Gå til innhold

Den store NOKIA 808 PUREVIEW tråden

Anbefalte innlegg

Ser ut som HTC er i ferd med å kopiere 808's teknologi for lydopptak...

http://pureviewclub.com/2013/13541

Hm.. faller 808 av pallplassen som verdens beste mobil mht lyd nå mon tro ??

Ser ut som de ikke bare har kopiert, men rett og slett rappa selve mikrofonkomponenten... (via ST)

http://www.androidcentral.com/netherlands-court-says-htc-one-using-microphone-technology-they-shouldn-t-have-been-allowed-buy

Endret av Xaphoon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke vært i fuktighet i det hele tatt. Fikk et par regndråper på den, men det må den da tåle.

Ja det skal den såklart tåle. Jeg tenkte bare vannskade med de symptomene du nevnte for de er typisk slik.

Kan ikke huske å sett noen andre som har meldt inn dette heller her på forumet, er vell knapt noen som har levert inn mobilen til reperasjon her i hele tatt i tråden såvidt jeg vet:-)

Lenke til kommentar

Da får jeg pusse linsen, lade batteriet og prøve å være stø på handa.

Min Nokia 808 er klar for 2 kvelder i Telenor arena med BS & E-Street band.

Med plass litt oppe på tribunen og ganske langt frem bør det være gode forhold for både bilder/video og lyd.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da ligger 808 på verkstedet. Feilene kom tilbake og må få rettet på dette. Godt det er en jobb-telefon sier jeg :) .

Såpass, kjedelig sak da... Så problemene kom tilbake etter soft-reset altså?

Er iallfall svært lite problemer som har vært med 808, kan ikke huske noen som har levert den inn til reperasjon her på forumet faktisk, men såklart sånt kan skje med alle mobiler selvsagt...

Men helt seriøst, 808 må være den mest problemfrie og stabile mobilen jeg noen gang har hatt, punktum finale:-)

Lenke til kommentar

Helt fersk timelapse video i 4K kvalitet tatt opp med 808 lagt ut nå:-)

Prøvde å spille den av på min PC men skjermkortet greidde det ikke, den greidde kun 1080 oppløsning uten å hakke, hehe...

Dette er rått da:-)

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Såpass, kjedelig sak da... Så problemene kom tilbake etter soft-reset altså?

Er iallfall svært lite problemer som har vært med 808, kan ikke huske noen som har levert den inn til reperasjon her på forumet faktisk, men såklart sånt kan skje med alle mobiler selvsagt...

Men helt seriøst, 808 må være den mest problemfrie og stabile mobilen jeg noen gang har hatt, punktum finale:-)

Synd jeg ikke kan dele din entusiasme. Liker kamera og det var største grunnen til å anskaffe

denne mobilen. Synes det er sååå synd at ikke apper til Symbian kan gå i allfall litt på tvers av andre OS'er.

Lenke til kommentar

Synd jeg ikke kan dele din entusiasme. Liker kamera og det var største grunnen til å anskaffe

denne mobilen. Synes det er sååå synd at ikke apper til Symbian kan gå i allfall litt på tvers av andre OS'er.

Utvalg på apper er noe helt annet enn hvor stabil selve mobilen er da, er to helt forskjellige ting ;)

Jeg setter uansett ikke kamera høyest på listen, det er mye viktigere att mobilen fungerer bra og ikke er full i bugs....

Har du prøvd soft-reset da uten att det ga noen bedring ??

Dog er jeg enig i att utvalget av apper kunne vært større, men ikke noe stort problem for meg da jeg har de viktigste jeg trenger :)

HTML5 apps som kommer mer nå etterhvert er jo også tenkt att nettopp skal kunne kjøres på tvers av forskjellige OS, men utvalget er ikke så stort enda men det kommer nok etterhvert....

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Utvalg på apper er noe helt annet enn hvor stabil selve mobilen er da, er to helt forskjellige ting ;)

Jeg setter uansett ikke kamera høyest på listen, det er mye viktigere att mobilen fungerer bra og ikke er full i bugs....

Har du prøvd soft-reset da uten att det ga noen bedring ??

Dog er jeg enig i att utvalget av apper kunne vært større, men ikke noe stort problem for meg da jeg har de viktigste jeg trenger :)

HTML5 apps som kommer mer nå etterhvert er jo også tenkt att nettopp skal kunne kjøres på tvers av forskjellige OS, men utvalget er ikke så stort enda men det kommer nok etterhvert....

Uttalte meg litt for vagt akkurat der. Vet selvsagt at appene ikke har noe med stabilitet å gjøre. Det er bare frustrasjonen med at det har vært litt for mye tull, sammen med at jeg savner vel det jeg hadde på Android. Mulig jeg også har det jeg trenger, men langt fra det jeg har lyst på :) . Vi får se hvordan det går når jeg får den tilbake fra verksted.

Lenke til kommentar

Uttalte meg litt for vagt akkurat der. Vet selvsagt at appene ikke har noe med stabilitet å gjøre. Det er bare frustrasjonen med at det har vært litt for mye tull, sammen med at jeg savner vel det jeg hadde på Android. Mulig jeg også har det jeg trenger, men langt fra det jeg har lyst på :) . Vi får se hvordan det går når jeg får den tilbake fra verksted.

Joda men alle mobiler kan bli tull med, selv den beste mobilen har ingen garanti for att den er problemfri, sånn er det bare....

Du har tydeligvis vært litt uheldig men tror nok de finner utav det og att du får mobilen tilbake slik den var før feilene begynte:-)

Det kjipe er selvsagt det å være uten mobilen i en ukes tid men sånn er det bare desverre...

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Filmet med Nokia 808

Bare som et eksempel på filming under ganske vanskelige forhold. (Mye forandringer i lys på grunn av lysshow..etc.) Vanskelig å få fokus under zoom. Vanskelig å holde rolig...

Bruce Springsteen & E-Street band på Telenor arena i Oslo 29 og 30 April 2013

På denne turneen har det blitt spilt nesten 200 forskjellige låter. Derfor var det veldig forskjellig repertoar på de 2 konsertene i Norge nettopp.

Det ble spilt 51 forskjellige låter på disse 2 konsertene. Jeg har tatt med klipp fra 20 av dem (4 av disse fra begge konserter).

Filmet fra litt forskjellig avstand på høyre side av hallen.

Her er mine veldig grovredigerte klipp med mob.tlf, fra låtene de 2 kveldene.

38,5 minutter….ca halvparten fra hver konsert.

Med telefonen i ene handa og den andre taktfast i lufta, er det vanskelig å holde fokus, zoome og holde stabilt hele tiden. Men sånn ble det da…

Bilder og lyd med en mob.tlf, kan uansett aldri bli det samme som å være tilstede med det trykket som er "live" i hallen….

Format 16:9

Still oppløsningen gjerne på HD (720 eller 1080), om du har rask nok linje…..Mye bedre bilder da.

Og…..

Høy lyd....

Og igjen....Bare som eksempel under vanskelige forhold.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kom over denne artikkelen idag, her er en fyr som har knipset ett bilde av en måke over Oslo i Creative mode (38MPX) med 808.

Tatt i betraktning att fuglen er i bevegelse og på rimelig god avstand er det sykt detaljnivå, se bare på merket i foten hvor man kan lese merke-koden :)

Å ta bilde av objekter i bevegelse og under dårlige lysforhold er uansett ikke lett...

http://www.allabouts...th_the_Noki.php

Er ikke dette rimelig sykt til å være en mobil ??

Endret av leirdueredet
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk tilbake telefonen i går. Godt å få den igjen :) . Håper den fungerer bedre nå. De oppdaterte software (noe jeg hadde gjort selv) og byttet batteri. Har hørt det kan bli tull med telefoner hvis batteriet ikke er helt stabilt.

Kom over denne artikkelen idag, her er en fyr som har knipset ett bilde av en måke over Oslo i Creative mode (38MPX) med 808.

Tatt i betraktning att fuglen er i bevegelse og på rimelig god avstand er det sykt detaljnivå, se bare på merket i foten hvor man kan lese merke-koden :)

Å ta bilde av objekter i bevegelse og under dårlige lysforhold er uansett ikke lett...

http://www.allabouts...th_the_Noki.php

Er ikke dette rimelig sykt til å være en mobil ??

Veldig bra :eek:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...