Gå til innhold

Den store NOKIA 808 PUREVIEW tråden


Anbefalte innlegg

Det finnes vel salgstall, det er jo faktisk brukbar info. Jeg har søkt opp og sammenlignet alt mulig rart jeg ikke har og ikke kunne tenkt meg å hatt.

Inkludert 808.

Om jeg forstår deg rett angående hva den kom på fjerdeplass på.

 

Nokia oppgir desverre ikke salgstall på sine mobiler (noe de burde gjort syns jeg), så det er vanskelig å si.

Det denne rankingen angir er generellt hvor stor interessen er for de 10 mest "populære" mobilene blant lesere. Det er naturlig å tro att de som er inne på slike databaser gjør sammenligninger med andre mobiler nettopp for å belyse sterke og svake sider ved hver mobilmodell.

Syns uansett innledningen til artikkelen forklarer dette meget bra i seg selv (les under) :)

 

We pride ourselves on having a huge audience - large enough to accurately reflect the trends in the smartphone world. That's why we believe being among the most popular handsets in our database is a strong indication that a device has become successful. So here are the top 10 most popular phones in our database that have been released in 2012.

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut som Nokia ikke har ligget på latsiden i jula :)

Ny firmware oppdatering tilgjengelig for 808 nå, dette er en stor oppdatering (420MB)...

 

http://pureviewclub.com/2013/9628

 

Noen som allerede har innstallert denne ?

 

Finner den verken i Nokia Suite eller Programvareoppdatering på selve telefonen.

 

Ser at GPS (Nokia kjør kunne trengt enn oppdatering. Beregnet annkomst beregner for lang kjøretid. Og om man kjører i tunnel, ser ut som at det passer om man ligger mere enn 20 km/t under fartsgrensen.

 

Andre med erfaring med bruk av Nokia kjør?

Lenke til kommentar

Fonearena.com er også igang med sin kåring av årets smartmobil :)

Hadde vært utrolig kult om 808 stakk av med førsteplassen, den ligger iallfall veldig godt ann sålangt, i runde 2 mot LG Optimus G har 808 nå over 70% av stemmene :tease:

Legg inn din stemme på årets mobil :thumbs:

 

http://www.fonearena...12-round-2.html

 

808 er nå i finalen. Stilig hvis 808 nå møter 920 og vinner. Så jeg har stemt for 920 her: http://www.fonearena.com/blog/60137/google-nexus-4-vs-nokia-lumia-920-botf12-round-2.html

Endret av frans
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som vet om et bra redigering app til bilder?

Behøver ikke være gratis app.

:green: :green:

 

Synes den innebygde "redigeringsfunksjonen" er bra til å gjøre enkle redigeringsarbeider. For mer avanserte redigeringer bruker jeg Photoshop på en stasjonær maskin.

Lenke til kommentar

Dette må være fjorårets mest tullete avstemming ;)

 

Tja..., men det viser seg nå att resultatet stemmer bra med virkeligheten da, om noen mobil skal kunne kalles "Flaggskip av 2012" er det nå nettopp 808 ;)

 

Men joda, det er jo enkel form for avstemming, helt klart, men faktisk så er jeg mer tilhenger av att "folket" gjør en kollektiv avstemming enn att f.eks. bare en mobilnettsted gjør en egen vurdering av dette. En svakhet ved metoden er selvsagt att mobiler som har svært få brukere/fans aldri vil nå frem til toppen (selv om mobilen er bra), men det er vell svært få slike flaggskip som jeg kommer på i farten...

Det er ingen rakett-teknologi men dog spennende og god underholdning :)

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Vil vel heller kalle det en styrke i slike "avstemminger" at små nisjemobiler kan hevde seg. Ser rundt om kring at en grupering er meget opptatt av å oppfordre sine "merkevenner" til å stemme på dette nettstedet. Vel, vel, er vel ikke så rart, da dette er eneste mulighet Nokia har til å vinne en slik "kåring". ;)

Lenke til kommentar

Vil vel heller kalle det en styrke i slike "avstemminger" at små nisjemobiler kan hevde seg. Ser rundt om kring at en grupering er meget opptatt av å oppfordre sine "merkevenner" til å stemme på dette nettstedet. Vel, vel, er vel ikke så rart, da dette er eneste mulighet Nokia har til å vinne en slik "kåring". ;)

 

Det er ikke riktig da... Mobiler som ikke har stor oppslutning blant brukere vil aldri kunne hevde seg i en slik avstemming, selvom noen forum oppfordrer til å stemme vil ikke det være nok i det store og hele (de fleste mobiler har jo en forumtråd)...

En mobil som ikke har oppslutning blant folket vil falle gjennom ganske raskt, og som jeg nevnte er det en svakhet ved en slik avstemming da det kan finnes mobiler som er veldig bra men som svært få brukere har tillit til eller kjenner til, de vil ikke kunne slå gjennom i en slik avstemming desverre... (den andre svakheten er att de neppe ville blitt nominert blant de 8 fra starten av)...

Bortsett fra det syns jeg personlig en slik avstemming er veldig "fair" og det gir en god indikasjon på hva nettopp "folket" mener, ikke bare en nettside som gjør som opp en egen mening.

Regner med du vet hvorfor vi går til valg i vårt demokrati ;)

 

Nokia er dessuten også utrolig flink på både design, kamera, kartløsninger, byggekvalitet, FW oppdateringer, teknologier etc. så det overrasker meg ikke att det står 2 Nokia mobiler igjen på pallen i finalen faktisk :)

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Hehe, det verste av alt, er at jeg tror du faktisk tror på dette selv... Jeg kunne da over hode ikke tenkt meg til å aktivt oppsøke et nettstedet for å stemme frem min mobil, da jeg anser dette kun som en "fanboy" krig, og ingenting annet.

Du får heller trøste deg med at din kjære nokia nå vinner en "pris", og så får du heller ergre deg over at i realiteten kan den ikke måle seg med toppmodeller fra android og ios...

Lenke til kommentar

Hehe, det verste av alt, er at jeg tror du faktisk tror på dette selv... Jeg kunne da over hode ikke tenkt meg til å aktivt oppsøke et nettstedet for å stemme frem min mobil, da jeg anser dette kun som en "fanboy" krig, og ingenting annet.

Du får heller trøste deg med at din kjære nokia nå vinner en "pris", og så får du heller ergre deg over at i realiteten kan den ikke måle seg med toppmodeller fra android og ios...

Kan være enig....og uenig.

808 må være verdens beste kamera i en mobil.

Ingen over, eller ved siden, til nå.

Men, som smarttelefon faller den veldig langt ned på listen.

Lenke til kommentar

Hehe, det verste av alt, er at jeg tror du faktisk tror på dette selv... Jeg kunne da over hode ikke tenkt meg til å aktivt oppsøke et nettstedet for å stemme frem min mobil, da jeg anser dette kun som en "fanboy" krig, og ingenting annet.

Du får heller trøste deg med at din kjære nokia nå vinner en "pris", og så får du heller ergre deg over at i realiteten kan den ikke måle seg med toppmodeller fra android og ios...

 

Jeg regnet med att du skjønte att ikke "alle" som er innom denne nettsiden deltar i denne avstemmingen, men en god del gjør det, uansett % valgdeltagelse har ikke noe å si på en slik avstemming, det er vekting av folkets mening om hva som er "årets flaggskip 2012" som er av betydning.

 

Hvem som vinner 1 plassen her er for tidlig å si, men att det blir en Nokia er iallfall helt sikkert, så får vi se om det blir Lumia 920 eller 808 :)

Lenke til kommentar

Newnick: hvorvidt Nokias mobiler kan måle seg eller ei kommer veldig an på hva du bedømmer.

 

feks har Nokia den beste mobilen når det gjelder kamera, det er ubdisputeable.

Samme med nettleser.

Og mye annet.

Jeg er feks mer fornøyd med 920 enn sgs3, totalt sett. Det kan være andre er uenige.

Men det eneste som virkelig teller er salgstall, mener nå jeg.

Demokrati er flawed siden folk generelt sett ikke aner hva de stemmer for og imot.

Jeg har aldri eid en iPhone, så min stemme i en iphone5 Vs sgs3 ville være mindre verdt enn en som bruker begge, feks.

Lenke til kommentar

Tja, nokia har det beste kameraet i en mobil, men mobilen er vel kanskje den desidert dårligste av "flaggskipene".

Nettleser? Vel, det er tull og tøys. Bare søk opp på YouTube og se direkte sammenligninger. ;)

Lykke til medbavstemmingen, og jeg håper en dag Nokia igjen blir en reell utfordrer, og ikke bare en kandidat for meget spesiellt intersserte...

Endret av newnick
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...