cirka Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Etter litt mer testing så er jeg enig i at skjermen ikke er blandt de mest høyoppløste. Neida.... Men i vanlig bruk ute, så har jeg aldri vært borte i en bedre skjerm. Den er faktisk glimrende å "lese", selv i mye lys og sol. Dette er veldig til hjelp ved vanlig bruk i mye lys. For ikke å snakke om, når det gjelder å "skyte" video/bilder..... Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 3. august 2012 Forfatter Del Skrevet 3. august 2012 (endret) Ser ut som det er ikke bare Norge som sliter med å dekke etterspørselen av 808 nei (se link under) Omtrent alle nettbutikker opererer jo med ventelister/tomme lagre enda... http://www.tonistech...-than-expected/ Endret 3. august 2012 av leirdueredet Lenke til kommentar
cirka Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 (endret) Det har vært veldig stille her en tid nå, men det kommer vel av at mange har hatt ferie og mye annet å prioritere. Men, noen er det vel som er tilbake og til og med har fått denne telefonen i hendene. Derfor tillater jeg meg å repetere noen av mine spørsmål fra tidligere.... Er det noen som kan klare å se forskjellen på "normal" og "levende" fargetoner? Eller er det bare meg, som har dårligere syn enn jeg trodde. Bruker dere "stabilisering" på denne? Hva er fordelen og bakdelen med dette. (det må jo være en bakdel, ellers hadde ikke innstillingen vært der. Hvilke(n) instillinger ville dere bruke, som standard? Altså den som kameraet står i når det ikke er i bruk. Det som da er lettest å få opp når man plutselig kommer over et motiv og behøver kameraet "skuddklart" rimelig raskt? Gjerne også vurderinger av andre innstillinger til forskjellig formål. Ellers så har batteriholdbarheten blitt mye bedre etter noen ladinger. Min holdt nesten 5 døgn (Med 3G, men lite WI-FI og ingen Bluetooth) nå sist. Men, det skal sies at den de dagene lå veldig mye i ro og jeg hadde bare noen få samtaler. En ting jeg overhode ikke har sett på og aldri prøvd på før, er funksjonen for "time lapse". Er det enkelt? Jeg tenkte på sammensettingen av bildene i et eventulet program etterpå. Kan "Windows movie maker" brukes, f eks? Ville gjerne hatt en enkel instruksjon for dette. Endret 5. august 2012 av cirka Lenke til kommentar
Ice baby Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 Da var min røde 808 i hus, og klar til test Driver bare å overføre alt fra min gamle N8 først... Første intrykket etter 10min bruk, er at den er veldig solid, og mye mer "smooth" i menyene å slikt enn N8. Ingen tegn til småhakking ved scrolling i menyene slik som N8 var. Hvor har du kjøpt din røde 808? Jeg har bestemt meg for denne telefonen for en stund siden etter noen år med bare å gå utrolig lei systemer som Android og Apple som har en monopol på markedet. Nå gleder jeg meg til å kunne gå tilbake til gode gamle Nokia som egentlig fra starten av mobilmarkedet har vært utrolig flink på å lage gode mobiltelefoner. Symbian må være veldig kjekt, og jeg gleder meg til noe nytt og annet. Men jeg vil selvfølgelig bare ha den telefonen i rød og sliter med å få tak i en. Nesten ingen nettbutikker som har kjøpt inn den røde, ofte bare hvit og svart. Har nå ordre liggende på Dustinhome, og telefonen forventes inn den 7. august. Men jeg tviler på det, siden den er helt ufinnbar andre steder. Så lurer på hvor du har din fra? Lenke til kommentar
