Sobril3 Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 Hvilken telefon regnes som nest-best etter 808 på kamera? Må innrømme at jeg fremdeles bruker min SII mens 808 ligger pent plassert på nattbordet og tas kun frem til fotobruk. Den er jo ELENDIG på alt annet - eller er det noe jeg har hoppet over?? Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 30. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2013 Hvilken telefon regnes som nest-best etter 808 på kamera? Må innrømme at jeg fremdeles bruker min SII mens 808 ligger pent plassert på nattbordet og tas kun frem til fotobruk. Den er jo ELENDIG på alt annet - eller er det noe jeg har hoppet over?? Hva er det du mener den er elendig på isåfall ??? Høres ut som du har fått en "mandagsmobil" isåfall for hos meg fungerer alt kjempefint, inklusiv kameraet:-) Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 30. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2013 (endret) Har hatt problemer med sms til 5-sifrede nummer innimellom. Omstart av telefon har hjulpet hver gang, men likevel et irriterenes problem. Andre som har opplevd det samme, er det noen som har en løsning på dette? Hm.. tror ikke jeg har vært borti å sende SMS til noen 5'sifrede nr faktisk, så har ikke hatt noen problem med SMS som jeg kan huske iallfall.. Hvem er det som bruker denne type nr forresten ?? Endret 30. mars 2013 av leirdueredet Lenke til kommentar
Sobril3 Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 Hva er det du mener den er elendig på isåfall ??? Høres ut som du har fått en "mandagsmobil" isåfall for hos meg fungerer alt kjempefint, inklusiv kameraet:-) Den er vel ikke akkurat laget for surfing? Dessuten, etter siste oppgradering her, har jeg kun mulighet til å bruke querty-tastatur. Det funker ikke for meg. Går med et nødskrik på samsungen. Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 30. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2013 Den er vel ikke akkurat laget for surfing? Dessuten, etter siste oppgradering her, har jeg kun mulighet til å bruke querty-tastatur. Det funker ikke for meg. Går med et nødskrik på samsungen. Hos meg fungerer surfing veldig fint iallfall. Men surfing er jo styrt av selve nettleseren og ikke mobilen sånn sett heller... Jeg bruker Opera, hvilken nettleser bruker du ? Qwerty tastaturet syns jeg var uvant i starten men nå skriver jeg veldig fort på det:-) Er jo mange som foretrekker Swype også, kansje du liker det bedre ? Lenke til kommentar
toreae Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 Hm.. tror ikke jeg har vært borti å sende SMS til noen 5'sifrede nr faktisk, så har ikke hatt noen problem med SMS som jeg kan huske iallfall.. Hvem er det som bruker denne type nr forresten ?? Piggdekkavgift, banken, tele2 og en haug med andre mere eller mindre nyttige tjenester. Tror også at det har skjedd til vanlige telefonnumrer. Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 31. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2013 Piggdekkavgift, banken, tele2 og en haug med andre mere eller mindre nyttige tjenester. Tror også at det har skjedd til vanlige telefonnumrer. Okei skjønner... Jeg pleier aldri sende til slike nr så har ingen erfaring med det desverre. Men kan ikke huske att noen andre her på forumet heller har hatt problemer med SMS så det var litt rart.. Lenke til kommentar
JonnyHZ Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Etter å ha brukt 808 en liten stund må jeg si at kamera er helt fenomenalt. Kravet er at det må holdes helt stødig. Da blir det god kvalitet på bildene. Bruker 8mp og pureview. Ser noen nevner surfing på nett og mener selv det fungerer, men skjermen er litt liten for det bruket. Annet er at jeg savner app'er jeg hadde på Android mobilen. Det er surt. For å avslutte med noe positivt er også gps veldig bra på 808. 1 Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 3. april 2013 Forfatter Del Skrevet 3. april 2013 (endret) Ser det er nettopp kommet en ny musikkspiller til 808 nå, Quasar MX, ser det skrives endel positivt om den rundt omkring Her er eksempler på features den kommer med: Intuitive swipe user interface Fast library overview and filtering Playlist management Supports many formats (MP3, MP4, Ogg Vorbis, FLAC, ALAC, etc.). Gapless playback 10-Band Parametric Equalizer Bass and Treble Booster High-quality audio reproduction with novel approach to preventing distortions Integration of external services like LyricWiki or Last.fm Cover Art Downloader Her er en samling screenshots: https://katastrophos.net/quasarmx/ Må si den virker veldig bra selvom default musikkspilleren også er bra. Ser ut som Belle er første OS den lanseres til også, før Android etc. Noen som har testet fullversjonen av denne ?? Endret 5. april 2013 av leirdueredet Lenke til kommentar
