leirdueredet Skrevet 12. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2013 (endret) Er enig i at dette ikke uten videre var pent. Men, er det ikke slik at mye av "bulken" optikken lager kan kjøres inn i "kroppen" på mobilen, når den ikke er i bruk som kamera? Ja dette så fælt ut... Uansett om optikken er innkjørt er det en stor ring som stikker utenfor... Etter min mening er zoom-opptikk ugunstig å ha på en mobil, det blir for klumsete.. Nettopp derfor gikk også Nokia bort fra mekanisk zoom på sine mobiler, siste Nokia mobilen som hadde mekanisk zoom var vell for ca 6 år siden ?? Etter den tid har det omtrent ligget dødt for mobiler.. S4 Zoom er uansett ikke å regne som en mobil, dette er mer ett kompaktkamera. Pureview teknologien med zoom på en stor bildebrikke slik 808 har er derimot ganske så genialt selvom man ikke greier 10x zoom med den så kommer man langt med 4x etter min mening, det er ikke stort behov for noe mer. En annen ting er også att mekanikk etc. for å bevege en mekanisk zoom er veldig sårbart ovenfor skade, så altså lite egnet på en mobil... Her er ett bilde som viser 808 og Galaxy Zoom side ved side, tross att Galaxy har en mye mindre bildesensor enn 808 er den langt tykkere.... Endret 13. juni 2013 av leirdueredet Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 13. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2013 Her er noen testbilder med Galaxy S4 Zoom. Det er liten tvil om att 808 drar det lengste strået her Men det er vell heller ingen overraskelse mht 16MPX vs 41MPX bildebrikke.... http://www.nokiapoweruser.com/2013/06/12/imaging-shootout-samsung-galaxy-s4-zoom-vs-808-pureview/ Lenke til kommentar
cirka Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Her er noen testbilder med Galaxy S4 Zoom. Det er liten tvil om att 808 drar det lengste strået her Men det er vell heller ingen overraskelse mht 16MPX vs 41MPX bildebrikke.... http://www.nokiapowe...s-808-pureview/ Jeg tittet litt på dette og syntes galaxy zoom var marginalt bedre jeg. 1 Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 13. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2013 (endret) Jeg tittet litt på dette og syntes galaxy zoom var marginalt bedre jeg. Nei det syns jeg ikke... Se eks på crop'n av de bladene her, man ser tydelig mer støy på S4 der... Fargetoner virker også mer riktig på 808. http://pureviewclub.com/2013/14577 Endret 13. juni 2013 av leirdueredet Lenke til kommentar
JonnyHZ Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Synes dette var en artig gest av Samsung. Ikke så brukervennlig til telefon, men moro å bruke som kamera. Litt enig med Leirdueredet angående støy, men i sin helhet gjør Samsung en god jobb. Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 14. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2013 Synes dette var en artig gest av Samsung. Ikke så brukervennlig til telefon, men moro å bruke som kamera. Litt enig med Leirdueredet angående støy, men i sin helhet gjør Samsung en god jobb. Ja som en telefon er S4 Zoom uegnet ja, utvilsomt, den er alt for stor og klumsete til det.. Men ja som ett kompaktkamera kan den være grei, men da er man jo inne på kompaktkamera segmentet som det finnes mange andre gode kamera å velge mellom også. Så nei jeg ser ikke helt den store kjøpegruppen for det kameraet... Uansett er det jo imponerende att 808 kan slå ett kamera av denne fysiske dimensjon mht bildekvalitet, det viser jo bare hvor god 808 er Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 14. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2013 (endret) Etter sommeren ser det ut for att Nokia stopper produksjonen av 808 ifølge denne artikkelen så begynner å haste mht tilgjengelighet på denne nå... (jeg vurderer selv å kjøpe en backup av 808). Uansett blir OSèt vedlikeholdt frem til minst 2016. http://www.digi.no/918142/symbian-legges-ned Endret 14. juni 2013 av leirdueredet Lenke til kommentar
JonnyHZ Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Ja som en telefon er S4 Zoom uegnet ja, utvilsomt, den er alt for stor og klumsete til det.. Men ja som ett kompaktkamera kan den være grei, men da er man jo inne på kompaktkamera segmentet som det finnes mange andre gode kamera å velge mellom også. Så nei jeg ser ikke helt den store kjøpegruppen for det kameraet... Uansett er det jo imponerende att 808 kan slå ett kamera av denne fysiske dimensjon mht bildekvalitet, det viser jo bare hvor god 808 er Hadde heller ikke valgt dette som et kompakt kamera. Husk at 808 har Carl Zeiss optikk. 1 Lenke til kommentar
cirka Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 (endret) Etter sommeren ser det ut for att Nokia stopper produksjonen av 808 ifølge denne artikkelen så begynner å haste mht tilgjengelighet på denne nå... (jeg vurderer selv å kjøpe en backup av 808). Uansett blir OSèt vedlikeholdt frem til minst 2016. http://www.digi.no/918142/symbian-legges-ned Eh... Hva i all verden skal du med en 808 i tillegg Leirdueredet? Endret 20. juni 2013 av cirka Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 20. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2013 (endret) Eh... Hva i all verden skal du med en 808 i tillegg Leirdueredet? Ref linken over kommer Nokia til å stoppe produksjonen av 808 etter sommeren. Om den jeg har blir ødelagt så har jeg da iallfall en i backup, det som var tanken. Er jo ingen andre mobiler jeg kunne tenkt meg å skifte til isåfall, har prøvd andre mobiler og det føles som å gå tilbake 2 år i tid når det gjelder kamera iallfall, hehe:-p Endret 28. juni 2013 av leirdueredet Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 28. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2013 Ny oppdatering ute fra Nokia nå:-) http://www.allaboutsymbian.com/flow/item/17845_Gallery_Image_Share_update_rol.php Lenke til kommentar
JonnyHZ Skrevet 29. juni 2013 Del Skrevet 29. juni 2013 Du er en skikkelig 808 fan. Det skal du ha . Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 29. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2013 (endret) Du er en skikkelig 808 fan. Det skal du ha . Eh... Fordi jeg poster ett innlegg om en oppdatering fra Nokia ??? Er vell uansett ikke noe unormalt med att vi som er er medlemmer i tråden her og har 808 selv er fan av mobilen vell, noe annet hadde jo vært helt absurd, hehe:-) Endret 29. juni 2013 av leirdueredet Lenke til kommentar
JonnyHZ Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 Eh... Fordi jeg poster ett innlegg om en oppdatering fra Nokia ??? Er vell uansett ikke noe unormalt med att vi som er er medlemmer i tråden her og har 808 selv er fan av mobilen vell, noe annet hadde jo vært helt absurd, hehe:-) Ta det med ro. Det var ikke vondt ment. Synes bare det er artig at noen er så engasjert. Stå på . Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 30. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2013 (endret) Ta det med ro. Det var ikke vondt ment. Synes bare det er artig at noen er så engasjert. Stå på . Hehe, syns helst jeg er lite engasjert her i tråden jeg, skriver 2-3 innlegg i uka kansje:-) Endret 30. juni 2013 av leirdueredet Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 4. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2013 Nå er custom-firmware også ute til 808... http://www.allaboutsymbian.com/flow/item/17871_Delight_custom_firmware_arrive.php Noen her som har testet denne ?? Lenke til kommentar
cirka Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 (endret) Har faktisk opplevd at telefonen min har begynt litt med sitt eget liv nå. Eller jeg har hatt noe fingertrøbbel. (kan jeg ha slettet/endret noe? Når jeg starter tlf etter at den har vært helt avslått får jeg beskjed om.... " lite minne. Kan ikke hente multimediemelding. Lukk noen programmer".. Minne er da ikke fullt? så vidt jeg kan se. (om jeg ser på det fra tlf via "filer") Jeg skal ha 379 mb minne tilgjengelig i C og 13,2 gb i E Samtidig vises C-minne som fullt når jeg er koblet til pc via USB og ser på den måten? Nokia social, som jeg en sjelden gang bruker til facebook vil heller ikke virke. Feltet jeg har pleid å ha over halve skjermen, som viser de siste hendelser er borte og når jeg trykker på sosalsymbolet for å gå inn, så vises et sekund eller 2 "Velkommen til sosialt" (på vanlig måte)...og så kommer det opp en dialogboks med: "kan ikke starte".... Og det er det? Anyone? Edit: Ser nå at jeg har fått fjernet "installasjonsprogram for sosialt" ved en fingerfeil for 2 dager siden... Så var det å få tak i denne igjen da? I nokias ufremkommelige verden, hva gjelder slike ting. Uten å gjøre en fabrikkrestart. Edit igjen: Tror jeg har fått alt dette til igjen nå. Hadde vel egentlig ikke ventet så mye svar. Denne tråden dør vel sakte ut da det ikke er så mange igjen her. Nå er det vel Windowsversonen blikkene rettes mot fra Torsdag kveld. Endret 9. juli 2013 av cirka Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 10. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2013 (endret) Ser det er sluppet en ny screensaver til 808 nå, denne gir flere funksjoner enn den vanlige. Eks. varsling for vær, batteristatus, mail etc. Ser veldig ryddig og fin ut også http://www.allabouts...ther_and_ba.php Noen som har testet denne ?? Endret 10. juli 2013 av leirdueredet Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 21. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2013 (endret) Nye kart oppdateringer er lagt ut nå, greitt å få lagt inn før man drar på ferieturen:-) http://www.allaboutsymbian.com/flow/item/17961_Nokia_updates_the_maps_for_its.php Endret 21. juli 2013 av leirdueredet Lenke til kommentar
JonnyHZ Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 Fortsatt interessert i en 808 til? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå