Gå til innhold

Den store NOKIA 808 PUREVIEW tråden


Anbefalte innlegg

Ja. Men da vil vel hele telefonen bli en ordentlig tjukkas?

Men, det finnes en variant bare litt bedre enn originalen.

Sitat:

"the obvious downside of this is that it comes with an extended back cover too, making the 808 rather thick. Which is why I'm now also reviewing the sister product, the 1500mAh Slim Extended Battery, slotting into exactly the same volume as the Nokia supplied original."

 

For meg er dette uansett ikke aktuelt. Jeg har batteri, så det holder til mitt bruk.

 

Tjukkas ja, og vekten (?), men kameraet blir litt bedre beskyttet. Men prisen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Valget mitt stod mellom Lumia 920 og 808.

Til slutt ble kameraet på 808 for fristende :p

Kommer fra WP 7.5, og har aldri hatt Symbian før, var dog innom Meego med Nokia N9, men vet ikke hvor mye som er likt der...

Lurer derfor på om dere har noen tips, triks og anbefalinger i forhold til apps. osv :)

 

Edit: Leif.

Endret av StargateLover
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Interessant artikke du linker til.

Ingen her som vet om noe enkel (gratis uten vannmerke) software for HDR?

Helst med "tonemapping" også.

Og...

Jeg tar en masse bilder, uten å være noen ekspert på foto.

Men uansett hva jeg prøver, så synes jeg (håndholdte) nattbilder med 808 blir best ved autoinnstillinger?

Endret av cirka
Lenke til kommentar

Valget mitt stod mellom Lumia 920 og 808.

Til slutt ble kameraet på 808 for fristende :p

Kommer fra WP 7.5, og har aldri hatt Symbian før, var dog innom Meego med Nokia N9, men vet ikke hvor mye som er likt der...

Lurer derfor på om dere har noen tips, triks og anbefalinger i forhold til apps. osv :)

 

Edit: Leif.

 

Gratulere med ny flott mobil :)

 

Når det gjelder tips og triks vil jeg anbefale deg å lese gjennom tråden her, står mye nyttig info og erfaringer som du kan dra nytte av. Ellers er det jo bare å spør her om du lurer på noe :)

 

Her er noen grunnleggende tips ang. bruk av kameraet:

 

http://youtu.be/PM-GnU-46-Q

 

Når det gjelder apps har jeg aldri vært noen stor forbruker av det men har noen som jeg syns er grei å ha da:

 

Battery monitor - statistikk av batteri/forbruk etc.

Shazam - identifisering av musikk

Converter - konvertering av enheter

Vimeo - video bibliotek

HDRapp - HRD software

Opera - nettleser

Belle extra buttons - gir ekstra funksjoner på hjemmeskjerm

Wimp - musikk database

Joikuspot - Wifi hotspot

Norsk Tipping - spill

FlickrUp - bilde opplasting til Flickr

Cutetube - fin youtube app

Screenshot app - lager bilde av skjermbildet

Skydrive - lagring av video/bilder

Voddler - film butikk

Neoreader - QR leser

Fly - viser ankomst/avganger til alle fly i Norge, forsinkelser etc.

 

Som sagt jeg bruker lite apps så sikkert andre her på forumet som kan gi deg litt bedre anbefaling på dette vil jeg tro....

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Hei.

Min 808 plager meg noe voldsomt om dagen. Jeg er plaget med reboots i hytt og pine.

Det kan skje 5 ganger ila en dag, også kan det gå 3-4 dager uten noen reboots. Har oppdatert til nyeste software uten hjelp. Har også prøvd å skifte minnekort uten resultat.

 

Har noen vært borti lignende, og har dere eventuelt en fix som ikke innebærer å sende telefon inn på rep?

Lenke til kommentar

Hei.

Min 808 plager meg noe voldsomt om dagen. Jeg er plaget med reboots i hytt og pine.

Det kan skje 5 ganger ila en dag, også kan det gå 3-4 dager uten noen reboots. Har oppdatert til nyeste software uten hjelp. Har også prøvd å skifte minnekort uten resultat.

 

Har noen vært borti lignende, og har dere eventuelt en fix som ikke innebærer å sende telefon inn på rep?

 

Har hatt min 808 siden juni og kan ikke huske å hatt en eneste ufrivillig rebooting på den faktisk. Så det er nok en feil med din mobil, vil anbefale deg å sende den inn på garantisjekk om det ikke ordner seg.

 

 

Btw; Litt arti test av 808 sammen med nye Lumia 920 som liksom skal være så god i mørke omgivelser, morsomt att 808 har de mest naturtro bildene og høyest detaljnivå i mørke omgivelser :)

 

http://pureviewclub.com/2012/8390

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

 

Har hatt min 808 siden juni og kan ikke huske å hatt en eneste ufrivillig rebooting på den faktisk. Så det er nok en feil med din mobil, vil anbefale deg å sende den inn på garantisjekk om det ikke ordner seg.

 

 

Takker, får prøve å tilbakestille telefonen til fabrikkinnstillinger først. Var lite lysten på å være uten 808en i jula :)

Skal legge inn en update om telefonen bedrer seg ila uken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei. Jeg vet at dette er en 808 tråd, men jeg har kjøpt meg et 64 GB kort til min N8 og får det ikke til å funke. Noen som har noen råd?. Har prøvd å formattere kortet, men ingenting funker. På PC'en ser jeg kortet med 60 GB ledig minne, men ikke på telefonen. Please...

 

Mener att N8 også skal støtte 64GB SDXC kort ja på samme måte som 808. Dog må man formatere kortet til exFAT format, dette må gjøres på selve mobilen før kortet tas i bruk, iallfall er det slik på 808 :)

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Interessant artikke du linker til.

Ingen her som vet om noe enkel (gratis uten vannmerke) software for HDR?

Helst med "tonemapping" også.

 

Ser det er under utvikling en HDRapp som slippes snart. Mange fine funksjoner og såvidt jeg kan se blir denne gratis :)

Var det en slik du tenkte på ?

 

http://pureviewclub.com/2012/8260

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Firmatur til Købehavn og julebord på Hersegovina restaurant (TIVOLI) førte til mange god bilder på min kjære 808. Etter noen bilder på kvelden. Og kona fikk se resultatene på den "bedritne" og utskjelte 808-skjermen overlot kona fotograferingen til meg. Og puttet kompaktkameraet sitt i vesken sin for resten av turen :tease: .

Her er tre nattbilder med og uten blitz:post-280521-0-07988600-1355063677_thumb.jpgpost-280521-0-73562600-1355063685_thumb.jpgpost-280521-0-48876100-1355064127_thumb.jpg

- zoom inn på bildene, det er gøy.....

-Forøvrig kan jeg nevne at jeg brukte nattmodus, men ikke stativ....

 

Mvh Kenneth.

Endret av ROTECOP
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Firmatur til Købehavn og julebord på Hersegovina restaurant (TIVOLI) førte til mange god bilder på min kjære 808. Etter noen bilder på kvelden. Og kona fikk se resultatene på den "bedritne" og utskjelte 808-skjermen overlot kona fotograferingen til meg. Og puttet kompaktkameraet sitt i vesken sin for resten av turen :tease: .

Her er tre nattbilder med og uten blitz:post-280521-0-07988600-1355063677_thumb.jpgpost-280521-0-73562600-1355063685_thumb.jpgpost-280521-0-48876100-1355064127_thumb.jpg

- zoom inn på bildene, det er gøy.....

-Forøvrig kan jeg nevne at jeg brukte nattmodus, men ikke stativ....

 

Mvh Kenneth.

 

Ja 808 er en god turvenn, ingen tvil om det, det er bare så genialt å ha kvalitetskamera på mobilen, kan aldri få sagt det mange nok ganger :)

 

Utrolig flotte bilder, var spesiellt fint det siste i serien der.

Blitz kunne du droppet, ser att snø/regn viser på det første bildet der, det er typisk ved bruk av blitz.

 

Jeg drev å testet litt igår faktisk på nattfoto i mørke fra terassen min og jeg må si det imponerer meg hvor mye lys 808 greier å få utav mørket. Det var meget mørkt og jeg kunne knapt se noe med egne øyne, men jaggu ble bildene bra allikevell, og det uten att de virket overeksponert som eks. Lumia 920 gjør.. 808 beholder godt detaljnivå selv også i mørket, som du sier er det morsomt å zoome i disse bildene :)

 

Manuelle innstillinger kan gi mer lys, som eks. å øke ISO men jeg syns det er lett for att bildet kan virke unaturlig med det.. Se link under:

 

http://pureviewclub.com/2012/8344

 

Pleier du å altid bruke nattmodus eller bruker du også manuelle innstillinger ?

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Jeg gjentar meg selv litt.

Enten er det noe spesielt med min 808, eller kanskje med fotografen....

Men, jeg får langt dårligere nattbilder ved å bruke "motiv" og innstill for nattbilde.

Bruker jeg f eks vanlige instillinger i kreativ. Uten blitz og med ISO på auto. Da blir bildefilene 3-4 ganger større. Men også mye bedre.

Alt på frihånd.

Lenke til kommentar

 

Har hatt min 808 siden juni og kan ikke huske å hatt en eneste ufrivillig rebooting på den faktisk. Så det er nok en feil med din mobil, vil anbefale deg å sende den inn på garantisjekk om det ikke ordner seg.

 

 

Btw; Litt arti test av 808 sammen med nye Lumia 920 som liksom skal være så god i mørke omgivelser, morsomt att 808 har de mest naturtro bildene og høyest detaljnivå i mørke omgivelser :)

 

http://pureviewclub.com/2012/8390

 

Det er vel ikke noe tvil at man kan få bedre bilder fra 808 enn fra 920 pga. teknologien, sensoren og optikken i 808.

 

Det interessante er at 920 faktisk gir rimelig gode bilder i mørke omgivelser til å ha vanlig mobilstørrelse på sensoren. Det skyldes utelukkende stor blenderåpning og optisk bildestabilisator. Det er noe som også ville vært en fordel for 808. Men det koster og 808 ville kanskje gitt enda litt større i volum på mobilen.

 

En blenderåpning på f1.4 og optisk bildestabilisator på 808 ville vært rått. Kanskje man nå er blitt litt for kravstor.. :hmm:

Endret av frans
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...