cirka Skrevet 6. april 2013 Del Skrevet 6. april 2013 Hvilken telefon regnes som nest-best etter 808 på kamera? Må innrømme at jeg fremdeles bruker min SII mens 808 ligger pent plassert på nattbordet og tas kun frem til fotobruk. Den er jo ELENDIG på alt annet - eller er det noe jeg har hoppet over?? Vel... Jeg har fått "noe" pepper for å ha vært til dels (eller faktisk mye) misfornøyd med tlf delen på 808. Når det er sagt så er jeg veldig enig i at kameradelen er super. Fantastisk god zoom...mm. Ingen over, eller ved siden. Derfor har min telefonbruk med 808, nesten utelukkende i de seneste måneder begrenset seg til telefoni, litt mottak av mail og sms, samt kamera. Ved sending av mail og sms, så gjør jeg det fra pc. Når du nevner SII, så savner jeg den også veldig, ved bruk av nesten alt annet på en telefon. Selv om SII begynner så smått å bli litt aldrende i mobilterminologi nå, så er den veldig mye bedre enn 808 på disse tingene. Samt at skjermen er behagelig større. Jeg tror det lave salget av 808, rett og slett skyldes at operatørsystemet er totalt avlegs og nå definitivt kan kalles dødt og gravlagt. Jeg kan gjenta meg selv i det uendelige. Jeg har aldri sett noen andre med 808, selv om jeg reiser mye. Den er åpenbart for spesielt interesserte. Derfor er min 808 følgesvenn nå utelukkende på grunn av at man da har et bra kamera tilgjengelig hele tiden. Uten å tenke på å ha med en "dings" til. Så fort det dukker opp en android, eller windows verson som matcher dette kameraet og ellers har greie spesifikasjoner, så blir det ny telefon. Men, det ser visst ut som det kan ta tid? Hva mener f eks folket om HTC One? Så litt frem til den, men ser ikke ut som det er noen kamerautfordrer.... Lenke til kommentar
JonnyHZ Skrevet 6. april 2013 Del Skrevet 6. april 2013 Skal vel litt til for å komme opp til 808 på kamerafronten. Må si meg enig i at savnet etter saker og ting som Android og Windows kan og gjør, er der. Desverre. Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 8. april 2013 Forfatter Del Skrevet 8. april 2013 (endret) Skal vel litt til for å komme opp til 808 på kamerafronten. Må si meg enig i at savnet etter saker og ting som Android og Windows kan og gjør, er der. Desverre. Ja andre mobiler er enda ett godt stykke ifra 808 når det gjelder kamera, ingen tvil om det. En ting er selve bildekvaliteten men 808 har ett meget kjappt og brukervennlig GUI også, det betyr mye på ett kamera syns jeg, i tillegg er lossless zoom og xenon-blitz også gull på en mobil så blir litt feil å sammenligne med mobiler som ikke har dette.. Ser ut som det kommer til å gå en stund til noen slår 808 på kamera iallfall, men er jo bra det for oss som allerede har den Syns det er morsomt å lese tester av nye mobiler når produsenten skryter av att "denne mobilen er best på kamera" osv, etter å ha sett nærmere på det ser man jo att de bare rekker 808 til knærne, hehe.. Når det gjelder apps så er utvalget mindre ja, men jeg har ikke så store behov for det selv så gjør meg faktisk ikke noe, jeg har det viktigste jeg trenger Men skjønner att noen kan savne noen apps da... Endret 10. april 2013 av leirdueredet Lenke til kommentar
cirka Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 Hvilken telefon regnes som nest-best etter 808 på kamera? Må innrømme at jeg fremdeles bruker min SII mens 808 ligger pent plassert på nattbordet og tas kun frem til fotobruk. Den er jo ELENDIG på alt annet - eller er det noe jeg har hoppet over?? Ja. Godt spørsmål. Jeg tror det er umulig å si. Det kan sikkert være 4-6 kandidater, som er ganske like. Uansett, så ligger de et stykke under 808. Lenke til kommentar
frans Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 (endret) Ja. Godt spørsmål. Jeg tror det er umulig å si. Det kan sikkert være 4-6 kandidater, som er ganske like. Uansett, så ligger de et stykke under 808. N8 må nok enda regnes blant de beste, særlig under normalt gode lysforhold (pga blenderåpningen på f2.8). Av tester jeg har sett, så var N8 fremdeles bedre enn SIII og Iphone 4S. Men jeg har ikke sett sammenligning med nye HTC og Experia Z da - som trolig vil være de sterkeste konkurrentene til N8 når det gjelder bildekvalitet. Er forresten overrasket over at såpass mange verden rundt fremdeles bruker N8. Endret 17. april 2013 av frans Lenke til kommentar
