Gå til innhold

Den store NOKIA 808 PUREVIEW tråden

Anbefalte innlegg

Rolige dager her på forumet ser jeg, jeg har selv også vært veldig opptatt i julen så lite tid til å være på nettet... Men nå begynner vell folk å våkne til live igjen vil jeg tro ;)

Her er en video jeg tok opp fra en konsert før jul.

Gjør oppmerksom på att jeg ikke brukte riktig settings for video på dette opptaket (skulle brukt sport eller punktbelysning) derav ikke helt optimal bildekvalitet, men lyden er uansett fantastisk som dere kan høre :)

Husk å endre oppløsning til 720p og fullt volum :tease:

http://youtu.be/7cpVCuSlQz0

Så en annen ting;

Noen ganger når jeg slår på mobilen (eks. etter flyreise) så aktiveres ikke screensaveren, selv etter å ha gått inni i innstilinger og slått den av/på, eneste som nytter er å restarte mobilen da kommer den som regel tilbake.... Er jo meningsløst om man ikke har notifications etc. på skjermspareren når den ligger iro :hm:

Dette er noe som har oppstått de siste ukene og skjer i ca 50% av tilfellene når mobilen skrus på...

Noen andre som har opplevd det samme og vet hva som er årsaken til dette ??

Endret av leirdueredet
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei dere!

Etter oppdatering til FP2 virker det som at jeg har en slags bug på klokka på låseskjermen. Den viser den analoge klokka helt fint, men hvis jeg velger den digitale, vises bare en liten strek...

Noen som kjenner til dette?

Lenke til kommentar

Kjøpte nytt minnekort til min 808 idag, 64GB SDXC kort (Sandisk), UHS speed class 1.

Steike så kjapp mobilen ble med dette kortet, ser ut for jeg har brukt ett Class 2 SD kort inntil nå :wallbash:

Er jo også blitt utrolig billig disse SDXC kortene nå, betalte 499,- på en vanlig telekiosk på ett kjøpesenter i Bergen.. Kortet var ferdig formatert til exFat og støtter derfor filstørrelser over 4GB, kortet fungerer out-of-the-box uten noen form for formatering også :)

Utrolig digg å ha totalt ca 80GB tilgjengelig :dribble:

newscreenshotapp6.jpg

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Hei dere!

Etter oppdatering til FP2 virker det som at jeg har en slags bug på klokka på låseskjermen. Den viser den analoge klokka helt fint, men hvis jeg velger den digitale, vises bare en liten strek...

Noen som kjenner til dette?

Hvorfor bruker du ikke "sleeping screen" ???

Den er jo myyye bedre enn den standard screensaveren som er i 808, mye mer fleksibel og kan tunes opp til dine ønsker, viser notifications (store tydelige ikon for ny SMS/tapt anrop etc), med eventuellt bakgrunnsbilde etc. om ønskelig. Jeg bruker denne og er meget fornøyd :)

Nokia-Sleeping-Screen_2_39332.png

Etter min mening er dette den beste screensaveren som er å få til moderne smartmobiler idag :)

http://store.ovi.com/content/212990

Endret av leirdueredet
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Joda, jeg bruker til tider Sleeping screen også. Den er genial, og jeg er helt enig i at det et den absolutt beste låseskjermen uansett os. MEN det forhindrer meg ikke fra å irritere meg over at standardklokka ikke funker... :-)

Endret av smia
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har noen andre opplevd at nedtrekksmenyen slutter å fungere? (Altså den lille menyen man kan dra ned fra toppen av skjermen)

Hei!

Nei kan ikke si jeg har merket det - annet i noen sekunder etter at jeg har skrudd på telefonen.

Lenke til kommentar

Ser att 808 er den 4`de mest populære mobilen i gsmarena`s database gjennom 2012, ikke dårlig når man vet hvor stor gsmarena er :)

Husker det var noen her på forumet som pratet om att ikke 808 fikk nok oppmerksomhet i media, eh... hehe :tease:

Att den ble slått av GS3 er vell ikke annet enn å forvente ? Men om man ser på antall spaltemeter som er skrevet om den i artikler, tester etc. i alle nettaviser ligger nok 808 høyere oppe på listen enn 4 plass vil jeg tro :)

http://www.gsmarena....e-news-5275.php

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Altså antall søk på GSMarena sin nettside?

Gsmarena har en database som brukes for å sammenligne spec. mellom alle mobiler, denne brukes av mange som vurderer mobiler samt som referanse i mange sammenhenger/nettsider osv.

Gsmarena er jo blant de største i verden på dette etter hva jeg vet :)

Lenke til kommentar

Så søkehits generelt på mobilsider som bruker gsmarena sin sammenlikningsgreie?

Det menes å bruke søkedatabasen hos gsmarena til å søke opp spesifikasjoner til en mobil eller sammenligne med en konkurrerende, som eks dette:

http://www.gsmarena....7&idPhone2=4238

Da gsmarena har veldig utfyllende teknisk info om alle mobiler blir dette brukt av svært mange (noe antall søkehits bekrefter).

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Hadde ikke tenkt å mase mer om denne, men kan ikke dy meg....

Jeg tror gjerne at 808 er i gsmarena`s database gjennom 2012, som en "søkehit".

Men at 808 skulle være en populær telefon blandt andre enn oss ganske så få "kamerafantaster", det nekter jeg å tro.

Her snakker vi om en telefon man aldri ser i hendene på folk på gater og torg og som de fleste mennesker aldri heller har hørt om. Med et snart helt dødt operativsystem, som heller ikke gjør det bedre.

En veldig bra kameratelefon, som også kan gjøre de mest nødvendige (telefon)oppgaver. Men, der er det også bråstopp.

Der jeg jobber har vi standardisert på Iphone og da jeg altså normalt bruker en 808, så er det stadig spørsmål i fra kolleger/kunder om hva "det derre" er for slags tlf.

Altså er og blir det en nisjetelefon.

Jeg er alt for gammel og alt for lite mobilnerd og bryr bryr meg egentlig lite.

Men, det er lov å være litt edru likevel.

Personlig hadde jeg opplagt hoppet til android (og kanskje win), om de kunne matche kameraet.

Endret av cirka
Lenke til kommentar

Der jeg jobber har vi standardisert på Iphone og da jeg altså normalt bruker en 808, så er det stadig spørsmål i fra kolleger/kunder om hva "det derre" er for slags tlf.

Det er ikke mulig... Når mobilen kommer på 4 plass av de mest oppsøkte mobilene i løpet av året på en (om ikke den er) verdens største nettsider for mobiler sier det sitt! GS3 har ett lite forsprang absolutt men det er faktisk ikke mye ihht. denne målingen, og det overrasker meg ikke.. Tenk på hvor vanvittig mye spaltemeter som er blitt skrevet om 808, jeg snakker ikke bare om mobilnettsteder, men også fotonettsteder og tilogmed lokalaviser ++ rundtom.... Nei det er slett ikke rart det slår ut slik vi ser i denne målingen :)

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Det er rart at noen fremdeles driver å pisker en temmelig død hest. ;)

Desto mere imponerende er det att 808 når så langt opp på listen :)

Men tror ikke alle er så opptatt av om OS er på vei til å fases ut egentlig, man har allikevell de viktigste apps og det man trenger. Husk også att Nokia er utrolig flink til å oppdatere firmware etc. uansett så tror ikke det spiller så veldig stor rolle....

Det viktigste for meg og tydeligvis mange andre er att selve mobilen fungerer bra og det gjør iallfall 808 :)

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Det finnes vel salgstall, det er jo faktisk brukbar info. Jeg har søkt opp og sammenlignet alt mulig rart jeg ikke har og ikke kunne tenkt meg å hatt.

Inkludert 808.

Om jeg forstår deg rett angående hva den kom på fjerdeplass på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...