leirdueredet Skrevet 13. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2013 (endret) Telefonminne: Ledig 182 MB. "Lagger" mindre nå - eller rettere sagt, nesten ikke i det hele. Men av og til stopper noen programmer. Kanskje det ligger noe "rester"/programmer i telefonminnet etter oppgradering siden jeg har mindre ledig telefonminne? Av og til slår ikke skjermspareren seg på med låseknappen. Telefonen blir låst, men fortsetter å vise hjemskjermen. Kan det være att du ikke har gjort en full formatering før du la inn Delight ?? Du må velge "refurbish" og ikke "update" når du flasher første gangen, det er viktig, ellers fjernes ikke OFW fullstendig. If you want to Update a firmware without of removing content from drive C:\, mark the file which ends with "uda.fpsx", than push delete. This is the case if you update a Delight CFW to a higher release, check the related informations in every Delight CFW release post. Than you should press Update Software instead of Refurbish 182MB er ikke ledig RAM, det er jo mindre enn det OFW har så det stemmer ikke... Endret 13. desember 2013 av leirdueredet Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 13. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2013 (endret) Ser at det er opprettet en partisjon som heter D: Her er det 285 MB ledig plass og nesten ingenting lagret. Ellers finner jeg mye filer under c:\resources Ja det stemmer nok bedre, 285MB ledig RAM høres riktig ut Det stemmer att Delight oppretter en ny partisjon som heter "D", dette er for å dedikere en viss del av minnet til RAM som gir høyere ytelse. Hos meg ser det slik ut: D: 283MB (free) E: 14GB F: 59GB Z: ikke angitt. Anbefaler forøvrig å ta en titt på denne guiden for Delight app`n som følger med, her er mange trikse ting man kan tilpasse etc. http://n8delight.blogspot.no/2013/11/delight-exclusive-mods-delight-app-how.html Endret 15. desember 2013 av leirdueredet Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 15. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2013 Ny versjon av Situations er ute nå:-) http://www.allaboutsymbian.com/flow/item/18905_One_last_hurrah-Situations_v2_.php Lenke til kommentar
frans Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 Ja det stemmer nok bedre, 285MB ledig RAM høres riktig ut Det stemmer att Delight oppretter en ny partisjon som heter "D", dette er for å dedikere en viss del av minnet til RAM som gir høyere ytelse. Hos meg ser det slik ut: D: 283MB (free) E: 14GB F: 59GB Z: ikke angitt. Anbefaler forøvrig å ta en titt på denne guiden for Delight app`n som følger med, her er mange trikse ting man kan tilpasse etc. http://n8delight.blogspot.no/2013/11/delight-exclusive-mods-delight-app-how.html Jeg brukte "update" og ikke "refurbish". Kan hende det er årsaken. Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 16. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2013 Jeg brukte "update" og ikke "refurbish". Kan hende det er årsaken. Ah, da er det jo ikke rart det ikke fungerer 100% hos deg. Da har du egentlig lagt en ny firmware "oppå" den andre du da, da en "update" ikke sletter den originale... Det står jo tydelig att "refurbish" skal brukes Men er jo raskt gjort å legge den inn på nytt, da får du iallfall en helt fin mobil etterpå Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 28. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2013 (endret) Årets julegave er litt forsinket: Delight 1.3 er nettopp sluppet nå:-) Tenkte innstallere den imorgen:-) noen her som har lagt den inn allerede ? http://www.allaboutsymbian.com/flow/item/19001_Delight_CFW_v13_for_the_Nokia_.php Her er også ett imponerende panorama-bilde tatt med 808: http://pureviewclub.com/2013/19806 Endret 28. desember 2013 av leirdueredet Lenke til kommentar
cirka Skrevet 31. desember 2013 Del Skrevet 31. desember 2013 Ser ut som veldig få av oss har 808 fortsatt. Ikke mye liv på denne tråden nå. Jeg lurer på hva som venter i 2014, som kan konkurrere med 808. Xperia Z2? Venter og ser. Noen flere? Lenke til kommentar
KristofferHelle Skrevet 1. januar 2014 Del Skrevet 1. januar 2014 Neida, vi er en del som har denne i daglig bruk (jeg vet om 4stk minst). eneste som irriterer folk er at den bruker mer strøm en før med den nye "skjermspareren". (den gamle fungerer ikke etter sw update). selv bruker jeg den til å ta bilder med på viktige jobber. sjekker at skjæret mitt er helt under maskinering etc etc. Så er den jo fin å dra opp på tvn for å se video 1 Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 1. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2014 (endret) Neida, vi er en del som har denne i daglig bruk (jeg vet om 4stk minst). eneste som irriterer folk er at den bruker mer strøm en før med den nye "skjermspareren". (den gamle fungerer ikke etter sw update). selv bruker jeg den til å ta bilder med på viktige jobber. sjekker at skjæret mitt er helt under maskinering etc etc. Så er den jo fin å dra opp på tvn for å se video Enig!Jeg kjenner selv 3 stk som bruker 808 daglig og jeg har absolutt ikke inntrykk av att de planlegger å bytte den ut enda iallfall... 808 er fortsatt den beste kameramobilen og når jeg ellers er så godt fornøyd med den generellt (har ikke hatt noen problemer) så ser jeg iallfall ingen grunn til å bytte den ut:-) Men en ting jeg lurer på; det virker som flere her fortsatt kjører på original firmware, hvorfor legger dere ikke inn Delight ?? Har hatt Delight nå i flere mnd og den er helt super å bruke, ikke det att den originale var noe dårlig men med Delight har man enda mere muligheter og den er kjappere i respons osv. Kan absolutt anbefales:-) I tillegg så har Nokia sluttet å komme med oppdateringer mens Delight stadig får nye oppdateringer/fix osv (1.3 kom nå i romjulen), det ser jeg på som en stor fordel for min del iallfall:-) Ang skjermspareren og strømforbruket du nevner, hvilken skjermsparer bruker du ? Jeg bruker "Sleeping Screen" og har ikke merket noe til det problemet iallfall... Endret 1. januar 2014 av leirdueredet Lenke til kommentar
KristofferHelle Skrevet 1. januar 2014 Del Skrevet 1. januar 2014 Kjappere respons? å bla igjennom bilder går jo fortere enn på noen annen mobil Jeg har ikke lest om dette Delight. skal google og teste på min 1 Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 1. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2014 (endret) Kjappere respons? å bla igjennom bilder går jo fortere enn på noen annen mobil Jeg har ikke lest om dette Delight. skal google og teste på min Jeg mente ikke att den er treg med standard firmware, for det er den absolutt ikke, men den blir enda kjappere med Delight pga den frigjør mer RAM enn den har med standard firmware. RAM er spesiellt viktig om man har mange bilder/video lagret da mobilen lager preview bilde av alle filer og da spises fort endel RAM opp...Jeg har selv ca 7000 bilder/video på min og folk står å måper når de ser hvor kjapp responsen er.. Har fått noen misunnelige blikk på det fra venner ja, hehe:-p Delight 1.3 linken finner du her: http://n8delight.blogspot.co.uk/2013/12/808-delight-v13.html Endret 1. januar 2014 av leirdueredet Lenke til kommentar
Morten-Rune Skrevet 3. januar 2014 Del Skrevet 3. januar 2014 Heiehei. Vi har en 808 som vi forsøker og bruke, men vi har dog vært ekstremt uheldig med vår telefon. Siden vi kjøpte den i desember 2012, har vi hatt den inne tre ganger på verksted, og nå går den inn for fjerde gang. Nå er det tredje gang med samme feil, så blir spennede å se om det kommer en ny 808, 1020 eller penger på konto i retur. Jeg har heller ikke truffet på noen andre med en 808, så den er nok rimelig ekslusiv rundt omi landet Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 3. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2014 Heiehei. Vi har en 808 som vi forsøker og bruke, men vi har dog vært ekstremt uheldig med vår telefon. Siden vi kjøpte den i desember 2012, har vi hatt den inne tre ganger på verksted, og nå går den inn for fjerde gang. Nå er det tredje gang med samme feil, så blir spennede å se om det kommer en ny 808, 1020 eller penger på konto i retur. Såpass, det hørtes ikke noe gøy ut da, skikkelig "mandagsmobil" du har fått altså.... Men sånt skjer jo med alle mobiler og er nok fryktelig irriterende, men bank-i-bordet det har jaggu ikke vært mange av de her innom forumet heldigvis og bra er det:-) Kan jeg spør hva som har vært problemet med den ? Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 6. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2014 (endret) Fersk kameratest ute nå sammen med to andre DSLR's og ett kompaktkamera. Kult å se att 808 fremdeles holder en god posisjon, faktisk blir jeg mer og mer imponert etterhvert som tiden går:-) (Linken til hele testen finnes på slutten av artikkelen) http://www.allaboutsymbian.com/flow/item/19037_The_Nokia_808_PureView_takes_o.php Endret 6. januar 2014 av leirdueredet Lenke til kommentar
Slai Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Generelt sett skeptisk til tester av nettsteder som er dedikert til det ene produktet =s . Og jeg har ikke the know-how til å kunne si mot det. Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 6. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2014 (endret) Generelt sett skeptisk til tester av nettsteder som er dedikert til det ene produktet =s . Og jeg har ikke the know-how til å kunne si mot det. Joda, men nå var ikke dette heller en vanlig test med karakter-setting osv da, det var mer en visualisering av hva hvert enkelt kamera er istand til å få utav flere identiske motiver uten å definere en "vinner". Selve vurderingen overlater han igrunn til leseren, men vi kan nok være enige i att 808 gir svært gode bilder sett i forhold til disse full-size kameraene, og bare det er jo stort da:-) Endret 6. januar 2014 av leirdueredet 1 Lenke til kommentar
Slai Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Jo nokia kan dette med kamera =) 1 Lenke til kommentar
frans Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 (endret) Har nå installert Delight 1.3 med full formattering (Refurbish). Det gikk veldig greit. Kjørte gjenoppretting fra sikkerhetskopi og de fleste appene var på plass uten ny nedlasting. Måtte dog betale på nytt for en ny app som jeg måtte laste ned. Det er eneste minus så langt. Ellers ser Delight 1.3 ut til å fungere bra. Ikke for at original firmware er dårlig, men betydelig mer fri enhetsminne er ikke noe minus i alle fall. Positivt at Delight oppdateres siden det er slutt på oppdateringen av original firmware. 808 vil fortsatt være hoved følgesvennen i 2014. Dog er det stor sannsynlighet for at jeg erstatter min gamle nr 2 mobil (N8) med en Android sportsmobil, primært for å kunne fjernstyre DEFA warm-up linken på bilen. Blir litt upraktisk å gjøre det med nettbrett. Endret 9. januar 2014 av frans 1 Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 9. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2014 (endret) Har nå installert Delight 1.3 med full formattering (Refurbish). Det gikk veldig greit. Kjørte gjenoppretting fra sikkerhetskopi og de fleste appene var på plass uten ny nedlasting. Måtte dog betale på nytt for en ny app som jeg måtte laste ned. Det er eneste minus så langt. Ellers ser Delight 1.3 ut til å fungere bra. Ikke for at original firmware er dårlig, men betydelig mer fri enhetsminne er ikke noe minus i alle fall. Positivt at Delight oppdateres siden det er slutt på oppdateringen av original firmware. 808 vil fortsatt være hoved følgesvennen i 2014. Dog er det stor sannsynlighet for at jeg erstatter min gamle nr 2 mobil (N8) med en Android sportsmobil, primært for å kunne fjernstyre DEFA warm-up linken på bilen. Blir litt upraktisk å gjøre det med nettbrett. Hos meg fikk jeg beholde alle appene etter jeg innstallerte Delight så det funket fint her og Helt klart en kjempefordel å få oppdateringer videre med Delight ja, men også mer RAM og generellt kjappere menyer etc er fint. NB! Jeg leste att versjon 1.4 allerede er under utvikling nå så den dukker nok opp om ikke lenge Endret 10. januar 2014 av leirdueredet Lenke til kommentar
Morten-Rune Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 Såpass, det hørtes ikke noe gøy ut da, skikkelig "mandagsmobil" du har fått altså.... Men sånt skjer jo med alle mobiler og er nok fryktelig irriterende, men bank-i-bordet det har jaggu ikke vært mange av de her innom forumet heldigvis og bra er det:-) Kan jeg spør hva som har vært problemet med den ? Det her er problemer som oppstår helt random: Tlf låser seg ved innkommende anrop, ringetonen durer for full guffe men ingen respons. Tlf helt låst, må ta ut batteri. Skjermen går i svart når man bruker kameraet ute i kulda, Tlf helt låst, må ta ut batteriet. Skjermen går i svart ved bruk av 3G. Tlf helt låst, må ta ut batteriet. Disse tingene har gått igjen på telefon helt siden den var ny. Det har ikke hjulpet å oppdatere/re-sette telefonen via Nokia PC-software. Så det blir nå spennende å se om det kommer en flunkende ny 808 eller om dem sender en 1020 i retur denne gang. Uansett så går vi ikke bort fra Nokia. Min Lumia 800 er kanskje den jeg har vært mest fornøyd med av alle mine telefoner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå