Gå til innhold

Den store NOKIA 808 PUREVIEW tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nokia ligger ikke på latsiden med å oppdatere 808 heller, nå er Belle FP 2 klar og tilgjengelig på Navifirm :)

1.New on-screen qwerty keyboard (adopt from Windows Phone qwerty model)

2.New Lock screen without Unlock Button

3.New method (Swipe to unlock) to unlock the screen

4.New Version and New UI Music Player

5.New Interface for Option (Now with Blue button – Look a like on Meego Harmattan)

6.New Version Nokia Browser

7.Some UI Improvement on Nokia Browser

http://symbian-developers.net/symbian-belle-fp2-is-up-on-navifirm-for-nokia-808/

Lenke til kommentar

Hva i allverden er Navifirm???

Denne oppdateringen kommer/er kommet? på selve telfonen som oppdatering?

Navifirm er programmet man bruker for å laste ned ny firmware med. Dette programmet henter firmware direkte fra Nokia`s egne servere.

Her er en guide som forklarer det bedre:

http://www.808fanclu...ew-phoenix.html

Gjør oppmerksom på att Navifirm er kun nødvendig å laste ned om du vil ha gjort dette med en gang. Om du har god tid kan du bare vente til den blir lagt ut offisiellt om ett par uker, da vil den vises direkte på mobilen.

Btw: ser ut som det er flere endringer enn de jeg først postet, blant annet mulighet for å vise "detaljer" for bilder i galleri og merke flere filer osv.. :)

Her er mer info om FP 2:

http://www.808fanclu...8-pureview.html

Endret av leirdueredet
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva i allverden er Navifirm???

Denne oppdateringen kommer/er kommet? på selve telfonen som oppdatering?

Navifirm er programmet man bruker for å laste ned ny firmware med. Dette programmet henter firmware direkte fra Nokia`s egne servere.

Her er en guide som forklarer det bedre:

http://www.808fanclu...ew-phoenix.html

Gjør oppmerksom på att Navifirm er kun nødvendig å laste ned om du vil ha gjort dette med en gang. Om du har god tid kan du bare vente til den blir lagt ut offisiellt om ett par uker, da vil den vises direkte på mobilen.

Btw: ser ut som det er flere endringer enn de jeg først postet, blant annet mulighet for å vise "detaljer" for bilder i galleri og merke flere filer osv.. :)

Her er mer info om FP 2:

http://www.808fanclu...8-pureview.html

Takker, ser ut som jeg må vente uansett, trenger windows pc og det finnes ikke her i huset :-)

Lenke til kommentar

Her er video som viser de viktigste endringene i FP2 (Donna). Jeg er meget fornøyd med att galleriet har fått nye funksjoner nå, det er en av de få tingene jeg har savnet på 808 :)

http://youtu.be/fszlDIl483o

her er en annen video jeg kom over isted, en fyr som multitasker 40 program på 808, det mest imponerende er hvor lett det glir, imponerende :)

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Jeg synes at 720p er bedre valg enn 1080p dersom man holder kameraet og ikke har stativ pga av ustødigheter med hendene blir mindre påtrengende. Eller sagt slik - 1080p blir for skarpt ved håndholdt.

Registrerer at de ulike hodetelefonene skiller stort på lydkvaliteten ved videoopptak. N808 fortjener en god hodetelefon.

Lenke til kommentar

Jeg synes at 720p er bedre valg enn 1080p dersom man holder kameraet og ikke har stativ pga av ustødigheter med hendene blir mindre påtrengende. Eller sagt slik - 1080p blir for skarpt ved håndholdt.

Registrerer at de ulike hodetelefonene skiller stort på lydkvaliteten ved videoopptak. N808 fortjener en god hodetelefon.

Det er jeg enig i. Jeg har i det siste også filmet mest i 720p, det gir mer enn god nok kvalitet og i tillegg får man mye bedre zoom :)

Lenke til kommentar

Noe jeg har spurt om tidligere...

Hva er fordelen og bakdelen med innstillingen videostabilisering. (det må jo være en bakdel, ellers hadde ikke muligheten til av/på vært der.)

Jeghar tidligere gjort et forsøk...

Fra min terasse og med forgrunnsmotiv 30-40 meter unna og landskap ca 2 km unna i samme video. Prøvde å gjøre eksakt samme opptak med og uten stabilisering på.

På opptaket med stabilisering på, så synes jeg bakgrunnen (landskapet lengst unna), ble noe mer utydelig Men, det er så marginalt i så fall, at jeg ikke er sikker.

Opptakene var ganske så identiske.

I forsøket, så jeg overhode ikke noe forskjell på problemet med skjelvende hender.

Jeg har lett og søkt på internett for å finne ut hvordan denne funksjonen egentlig virker, uten resultat.

Men mener å huske fra min tid med N8, at det ble anbefalt å ha denne funksjonen i stilling "av"`?

Har også vært i kontakt med "Nokia care". Men de snakket bare om at det ga klarere bilder og ga meg egentlig bare et "god dag mann økseskaft" svar.

Hadde flere andre spørsmål også, som de unngikk å svare på.

Jeg var nylig på ferie og brukte der både 1080 og 720 innstillinger.

Jeg er enig i at forskjellen er marginal og at zoom da er større i 720.

Noe forskjell på problemet med skjelvende hender har jeg ikke merket. Men korriger meg og forklar gjerne nærmere.

I helgen hjalp jeg noen med fotos av en hytte som skal selges ved hjelp av en privatannonse.

Når vi tok ut og redigerte/beskjærte de 12-15 beste bildene på 24" pc skjerm etterpå var eierne av hytta mektig imponert over både inne og utebilder.

Endret av cirka
Lenke til kommentar

Bruker videostabiliseringen "på" på N8. Videostabiliseringen anbefales å slå av dersom man panorerer på N8 ellers blir opptaket hakkete. Forskjellen på N8 er stor når det gjelder "av" og "på".

Har ikke merket samme forskjell på N808. Bruker videostabliseringen konstant på. Men vil anta at opptaket vil bli litt skarpere ved å slå av videostabilseringen hvis man bruker stativ eller er stødig på hånden. Har ikke testet forskjellen noe videre.

Det kan hende at videostabiliseringen har mere å så jo mere man Zoomer. Ved 1080p så kan man ikke zoome like mye som ved 360p (12x). Har ikke testet dette.

Syne å huske at jeg så en youtube video som tester videostabilseringen på N808 (eller var det N8?) og som kjørte bil på humpet vei og at resultatet ble best med stabilisering på.

Jeg antar at strømforbruket er noe høyere ved videostabilisering på enn av pga. ekstra prosessering.

BTW: Har bestilt meg stativhode til N808 fra amazon.

Endret av frans
Lenke til kommentar
Nydelig video med 808, Leirdue, men likevel: tror OIS hadde gjort ristingen hakket mindre. Flott telefon likevel :)

Takk for det :)

Det blir fort litt risting ja, spesiellt når man zoomer inn mye så skal det enda mindre til... Dette var ett opptak jeg gjorde på impuls så hadde jeg hatt noe å støtte kamera til hadde det nok blitt bedre. Men OIS hadde selvsagt forbedret det ytterligere.

Syns spesiellt lyden er råå på det opptaket :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...