Andynator Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Alarm : mitt ønske som er en enkel afære på alle telefoner jeg har hatt er valget å ikke ha på vibreing ved alarm og ikke minst kunne bestemme volum selv. Satt nå i et annet rom da alarmen gikk og det er usikkert hvor mange kilometer borte denne lyden ble spredd ;-) Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 8. august 2012 Forfatter Del Skrevet 8. august 2012 Alarm : mitt ønske som er en enkel afære på alle telefoner jeg har hatt er valget å ikke ha på vibreing ved alarm og ikke minst kunne bestemme volum selv. Satt nå i et annet rom da alarmen gikk og det er usikkert hvor mange kilometer borte denne lyden ble spredd ;-) Hvordan får du til å aktivere vibrering ved alarm ? Har lett etter dette selv men finner ingen måte å aktivere vibrering (den har kun lyd)... Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 8. august 2012 Forfatter Del Skrevet 8. august 2012 En liten "bugs" jeg har oppdaget på min er att når man tar bilde så hender det att den skyter 2 bilder rett etterhverandre selvom man bare trykker en gang på knappen. Jeg har testet litt og det virker som hvis man holder knappen bittelitt for lenge nede skyter den enda ett bilde rett etterpå. 808 er jo så kjapp så man får i praksis 0,5 sekund mellom hvert bilde.. Litt irriterende men sånn er det noen ganger... Noen andre som har opplevd dette ?? EDIT: Det ser ut for att min har gitt seg med dette nå, tydeligvis fikk den seg ett "hetesjokk" i syden, etter jeg kom hjem derfra har den fungert helt fint, så da er jeg fornøyd Lenke til kommentar
toreae Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Hvilke apps anbefaler dere? Har selv lastet ned Nokia battery monitor som viser litt forskjellig hva som bruker batteri. Er mikro hdmi ut en nokia standard, eller kan man kjøpe en hvilken som helst mikro hdmi - hdmi ledning? Lenke til kommentar
Andynator Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Alarm : mitt ønske som er en enkel afære på alle telefoner jeg har hatt er valget å ikke ha på vibreing ved alarm og ikke minst kunne bestemme volum selv. Satt nå i et annet rom da alarmen gikk og det er usikkert hvor mange kilometer borte denne lyden ble spredd ;-) Hvordan får du til å aktivere vibrering ved alarm ? Har lett etter dette selv men finner ingen måte å aktivere vibrering (den har kun lyd)... Har ikke valgt det, den bare vibrerer og spiller alarmlyden du selv har valgt VELDIG høyt Lenke til kommentar
Andynator Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Forøvrig tatt bilder og ikke minst filmet på øya i går. 10-11 minutter med im the ressorection med the stone roses i knall kvalitet( 1,6gb) minne for livet :-) Lenke til kommentar
cirka Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Forøvrig tatt bilder og ikke minst filmet på øya i går. 10-11 minutter med im the ressorection med the stone roses i knall kvalitet( 1,6gb) minne for livet :-) Hadde vært artig med det eksempelet.... You tube f eks?? Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 9. august 2012 Forfatter Del Skrevet 9. august 2012 Alarm : mitt ønske som er en enkel afære på alle telefoner jeg har hatt er valget å ikke ha på vibreing ved alarm og ikke minst kunne bestemme volum selv. Satt nå i et annet rom da alarmen gikk og det er usikkert hvor mange kilometer borte denne lyden ble spredd ;-) Hvordan får du til å aktivere vibrering ved alarm ? Har lett etter dette selv men finner ingen måte å aktivere vibrering (den har kun lyd)... Har ikke valgt det, den bare vibrerer og spiller alarmlyden du selv har valgt VELDIG høyt Ok, men da er nok det fordi du har valgt vibrering under profiler/generell vil jeg tro ? Jeg har ikke vibrering valgt på min generell profil og da er det heller ikke mulig å velge å ha det kun for alarm (selv om jeg skulle ønske det)..... Lenke til kommentar
Andynator Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Forøvrig tatt bilder og ikke minst filmet på øya i går. 10-11 minutter med im the ressorection med the stone roses i knall kvalitet( 1,6gb) minne for livet :-) Hadde vært artig med det eksempelet.... You tube f eks?? Ja, men får bare beskjed om at fila er for stor, får vente til jeg får overført den til Pc :-) Lenke til kommentar