frans Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 Etter å ha brukt 808 en liten stund må jeg si at kamera er helt fenomenalt. Kravet er at det må holdes helt stødig. Da blir det god kvalitet på bildene. Bruker 8mp og pureview. Ser noen nevner surfing på nett og mener selv det fungerer, men skjermen er litt liten for det bruket. Annet er at jeg savner app'er jeg hadde på Android mobilen. Det er surt. For å avslutte med noe positivt er også gps veldig bra på 808. Enig i det du skriver om 808. Når det gjelder GPS så har jeg litt ymse erfaring med 808. Kan hende jeg har vært uheldig, men den er i alle fall ikke like presis som N8, som jeg opplever som fantastisk presis til å være mobil GPS. Se bilde: https://plus.google.com/photos/107105565019221136064/albums/5867717583801757281?banner=pwa&gpsrc=pwrd1 Opplevde at GPSen på 808 mistet kontakten med satelitter ved høy bygninger da vi kjørte i Geneve i fjor. Erfaring gjennom bruk av Sports-tracker og Endomondo er at 808 kan av og til bruke "lang" tid på å finne satellitter og at 808 tracker 10 % mer i distanse/lengde enn N8 på samme strekning. I går tok jeg hvilepulsen med sports-tracker mens jeg lå på sofaen i 3 minutter henholdsvis med 808 og N8. Det interessante er at ingen av mobilene viste at jeg lå i ro på samme sted i sofaen, men i følge GPS så beveget jeg meg. Dog var det relativt stor forskjell på hvor mye. I følge 808 så beveget jeg meg 110 meter mens jeg lå på sofaen i 3 minutter, med en gjennomsnittshastighet på 2,11 km/t (gressklipperfart) og med en maks hastighet på 9,4 km/t. I følge N8 så beveget jeg med 10 meter i løpet av 3 minutter med en gjennomsnittsfart på 0,18 km/t. Ikke tvil om at N8 er nærmere det reelle enn 808. Men begge målte akkurat samme puls. Men for all del, 808 fungerer fint som GPS i bil så lenge den har kontakt med satellitter. Lenke til kommentar
frans Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 Kamera på 808 har vært hoved poenget for å kjøpe denne mobilen. Kan ikke si annet enn at jeg er strålende fornøyd med den delen av telefonen. Ferdig innstilt på 8mp samt et øye med manuelle muligheter på venstre side av skjermen, gjør denne til et perfekt reisefølge. Sier ikke at den kan erstatte et godt kompakt kamera, men etter en "lett" runde i et enkelt redigerings program som f.eks PhotoScape, blir bildene faktisk meget gode. Min 808 har erstattet min gode gamle Olympus C70 i neste alle tilfeller. Unntaket er når det er ekstremt kaldt ute, dvs. fra minus 20 grader og kaldere. I så kalde temperaturer har jeg opplevd at 808 slår seg helt av etter kort tid - noe som også innebærer at nordlysfotografering med 808 blir en utfordring. Lenke til kommentar
frans Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 (endret) Fersk kameratest sammen med nye HTC one lagt ut nå. 808 tar ikke uventet førsteplassen her også:-) http://www.allabouts...kia_808_vs_.php Ser den fikk litt dårlig karakter på makro-shot'n, men det er jo ikke ukjent att 808 sliter litt noen ganger ved makro, om man øker avstanden og heller bruker zoom blir det mye bedre (men forstår det ikke er gjort her i en test). Men selv så zoomer jeg altid endel når jeg tar makro, det blir mye bedre. Kult å se att 808 fortsatt holder konkurrentene på avstand:-) Det er riktig at 808 er konstruert slik at du må zoome for å få tatt de beste makrobildene. Å zoome inn har den store fordelen at du får imponerende god bokeh til å være mobilkamera. Et par bilder jeg tok i påsken på ISO 50: http://www.flickr.co...N06/8657620928/ Endret 17. april 2013 av frans 1 Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 17. april 2013 Forfatter Del Skrevet 17. april 2013 (endret) 2 nye oppdateringer fra Nokia til 808 er lagt ut idag Den ene gjelder upload muligheter til youtube som har vært sperret etter att google la om dette, den andre er en update til Wi-Fi. Installerte disse på min mobil nå nettopp. http://www.allabouts...pdates_roll.php Edit: Jeg testet med å laste en video opp direkte fra galleriet nå og det fungerte strålende, blir veldig greitt å slippe å gå via youtube-app`n heretter Endret 18. april 2013 av leirdueredet Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 17. april 2013 Forfatter Del Skrevet 17. april 2013 (endret) Opplevde at GPSen på 808 mistet kontakten med satelitter ved høy bygninger da vi kjørte i Geneve i fjor. Erfaring gjennom bruk av Sports-tracker og Endomondo er at 808 kan av og til bruke "lang" tid på å finne satellitter og at 808 tracker 10 % mer i distanse/lengde enn N8 på samme strekning. Men for all del, 808 fungerer fint som GPS i bil så lenge den har kontakt med satellitter. Joda jeg har merket noen ganger også att GPS`n bruker litt lang tid av og til på å koble seg opp, men kan ikke si jeg har hatt noen større problemer med den enn med andre mobiler når det gjelder dekningsforhold. Om man er i byer med høye bygninger er min erfaring att det ofte blir problemer uansett mobiltype. Uansett så er jeg godt fornøyd med navigasjonen på 808, det er tross alt en mobil, ikke en dedikert GPS enhet, men ja GPS er en viktig funksjon for en mobil og det syns jeg 808 fungerer bra til Endret 17. april 2013 av leirdueredet Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 22. april 2013 Forfatter Del Skrevet 22. april 2013 (endret) Ser ut som HTC er i ferd med å kopiere 808's teknologi for lydopptak... http://pureviewclub.com/2013/13541 Hm.. faller 808 av pallplassen som verdens beste mobil mht lyd nå mon tro ?? Endret 22. april 2013 av leirdueredet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå