Slai Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 Satser på kamera-WPen til nokia, at den leverer en verdig arvtaker på kamerafronten. Lenke til kommentar
ROTECOP Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 (endret) Joda, det går nå litt i rykk og napp med aktiviteten på forumet, til tider er det endel aktivitet, andre tider roligere... Husk også att de fleste som oppsøker forum er de som har problemer med mobilen og ønsker å finne løsninger etc, de som ikke har problemer hører man sjelden ifra, sånn er det bare:-) Min 808 fungerer fint og så da er det ikke så mye å skrive om selvom jeg har postet noen innlegg om nye apps etc. Har generellt inntrykk av att 808 har lite problemer/barnesykdommer i forhold til andre mobiler, og bra er jo det:-) Jeg har også lest om noe "EOS" opplegg Nokia visstnok har planer om, men vet ikke hvor bekreftet det er da... Men virker som Nokia nå har skjønt att det er ett betydelig marked for mobiler av det kaliber 808 er iallfall:-) Men uansett, om det kommer en ny mobil som slår 808 på kamera tror jeg ikke jeg hadde skiftet mobil for det, da bør den være en god del bedre isåfall... Vet ikke hva dere andre tenker om det, hadde dere byttet ut 808'n om det kom en mobil som hadde bittelitt bedre kamera ?? Svaret mitt blir...nei. Jeg hadde ikke byttet ut en telefon som jeg har nytte og glede av som denne 808. Og ikke har jeg noe problemer av noe slag. Ikke har noe blitt ødelagt på mobilen heller. Og jeg er snekker og har den med hver dag på jobb. Bruker den også som mp3 spiller hele dagen. Tar bilder i hytt og pine. Og bruker nettjenester uten problemer. Bruker den ute i sterkt sollys uten problemer mens andre arbeidskamerater må inn for å lese mail og fjesbok ol.... - Har til og med kjøpt speilreflekskamera til kona. Fordi hun ble så misunnelig på min Nokia kamera. Men det hender fremdeles at jeg må spørre henne i helgene om hvor er mobilen min. For da har hun lånt den for å ta bilder av barna i forskjellige aktiviteter.... Mvh Kenneth. Rett opp av lommen bilde: Min sønn som ble inspirert av Steven Spielberg film. Og dokumentert med et bilde jeg tok i Wyoming. Endret 23. februar 2013 av ROTECOP 1 Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 23. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2013 (endret) Det hadde nok blitt det samme med meg også ja... Men selvsagt om det kom en mobil som overgikk 808 med STOR margin hadde jeg nok vurdert det selvsagt. Men om vi snakker om ett kamera som er "litt" bedre så hadde jeg nok glatt beholdt min 808. Kamera betyr heller ikke ALT på en mobil, det er like viktig att man er fornøyd med alt det andre. Som Kenneth skriver over så er jeg også veldig fornøyd med min 808 på så mange områder så da er det bare dumt å bytte til noe annet:-) Endret 23. februar 2013 av leirdueredet 1 Lenke til kommentar
JonnyHZ Skrevet 24. februar 2013 Del Skrevet 24. februar 2013 Ser prisen er kommet ned på et "normalt" nivå også :-) Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 24. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2013 Ser prisen er kommet ned på et "normalt" nivå også :-) Ja men den holder seg høyt i pris enda syns jeg... Ligger mellom 3500,- til 4600,- hos de fleste men ser NetonNet har den til 2990,- nå, vet ikke om det er kun ett begrenset parti eller hva, men det er iallfall en veldig fin pris:-) Lenke til kommentar
Kausebol Skrevet 25. februar 2013 Del Skrevet 25. februar 2013 seriøst? Hvordan klarte de å fjerne den GENIALE "klokka" som skjermsparer? Hvem på "nokia" bør sendes til bøddelen? Skjedd på 2stk 808 og leser om at det har skjedd fler! Hvorfor klarer de ikke fikse en update til dette? er jo en av hovedgrunnene til å ha en N8 808.... Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 25. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2013 seriøst? Hvordan klarte de å fjerne den GENIALE "klokka" som skjermsparer? Hvem på "nokia" bør sendes til bøddelen? Skjedd på 2stk 808 og leser om at det har skjedd fler! Hvorfor klarer de ikke fikse en update til dette? er jo en av hovedgrunnene til å ha en N8 808.... Hva mener du med "fjernet klokka" ?? Jeg bruker Sleeping Screen som skjermsparer på min da jeg syns den er bedre og har større/tydeligere ikoner etc. Men jeg prøvde å endre til den standard klokken nå og det fungerte helt fint:-) Lenke til kommentar
Kausebol Skrevet 25. februar 2013 Del Skrevet 25. februar 2013 tok og oppdaterte tellefonen. Klokken er fjernet som skjermsparer.. Står i innstillingene at den skal være på. men no no.... Var så fint å se hva klokka var uten å røre telefonen Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 25. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2013 tok og oppdaterte tellefonen. Klokken er fjernet som skjermsparer.. Står i innstillingene at den skal være på. men no no.... Var så fint å se hva klokka var uten å røre telefonen Ok, må ha skjedd noe rart med din mobil da for den er iallfall ikke fjernet av Nokia i noen update nå.... Du kan jo laste ned Sleeping Screen og teste den, jeg syns den er enda bedre, det viktigste er jo att man har klokke og visning av nye meldinger/tapte anrop når mobilen er i hvilemodus:-) 1 Lenke til kommentar