cirka Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 (endret) Det er blitt litt morsomt å lage video fra mobil, etter at kvaliteten er blitt så høy som nå. Når jeg er på en begivenhet, ferie, eller andre ting, som er artig å forevige, så tar jeg bestandig masse bilder og video. Etter at jeg har kommet hjem, fra f eks en ferie, så laster jeg med en gang filene inn på pc og sletter en masse av de. Er litt rå, med sletting. Av de jeg beholder, så bruker jeg et enkelt redigeringsprogram "Pinacle" f eks. Men "Windows movie maker" er også helt greit til enkel redigering. Der kaster jeg filene inn og kutter, endrer rekkefølge, setter inn stillbilder, setter inn bakgrunnsmusikk der det passer. Setter kanskje inn litt fancy plakater, eller bildetekster, som forteller noe om neste sekvens...... I det hele tatt jobber mange timer med å få f eks en enkel feriefilm på 20-30 min, som kan lagres for ettertiden. Eller f eks brennes til DVD. Hvis man bruker litt tid og er litt kreativ og nøye, når man komponerer en slik film, så vil den også bli mer severdig for andre, som måtte se. Jeg gjorde det senest da jeg var i Frankfurt og bivånet en Bruce springsteen konsert i slutten av Mai. Jeg har også en masse jobb foran meg med å redigere nesten 11 timer med film/video, som jeg har profesjonelt fått digitalisert i sommer. Det er gamle super 8 mm opptak (om noen her er gamle nok til å huske) fra helt tilbake til 1976 og VHS video fra 90 tallet. En enorm (vinter) jobb, som er påbegynt, men sikkert ikke ferdig før jul, eller i løpet av vinteren. En veldig viktig del av dette med video og bilder er å bruke et system for katalogisering og navn på bildefiler. Registrering på år...etc. Med så enorme mengder bilder og film, som jeg har, er dette helt nødvendig for i ettertid raskt å hente frem det man ønsker. Jeg har anskaffet meg 2 stk 1Tb flyttbare hardisker til backup. Veldig artig dette. med for meg uerstattelige opptak. Og for fremtidige opptak. Men, nå er det altså mobilvideo som gjelder. Har vært mye jobb i det siste, men om 2 uker reiser jeg til indre Middelhav og skal foreta en del turer der. Da håper jeg at jeg får med en del opptak hjem, for å jobbe videre med. Forøvrig..... Er det ingen som har noen vurderinger, tips, eller meninger, om spørsmålene jeg stilte for ca 1 uke siden, litt lenger oppe i tråden? Endret 10. august 2012 av cirka Lenke til kommentar
toreae Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 (endret) Først noen spørmål, med litt referanser til leirdueredet's poster: Nokia Belle FP 2 (S60 5.5), post #22. Nokia Carla post #59. USB on-the-go post #207. Er det noe nytt / satt noen dato for Feature Pack 2 update, eller Nokia Carla? Har ikke selv funnet noe om USB on-the-go, men man må vel ha en kabel til dette? Er mikro hdmi ut en nokia standard, eller kan man kjøpe en hvilken som helst mikro hdmi - hdmi ledning? (Har spurt om dette før). Og om noen kunne svart på cirka's spørsmål, post 363... Med 11 dager som eier, er mine erfaringer: Veldig enkelt å få med seg "rubel og bit" fra gamletelefonen. Hadde husket å få meg mikro sim. Kamera er supert, både video og bilde. Dreamboksen godtok videoformatet. Men som fotograf er jeg en glad amatør. GPS / kart / navigering. Stort pluss for fotobokser. Meget kjapt og enkelt å søke i kart. Kansje litt gamle kart?. Noe treg med å få signal tilbake etter tunnel, men har ikke hatt ideell plasering i bil. Minuset er at den ikke har valgt korteste / raskeste vegen, men rotet litt. Men det er ikke mye jeg har brukt navigering. FM sender kom som en overaskelse, men har ikke fått testet om det er mere en musikk som kan sendes. Veldig lett å se på skjermen selv i sollys, har ikke hatt behov for å stille opp eller 'lage skygge' for å se. Har hatt noen enkelte "pauser", fleste er nok fordi jeg har trykket litt for mye, men noen kommer fra telefonen selv (OS?). Redigert, har søkt litt og funnet: USB on the go, CA-157 http://www.nokia.com...ne/808pureview/ Nokia mikro HDMI kabel, CA-198. Vet fortsatt ikke om dette er kun Nokia. Er det noen som har funnet disse produktene til salgs i Norge? Endret 11. august 2012 av toreae Lenke til kommentar
Ice baby Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Hvilke apps anbefaler dere? Har selv lastet ned Nokia battery monitor som viser litt forskjellig hva som bruker batteri. Er mikro hdmi ut en nokia standard, eller kan man kjøpe en hvilken som helst mikro hdmi - hdmi ledning? Dette lurer jeg også på. Ny Symbian bruker og gleder meg til å få min røde 808 neste uke (den ble sendt i dag!). Hører gjerne tips om nyttige apps og funksjoner... Lenke til kommentar
cirka Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 I dag gikk vi til Gaustadtoppen og tok en del bilde/videofiler.... Når jeg nå har kommet hjem og lastet inn filene på pc`n, ser jeg noe snodig med tidspunktet/benevningen på filene... Bildefilene får riktig klokkeslett for når det er tatt. Videofilene får et klokkeslett eksakt 2 timer før. Altså en videofil tatt kl 12 i dag viser kl 10 ??? Er jeg for sliten etter turen og helt bortreist nå, som ikke skjønner hvorfor? Lenke til kommentar
mirremask Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 Hei igjen, har lest litt av hva dere andre har skrevet, nå har det gått litt mere tid, dere som har brukt denne tlf en stund nå, er dere fornøyd? Jeg er spes intr. i hvordan den oppfører seg ute i gokk, da jeg bor inklemt mitt imellom 2 basestasjoner og følgelig har toppers dekning 300 m fra huset men ikke inni^^....Nå driver N82 å takker for seg etter 5 års drift (tåler snart ikke juling mer da, virkelig!!!) ( fikk helt bippen i forrige uke, men demontering og rengjøring gjorde susen...) (en stund?)så nå MÅ jeg ta et valg her snart.....Det er ganske mye penger så, hjelp! MVH Mirre Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 13. august 2012 Forfatter Del Skrevet 13. august 2012 (endret) Hei igjen, har lest litt av hva dere andre har skrevet, nå har det gått litt mere tid, dere som har brukt denne tlf en stund nå, er dere fornøyd? Jeg er spes intr. i hvordan den oppfører seg ute i gokk, da jeg bor inklemt mitt imellom 2 basestasjoner og følgelig har toppers dekning 300 m fra huset men ikke inni^^....Nå driver N82 å takker for seg etter 5 års drift (tåler snart ikke juling mer da, virkelig!!!) ( fikk helt bippen i forrige uke, men demontering og rengjøring gjorde susen...) (en stund?)så nå MÅ jeg ta et valg her snart.....Det er ganske mye penger så, hjelp! MVH Mirre Jeg er generellt veldig fornøyd med min 808 ja Når det gjelder mottaksforhold har jeg også gode erfaringer med det. Har brukt den litt i grisgrente strøk og stort sett holder den bra signalstyrke, men er man helt utenfor dekning så kan heller ikke denne mobilen "trylle", sånn er det jo bare Btw: Etter en tur forrige uke til mer landlige omgivelser hadde jeg pga det kun 2G dekning og merket att batterikapasiteten økte ganske mye pga det, faktisk gikk den fra 2 dager og opptil over 3 dager ved vanlig bruk. Jeg synest det var veldig stor forskjell men når jeg ser i spesifikasjonen ser jeg att taletiden i 2G også er nesten dobbelt så lang som i 3G så det stemmer nok... Endret 13. august 2012 av leirdueredet Lenke til kommentar
Andynator Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 (endret) Legger ikke ut sommerbildene ....... men her kommer verdens kuleste sang med Verdens viktigste band :-) Mye lys, mye lyd og trengsel .....resultatet ble nå som dette......Zooming skjer og uti der Husk 1080 kvalitet http://www.youtube.com/watch?v=6ff5tDl40H0&feature=youtu.be Endret 14. august 2012 av Andynator Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå