Gå til innhold

Den store NOKIA 808 PUREVIEW tråden

Anbefalte innlegg

Min er nærmest ubrukt, og jeg vurderte 3000 inkl frakt. Nå er det vel en mobil for spesielt interesserte, så det er nok ikke så enkelt å få solgt den (?)

amazon.uk selger den for 4500 ny, og det var også eneste stedet jeg fant den tilgjengelig for salg til Norge.

Vil tro man lett får 2500-3000,- for den. Husk att 808 er vanskelig å få tak i nå og verre blir det bare utover sommeren/høsten....

Jeg har hatt mange mobiler men jeg kan faktisk ikke huske en mobil som har holdt seg så godt i pris som nettopp 808. Ta en kikk på prisjakt.no for prishistorikk, den holder seg meget godt:-)

Men selvsagt; alle mobiler synker forholdsvis kjapt i pris, sånn er det bare med alle mobiler....

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min er nærmest ubrukt, og jeg vurderte 3000 inkl frakt. Nå er det vel en mobil for spesielt interesserte, så det er nok ikke så enkelt å få solgt den (?)

amazon.uk selger den for 4500 ny, og det var også eneste stedet jeg fant den tilgjengelig for salg til Norge.

Amazon.uk har nok en høy pris men de få forhandlere som har 808 på lager utnytter nok dette til det maksimale nettopp pga de vet selv hvor begrenset tilgjengelighet denne mobilen har hatt nå de siste ukene..

Sleipt kan man si, men sånn er markedet desverre...

Lenke til kommentar

Vil tro man lett får 2500-3000,- for den. Husk att 808 er vanskelig å få tak i nå og verre blir det bare utover sommeren/høsten....

Jeg har hatt mange mobiler men jeg kan faktisk ikke huske en mobil som har holdt seg så godt i pris som nettopp 808. Ta en kikk på prisjakt.no for prishistorikk, den holder seg meget godt:-)

Men selvsagt; alle mobiler synker forholdsvis kjapt i pris, sånn er det bare med alle mobiler....

Jepp. Se forrige side. Har fått napp på 2500 etter to dager på finn.

Må få tak i kvittering først riktignok. Ble i sin tid kjøpt med nedbetalingsordning på chess. Håper det er mulig å få tak i kvitteringen.

Endret av Sobril3
Lenke til kommentar

Jepp. Se forrige side. Har fått napp på 2500 etter to dager på finn.

Må få tak i kvittering først riktignok. Ble i sin tid kjøpt med nedbetalingsordning på chess. Håper det er mulig å få tak i kvitteringen.

Sorry, så ikke den posten da jeg svarte..

Ja som jeg tenkte så ble den solgt kjapt:-)

Er på seilbåtferie i Kroatia nå så lite på nettet... Men steike hvor digg 808 er å ha med på ferietur, har tatt så sinnsykt mye fine bilder og video på turen:-)

Lenke til kommentar

På allaboutsymbian? Snodig ;) .

Hva mente du ??

Jeg syns personlig de er ett av de beste nettavisene ang test av mobilkamera, grundig og gjennomført.

Greitt nok de favoriserer nok Nokia endel i andre sammenhenger men kameratestene syns jeg de gjør rettferdig og gjennomført:-)

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Ja samme artikkelen ble lagt ut på wmpoweruser, tenkte bare trekke deg litt i benet =p .

Meeeen... In my laymans eyes syntes jeg 1020 tar kronen totalt sett.

Syntes og testen var litt snill med 808, uten at jeg gidder lete frem eksempler (for lang test =p ).

Lenke til kommentar

Har du fått solgt mobilen din på finn? Vurderer å prøve der jeg også.

Tror han var lykkelig om kr 2500,- var den endelige salgsummen.

Fulgte med på qxl på den telefonen som lå der til kr 2000,- med auksjonsstart/slutt 1 - 9/8 og den ble så vidt jeg vet uten noe bud (fulgte ikke med siste minuttene) Siden hadde heller ikke mer enn ca 35-40 besøk under hele auksjonstiden.

Har du prøvd deg på finn.no?

Endret av cirka
Lenke til kommentar

Tråden her er vel i ferd med å dø nå....

Sammen med telefonen.

Når noen (nesten) likeverdige telefoner dukker opp?

Takk for meg.

Tja... En forumtråd som dette for mobiler brukes veldig ofte til å diskutere problemer, løse bugs etc, om folk ikke har problem så blir det ofte rolig, sånn er det bare.... Det er jo i seg selv ett godt tegn da, jeg har personlig ikke hatt noe fornuftig å spør/legge ut om i det siste heller:-)

Btw; qoosaver er ute i ny versjon nå, er forbedret endel og med støtte for vær og e-mail varsling, genialt:-)

http://www.allaboutsymbian.com/flow/item/18179_qooWeather_433_improves_qooSav.php

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Er av og til innom for å se hva som skrives. Har hatt min i 14 måneder nå. Telefonen har fungert utmerket og jeg har vært tilfreds med utvalget av apper. Nå bruker jeg også nettbrett i tillegg.

Hvis jeg skal nevne noe så er det at enkelte apper slik som foursqaure har fått telefonen til å "tryne" eller låse seg slik at batteriet har måttet blitt tatt ut.

GPS tracking er veldig unøyaktig ved sakte gåfart, særlig hvis en også pauser underveis. Den er dog nøyaktig i sykkeltempo.

Har i det siste hatt problemer med lagring på min helt nye Sandisk 64G minnekort. Har dog fått berget bildene jeg tok på siste ferie, men måtte gå over til internlagring på telefonminnet.

Lenke til kommentar

Er av og til innom for å se hva som skrives. Har hatt min i 14 måneder nå. Telefonen har fungert utmerket og jeg har vært tilfreds med utvalget av apper. Nå bruker jeg også nettbrett i tillegg.

Hvis jeg skal nevne noe så er det at enkelte apper slik som foursqaure har fått telefonen til å "tryne" eller låse seg slik at batteriet har måttet blitt tatt ut.

GPS tracking er veldig unøyaktig ved sakte gåfart, særlig hvis en også pauser underveis. Den er dog nøyaktig i sykkeltempo.

Har i det siste hatt problemer med lagring på min helt nye Sandisk 64G minnekort. Har dog fått berget bildene jeg tok på siste ferie, men måtte gå over til internlagring på telefonminnet.

Jeg bruker også Sandisk 64GB minnekort på min og det fungerer strålende:-) Har dog formatert det en gang i PC da jeg hadde en opprydding i filene for en stund siden.

Bruker du ExFat eller FAT32 formatering på ditt kort ??

808 støtter nemlig begge disse formatene og mulig kan det være litt forskjell pga det...

Hvilken hastighetsklasse har kortet ditt ? For bruk til videoopptak etc. anbefales høy hastighet.

Ellers er jeg enig i att GPS`n kan være litt unøyaktig ved gangfart, det har uansett ikke vært noe stort problem for meg da jeg oftest bruker den til raskere bevegelser (bil etc.).

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Ny oppdatering for galleri/youtube er lagt ut nå.

Lastet den ned nettopp, prøvde å laste opp en video rett fra galleriet og det funket bra :)

http://www.allaboutsymbian.com/flow/item/18210_YouTube_update_to_Gallery_hits.php

NB! Bare husk å huke av for "auto login" så slipper man å taste passord hver gang en fil lastes opp.

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Bruker du ExFat eller FAT32 formatering på ditt kort ??

808 støtter nemlig begge disse formatene og mulig kan det være litt forskjell pga det...

Hvordan kan jeg sjekke hvilket filformat som jeg er i bruk? Minnekortet er ikke formattert i telefonen, men bare satt rett inn.

Lenke til kommentar

Hvordan kan jeg sjekke hvilket filformat som jeg er i bruk? Minnekortet er ikke formattert i telefonen, men bare satt rett inn.

Sett minnekortet inn i PC'n og trykk på "egenskaper" da vil det vise hvilket filformat det er formatert i.

ExFat er vanligst på minnekort med høy kapasitet men FAT32 brukes også. Mener 808 er beregnet for FAT32 men begge deler funker på 808, jeg har mitt formatert i ExFat og det funker uten problem iallfall.

Forskjellen er blant annet filstørrelsen kortet støtter, mener att FAT32 har maks filstørrelse på 2GB, dvs man kan ikke ta opp video lenger enn ca 20 min...

Har du ikke formatert kortet i hele tatt fra det var nytt ??

Off topic: jeg sitter ute på terassen i sola nå med både min Ipad 4 (retina skjerm) og min 808, må si det er helt sykt hvor stor forskjell det er på disse skjermene mht kontrast og lesbarhet i sollys. På Ipad'n må jeg ta av solbrillene for i hele tatt ha sjangs å se skjermbildet, allikevell er det problematisk i sollyset, på 808 kan jeg ha solbrillene på og ser krystallklart skjermbildet:-) helt sykt stor forskjell!!

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...