cirka Skrevet 25. februar 2013 Del Skrevet 25. februar 2013 Ok, må ha skjedd noe rart med din mobil da for den er iallfall ikke fjernet av Nokia i noen update nå.... Du kan jo laste ned Sleeping Screen og teste den, jeg syns den er enda bedre, det viktigste er jo att man har klokke og visning av nye meldinger/tapte anrop når mobilen er i hvilemodus:-) Jeg skjønner heller ikke det med klokka. Men, signerer på at "sleeping screen" fungerer utmerket. Lenke til kommentar
Kausebol Skrevet 26. februar 2013 Del Skrevet 26. februar 2013 ikke bare min klokke som har forsvunnet. skal teste sleeping screen Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 26. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2013 (endret) ikke bare min klokke som har forsvunnet. skal teste sleeping screen Ja du bør teste den, etter min mening er den beste screensaver uansett OS. Jeg syns også viktigheten av en god screensaver ofte blir undervurdert på dagens mobiler, den har nemlig en veldig viktig funksjon, nemlig å varsle om hendelser, klokke etc når mobilen ikke brukes..... Pga størstedelen av skjermens piksler legges i "dvale" bruker den omtrent ikke strøm i hele tatt, det er knapt noen forskjell fra standard screensaveren. Her er ett par screenshot jeg tok fra min mobil, men den kan som sagt konfigureres etter alle ønsker Endret 27. februar 2013 av leirdueredet Lenke til kommentar
JonnyHZ Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 Da er den endelig i hus. Nå ligger min nye Nokia 808 til lading for første gang . 2 Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 27. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2013 Da er den endelig i hus. Nå ligger min nye Nokia 808 til lading for første gang . Grattis:-) Lenke til kommentar
JonnyHZ Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 Grattis:-) Takk takk . Lenke til kommentar
ROTECOP Skrevet 2. mars 2013 Del Skrevet 2. mars 2013 - Vil ikke skryte på meg en masse mobiltelefoneierskap. Men er jeg og symbian gammeldags? Jeg har fremdeles ikke tatt i bruk noe brukermanualer til dags dato. Og det er aldri noen problemer med å skjønne tingenes tilstand eller "hvordan gjør jeg dette da" på min 808 :-) - Det er jo kjempe greit å dille og dalle for å få tingene til på denne mobilen. Dårlig formulert settning dette, vet det. Men er bare så fornøyd med mobilen og at jeg får tingene til. Uten noen store problemer eller hjelpemenyer. - MEN Leirdueredet (eller andre)? Er der noen tips og triks som jeg absolutt ikke finner ut av selv du kunne dele med oss her? Lenke til kommentar
JonnyHZ Skrevet 2. mars 2013 Del Skrevet 2. mars 2013 Etter et par dagers bruk er jeg positivt overasket over 808. Mer enn jeg hadde trodd selv. Har hatt HTC med Android før dette, men synes 808 med Symbian fungerer glimrende. 1 Lenke til kommentar
hurdava Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 Hvordan er egentlig kameraet på denne telefonen? Er det like bra som spesifikasjonene tilsier? Lenke til kommentar
JonnyHZ Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 Jeg synes det. Husk derimot at kameraet er ikke bedre enn personen som står bak. Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 4. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2013 (endret) Jeg har fremdeles ikke tatt i bruk noe brukermanualer til dags dato. Og det er aldri noen problemer med å skjønne tingenes tilstand eller "hvordan gjør jeg dette da" på min 808 :-) - Det er jo kjempe greit å dille og dalle for å få tingene til på denne mobilen. Dårlig formulert settning dette, vet det. Men er bare så fornøyd med mobilen og at jeg får tingene til. Uten noen store problemer eller hjelpemenyer. - MEN Leirdueredet (eller andre)? Er der noen tips og triks som jeg absolutt ikke finner ut av selv du kunne dele med oss her? Att OS'et er selvforklarende og lett å skjønne er ett godt tegn da:-) Hvis man måtte bruke mye tid på å knote med sånt ville det vært ett dårlig OS... Nå skal det sies att det ikke har vært like bra hele tiden men Belle FP 2 syns jeg Nokia var veldig heldig med og fungerer veldig bra. Mange funksjoner er veldig selvforklarende og lett å bruke, samt veldig stabilt, kan knapt huske att den har fryst/restartet noen gang... Viktige funksjoner som filhåndtering og multitasking syns jeg også er veldig bra på Belle:-) Når det gjelder tips vil jeg anbefale å lese i tråden her, om det er noe spesiellt så skal jeg nok kunne svare på det:-) Når det gjelder apps har jeg postet en liste tidligere over de jeg anbefaler, jeg bruker selv lite apps men her er de jeg anbefaler iallfall: Battery monitor - statistikk av batteri/forbruk etc. Shazam - identifisering av musikk Converter - konvertering av enheter Vimeo - video bibliotek HDRapp - HRD software Opera - nettleser Belle extra buttons - gir ekstra funksjoner på hjemmeskjerm Wimp - Joikuspot - Wifi hotspot Norsk Tipping - spill Spotify - FlickrUp - bilde opplasting til Flickr Cutetube - fin youtube app Screenshot app - lager bilde av skjermbildet Skydrive - lagring av video/bilder Voddler - film butikk Neoreader - QR leser Sleeping Screen - Veldig bra screensaver Fly - viser ankomst/avganger til alle fly i Norge, forsinkelser etc. Cameralover X5 - panorama app +++ (kan også ta vertikal panorama) Nokia Tag Writer - leser/skriver NFC tags ColorizIt - bilderedigering Cnlab Speedtest - ryddig linjetester Skype - Endret 4. mars 2013 av leirdueredet 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå