brukt 5 uker på å løse saken, har en xperia z1 compact blitt kjøpt inn i mellomtiden. Da lurer jeg på følgende:

Er det vanlig ved reklamasjon at man får tilbake en telefon som ikke selges i butikk lenger?

Godt det ordnet seg til slutt med ny mobil da:-) men kjipt det skal gå så lang tid, ser den....

Aner ikke hva pris 808 går for, men etter hva jeg har sett på ebay er det mange som utnytter den begrensede tilgangen på 808 og selger de til svært høy pris....

Ellers er det jo opp til Nokia om de vil repare eller erstatte produktet med ett nytt. Om nytt produkt ikke kan skaffes (pga tomt på lager) har de etter loven mulighet til å gi ett "tilsvarende" produkt.

Men seriøst vil du altså beholde xperia'n og selge 808 ?? Hørtes litt rart ut spør du meg, men skal ærlig si jeg ikke har noen erfaring med xperia... Vet bare att jeg er veldig fornøyd med min 808 og att den ikke skal byttes ut på en god stund:-) I tillegg så er kamera veldig viktig for meg og der trekker nok 808 ett mye lenge strå enn xperia vil jeg tro ?

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Da er Delight 1.4 sluppet også, yeahhhh:-D

Ser den er blitt lagt ut idag så rimelig fersk ja:-)

Har ikke fått innstallert den selv enda, men det blir gjort så snart jeg har mulighet:-)

Må si jeg er virkelig imponert over frekvensen på FW oppdateringene for 808, det har jaggu ikke vært lange tiden mellom hver oppdatering i løpet av de siste månedene..

Må si att jeg faktisk syns fokuset på 808 er blitt større nå enn når Nokia selv stod for dette faktisk, litt morsomt men ja, hehe:-)

Komplett changelog finnes her:

http://www.allaboutsymbian.com/flow/item/19309_The_Nokia_808_gets_its_latest_.php

Noen som har oppdatert allerede ?? :-p

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Godt det ordnet seg til slutt med ny mobil da:-) men kjipt det skal gå så lang tid, ser den....

Aner ikke hva pris 808 går for, men etter hva jeg har sett på ebay er det mange som utnytter den begrensede tilgangen på 808 og selger de til svært høy pris....

Ellers er det jo opp til Nokia om de vil repare eller erstatte produktet med ett nytt. Om nytt produkt ikke kan skaffes (pga tomt på lager) har de etter loven mulighet til å gi ett "tilsvarende" produkt.

Men seriøst vil du altså beholde xperia'n og selge 808 ?? Hørtes litt rart ut spør du meg, men skal ærlig si jeg ikke har noen erfaring med xperia... Vet bare att jeg er veldig fornøyd med min 808 og att den ikke skal byttes ut på en god stund:-) I tillegg så er kamera veldig viktig for meg og der trekker nok 808 ett mye lenge strå enn xperia vil jeg tro ?

Kameraet kan ingen konkurrere med, la oss bare ha det klart. Forsåvidt heller ikke batteri tid. Når det gjelder brukeropplevelse og programvare, så foretrekker jeg helst WP. Til dagligdagse "moments" så synes jeg faktisk at kameraet i min gamle Lumia 800 holder bra nok mål, slik at kameraet i Z1 er mer enn bra nok til daglig bruk.

Er man over gjennomsnittlig interessert i foto, så er det vel ingen som bytter ut 808 til fordel for noe annet, det ville faktisk grenset til uvitenhet.

Z1 blir nok ikke solgt med det første, men er usikker på hva som blir å skje med vår helt nye 808. Enten blir den lagt ut på finn for et par høvdinger, enten kan man jo prøve dette Delight opplegget :)

Ps: Det som jeg savner mest på 808 er den vanvittige lydkvaliteten på video opptak. Satt å så gjennom gamle videosnutter en kveld, og det var som natt å dag på snuttene som var tatt opp med 808 kontra andre kameraer/mobiler.

Lenke til kommentar

Kameraet kan ingen konkurrere med, la oss bare ha det klart. Forsåvidt heller ikke batteri tid. Når det gjelder brukeropplevelse og programvare, så foretrekker jeg helst WP. Til dagligdagse "moments" så synes jeg faktisk at kameraet i min gamle Lumia 800 holder bra nok mål, slik at kameraet i Z1 er mer enn bra nok til daglig bruk.

Er man over gjennomsnittlig interessert i foto, så er det vel ingen som bytter ut 808 til fordel for noe annet, det ville faktisk grenset til uvitenhet.

Z1 blir nok ikke solgt med det første, men er usikker på hva som blir å skje med vår helt nye 808. Enten blir den lagt ut på finn for et par høvdinger, enten kan man jo prøve dette Delight opplegget :)

Ps: Det som jeg savner mest på 808 er den vanvittige lydkvaliteten på video opptak. Satt å så gjennom gamle videosnutter en kveld, og det var som natt å dag på snuttene som var tatt opp med 808 kontra andre kameraer/mobiler.

Enig i det du sier ang kameraet.

Klart man kan greie seg med mye rart ang kamera, det kommer an på hvilke krav man har til fotokvalitet.... Og for all del, mange mobiler tar "helt greie bilder", men det blir liksom en litt annen divisjon enn det 808 er i...

Det kommer også an på øyet som ser, jeg har tatt noen bilder med andre sine mobiler i den tiden jeg har hatt 808 og må helt ærlig si att jeg har blitt skuffet over kvaliteten, men det er nok pga jeg er så "utskjemt" med min 808... Må si det føles utrolig deilig å få 808 tilbake i henda etter å ha prøvd andre mobiler:-)

Det du nevner ang lyden på 808 er helt sant, den er bare helt sykt god. Har tatt opp diverse konserter med den og man får nesten gåsehud når man hører opptakene på stereoanlegget etterpå, lyden er i en klasse for seg på 808, jeg har iallfall aldri sett en mobil som gir så bra lydopptak:-) Lumia 1020 er den som er nærmest men den er ikke fullt så god som 808 på de tester jeg har sett...

Jeg skjønner ærlig talt ikke hvorfor ingen andre mobilprodusenter har større fokus på lyd ? Det kan da ikke være patentbeskyttet av Nokia såpass att ikke andre kan lage noe lignende ??

Har sett så mange konsertopptak som høres helt forferdelig ut, mildt sagt!!

Her er en video jeg har postet tidligere men som viser godt den gode lydkvaliteten:

http://youtu.be/-HDGOJp0S6A

Når det gjelder Delight så er jeg kjempefornøyd, anbefales absolutt om du ikke har lagt den inn enda. 1.4 versjonen som kom denne uken har fått ytterligere noen nice features:-))

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Heiehei.

Vi har en 808 som vi forsøker og bruke, men vi har dog vært ekstremt uheldig med vår telefon.

Siden vi kjøpte den i desember 2012, har vi hatt den inne tre ganger på verksted, og nå går den inn for fjerde gang. Nå er det tredje gang med samme feil, så blir spennede å se om det kommer en ny 808, 1020 eller penger på konto i retur.

Såpass, det hørtes ikke noe gøy ut da, skikkelig "mandagsmobil" du har fått altså.... Men sånt skjer jo med alle mobiler og er nok fryktelig irriterende, men bank-i-bordet det har jaggu ikke vært mange av de her innom forumet heldigvis og bra er det:-)

Kan jeg spør hva som har vært problemet med den ?

Vel...klarer ikke å la være.

Ikke rart at det ikke er mange innom forumet her å klager på mobilen.

Vi er tross alt en veldig eksklusiv gruppe.

Med det så mener jeg at det er solgt veldig, veldig, få av denne type her i landet (og ellers)

Det er rett og slett veldig få som har den.

Jeg har sagt det tidligere....at jeg aldri har sett en 808 i en annens hender.

Og jeg reiser stadig rundt mange steder....

Jeg har hatt den siden Juli 2012, og noen har vel hatt den noen måneder lenger.

Men....

Jeg har ALDRI sett ,et annet eksemplar av denne utenom i butikk på flyplassen i Frankfurt for et års tid siden...

Så vi er en eksklusiv gruppe....

Jeg beholder vel min en stund til.

BARE på grunn av verdens beste mobiltlf kamera.

Jeg har til dags dato ikke funnet noen over, eller ved siden av kvaliteten på 808 kameraet. Å zoome med denne er langt foran de fleste andre. Håndgrepet du får er også mye bedre enn de fleste store og flate mobiltelefoner.

En veldig solid tlf er det også.

Symbian derimot er for meg dødt og totalt utrangert..... Men, jeg lever med det så vidt (en stund til), ser det ut som.

Så får vi se hva produsentene kan legge ut denne våren.

Jeg gjentar meg selv her....

Vi har kommet så vidt inn i våren og fått de siste nyheter fra produsentene.

Jeg tar stadig bilder med 808 og er virkelig fornøyd, stort sett.

Nokia 808 er blitt 2 år og er fremdeles "kongen" (på kamera)

Men, hvem er nærmest?

Er det noen som nærmer seg?

Xperia Z2

eller Samsung S5

som begge kommer snart....

Eller den nye Lumia fra Nokia? (Windows)

Nå venter vi her i Drammensdistriktet på hva alle snømengdene i fjellet vil gjøre med vassdraget nedover mot Drammen.

For et år siden gjorde vi alt klart for flom. Men, det gikk bra.

Så får vi se i år.....

Her er en tilstandsrapport fra Mai 2013

Alt med Nokia 808.

http://www.youtube.com/watch?v=zi6kSeM2GxI

Endret av cirka
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...