Phantom3D Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Noen som vet hvor man endrer innstillinger for mail for exchange? Som å synkronisere kontakter, kalender, epost. Jeg finner instillinger for hvor ofte man skal synkronisere, men ikke for hva... Hva skal du endre? Det meste ligger under instillinger inne i mailboksen. Har selv problemer med at jeg ikke kan søke opp gamle mailer på server. Så om noen har svar på det er jeg takknemmelig! Eneste løsningen så langt er å synce hele exchangekontoen, noe som innebærer over 50k mail.. Lenke til kommentar
Andynator Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Da fikk jeg min i dag, langt på nær så god som min Htc One X , men dette visste jeg vel fra før :-) Jeg reagerer på 3 ting 1. Når jeg får tekstmeldinger kommer bare nummer opp og ikke navn, faktisk og når jeg blir oppringt av folk jeg har som kontakter kommer ikke navn opp. 2. Kamera, hvordan vet jeg hvilken MP jeg bruker. Står den i Auto som den mest sannsynligvis kommer til å være i så aner jeg ikke hvilken MP jeg tar bilde i ...... 3. Jeg detter ut av Wifi hele tiden, ikke mens jeg er tilkoplet men når jeg tar frem telefonen og skal bruke den etter en pause. Da må jeg selv kople meg inn på wifi igjen Åsså en ting jeg ikke tenkte på, når jeg bruker tvilling sim kortet mitt som da står i Nokiaen så kan jeg ikke sende eller mota mms ......litt kjipt når du har en kamera telefon 1. Hadde dette problemet på en HTC sensation, styra voldsomt med problemet. Til slutt fant jeg ut at det var fordi jeg hadde bytta abbonement, aner ikke hvorfor det skjedde, men ring operatøren din og hør om de vet noe. 2. I auto bruker man vel 5mpx, det er kun i kreativ du kan bytte mellom 2, 5, 8 eller full 38(?) mpx. 3. Forsøk å gå inn på instillinger - tilkoblinger - wifi - instillinger (de tre strekene nederst til høyre) og deaktiver strømsparing. Mulig dette fikser problemet. Håper noe her hjelper deg ;-) 1. Da skulle jeg ha oppdaga det tidligere, har byttet et 20 talls telefoner på samme abbonementet og aldri opplevd dette før 2. Takk :-) 3. Ser den står på deaktivert .....får prøve litt mer når jeg kommer hjem igjen Lenke til kommentar
gjo Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Da fikk jeg min i dag, langt på nær så god som min Htc One X , men dette visste jeg vel fra før :-) Jeg reagerer på 3 ting 1. Når jeg får tekstmeldinger kommer bare nummer opp og ikke navn, faktisk og når jeg blir oppringt av folk jeg har som kontakter kommer ikke navn opp. 2. Kamera, hvordan vet jeg hvilken MP jeg bruker. Står den i Auto som den mest sannsynligvis kommer til å være i så aner jeg ikke hvilken MP jeg tar bilde i ...... 3. Jeg detter ut av Wifi hele tiden, ikke mens jeg er tilkoplet men når jeg tar frem telefonen og skal bruke den etter en pause. Da må jeg selv kople meg inn på wifi igjen Åsså en ting jeg ikke tenkte på, når jeg bruker tvilling sim kortet mitt som da står i Nokiaen så kan jeg ikke sende eller mota mms ......litt kjipt når du har en kamera telefon hei. nr1 trur jeg kan være at du har lagret samme tlfnr på flere kontakter. da kommer bare nr opp og ikke navn. Lenke til kommentar
Bassmann1 Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Noen som vet hvor man endrer innstillinger for mail for exchange? Som å synkronisere kontakter, kalender, epost. Jeg finner instillinger for hvor ofte man skal synkronisere, men ikke for hva... Hva skal du endre? Det meste ligger under instillinger inne i mailboksen. Har selv problemer med at jeg ikke kan søke opp gamle mailer på server. Så om noen har svar på det er jeg takknemmelig! Eneste løsningen så langt er å synce hele exchangekontoen, noe som innebærer over 50k mail.. Telefonen har stoppet å synkronisere kontakter. Tenkte jeg skulle deaktivere dette og aktivere dt på nytt for å se hva som skjer. Samtidig skulle jeg deaktivere synkronisering av kalender. Googa sync gjør dette mye bedre dersom man har flere kalendre i google. Det er kontaktene i google det er snakk om. Noen ideer? Har forresten oppdaget noe rart. Dersom man synker kalender med google, telefon og iPad. Endrer man googlekalenderen via appen på iPad så endres ikke dette på telefonen. Det forsvinner fra google, men ikke fra telefonene. Sletter man alle kalendroppføringer på telefonen og synker på nytt kommer de tilbake, selv om de verken finnes i google eller på iPaden. Lenke til kommentar
Andynator Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Noen som vet hvor man endrer innstillinger for mail for exchange? Som å synkronisere kontakter, kalender, epost. Jeg finner instillinger for hvor ofte man skal synkronisere, men ikke for hva... Hva skal du endre? Det meste ligger under instillinger inne i mailboksen. Har selv problemer med at jeg ikke kan søke opp gamle mailer på server. Så om noen har svar på det er jeg takknemmelig! Eneste løsningen så langt er å synce hele exchangekontoen, noe som innebærer over 50k mail.. Telefonen har stoppet å synkronisere kontakter. Tenkte jeg skulle deaktivere dette og aktivere dt på nytt for å se hva som skjer. Samtidig skulle jeg deaktivere synkronisering av kalender. Googa sync gjør dette mye bedre dersom man har flere kalendre i google. Det er kontaktene i google det er snakk om. Noen ideer? Hvordan klarer du å synge kontakter/ kalender fra google mailen ? Hadde en fra nokia og som sa det gikk men får ingen slike valg Har forresten oppdaget noe rart. Dersom man synker kalender med google, telefon og iPad. Endrer man googlekalenderen via appen på iPad så endres ikke dette på telefonen. Det forsvinner fra google, men ikke fra telefonene. Sletter man alle kalendroppføringer på telefonen og synker på nytt kommer de tilbake, selv om de verken finnes i google eller på iPaden. Lenke til kommentar
Andynator Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Da fikk jeg min i dag, langt på nær så god som min Htc One X , men dette visste jeg vel fra før :-) Jeg reagerer på 3 ting 1. Når jeg får tekstmeldinger kommer bare nummer opp og ikke navn, faktisk og når jeg blir oppringt av folk jeg har som kontakter kommer ikke navn opp. 2. Kamera, hvordan vet jeg hvilken MP jeg bruker. Står den i Auto som den mest sannsynligvis kommer til å være i så aner jeg ikke hvilken MP jeg tar bilde i ...... 3. Jeg detter ut av Wifi hele tiden, ikke mens jeg er tilkoplet men når jeg tar frem telefonen og skal bruke den etter en pause. Da må jeg selv kople meg inn på wifi igjen Åsså en ting jeg ikke tenkte på, når jeg bruker tvilling sim kortet mitt som da står i Nokiaen så kan jeg ikke sende eller mota mms ......litt kjipt når du har en kamera telefon hei. nr1 trur jeg kan være at du har lagret samme tlfnr på flere kontakter. da kommer bare nr opp og ikke navn. Gjorde faktisk ingenting, 18 timer etter jeg fikk kontaktene på telefonen så har navnene plutselig dukket opp på både meldinger og samtaler ....... Ren magi :-) Lenke til kommentar
Andynator Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Hvordan få google kontakter / kalender inn i 808 Purewiev? Ser det nevnes her, en fra nokia jeg var i kontakt med nevnte og muligheten......men jeg finner ikke løsningen. For jeg har google konto, jeg har forøvrig ikke windows pc ( mac ) og kan dermed ikke bruke pc suite Lenke til kommentar
Andynator Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Hvordan få google kontakter / kalender inn i 808 Purewiev? Ser det nevnes her, en fra nokia jeg var i kontakt med nevnte og muligheten......men jeg finner ikke løsningen. For jeg har google konto, jeg har forøvrig ikke windows pc ( mac ) og kan dermed ikke bruke pc suite Løsningen :-) http://thegadgetbuff.com/2011/08/22/push-mail-symbian-how-to/ 1 Lenke til kommentar
Bassmann1 Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Hvordan få google kontakter / kalender inn i 808 Purewiev? Ser det nevnes her, en fra nokia jeg var i kontakt med nevnte og muligheten......men jeg finner ikke løsningen. For jeg har google konto, jeg har forøvrig ikke windows pc ( mac ) og kan dermed ikke bruke pc suite Løsningen :-) http://thegadgetbuff.com/2011/08/22/push-mail-symbian-how-to/ Som nevnt tidligere er appen Googa sync bedre på kalenderen. Metoden ovenfor synker kun din personlige kalender. Googa sync synker alle du viser i google. Har du kun din egen er det ett fett, men har man visning av høytider, samboers kalender, høytider, ungers kalender osv vises ikke disse. Lenke til kommentar
cirka Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Ja vel, får jeg si til meg selv. Da har også jeg tatt avgjørelsen. Jeg har innsett at jeg ikke kan få alt jeg ønsker i en mobiltlf. Alt jeg ville ha prioritert. Android blir altså forlatt til fordel for Symbian igjen. Men kamera er jo største prioritet, så da har jeg bestilt 808 i dag. Nettbutikken sier: Ubekreftet 13/7, så da tar det vel kanskje lenger tid enn det også. Da får jeg bare vente på sendingsbeskjed og så bestille mikrosim. Så gleder jeg meg til å komme i gang jeg også. Galaxy SII blir lagt ut for salg. Men, skal ikke se bort fra at jeg vender tilbake om det kommer en androidtelefon med et revolusjonerende kamera. Skal du bestille noe så bestil heller tvillingsim så kan du bruke android også. Eller så kan du gjøre som meg. Klipp til simkortet du har. Hvorfor skulle jeg ikke bestille et helt nytt og gratis simkort. Skjønte ikke helt det. Og...2 telefoner har jeg da normalt ikke bruk for. Jeg kjøper 808 primært på grunn av kameraet. Skulle jeg hatt et godt kamera i tillegg til nåværende tlf, så hadde jeg kjøpt et godt kompaktkamera. Det er nettopp for å slippe dette med 2 slike dippedutter å bære på, at jeg kjøper 808. Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 11. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2012 (endret) Ja vel, får jeg si til meg selv. Da har også jeg tatt avgjørelsen. Jeg har innsett at jeg ikke kan få alt jeg ønsker i en mobiltlf. Alt jeg ville ha prioritert. Android blir altså forlatt til fordel for Symbian igjen. Men kamera er jo største prioritet, så da har jeg bestilt 808 i dag. Nettbutikken sier: Ubekreftet 13/7, så da tar det vel kanskje lenger tid enn det også. Da får jeg bare vente på sendingsbeskjed og så bestille mikrosim. Så gleder jeg meg til å komme i gang jeg også. Galaxy SII blir lagt ut for salg. Men, skal ikke se bort fra at jeg vender tilbake om det kommer en androidtelefon med et revolusjonerende kamera. Skal du bestille noe så bestil heller tvillingsim så kan du bruke android også. Eller så kan du gjøre som meg. Klipp til simkortet du har. Hvorfor skulle jeg ikke bestille et helt nytt og gratis simkort. Skjønte ikke helt det. Og...2 telefoner har jeg da normalt ikke bruk for. Jeg kjøper 808 primært på grunn av kameraet. Skulle jeg hatt et godt kamera i tillegg til nåværende tlf, så hadde jeg kjøpt et godt kompaktkamera. Det er nettopp for å slippe dette med 2 slike dippedutter å bære på, at jeg kjøper 808. Enig! Jeg skjønte heller ikke hva han mente med dette.... Å ha to mobiler virker for meg ganske så meningsløst, 1 får holde hehe.. Når jeg fikk min 808 gikk jeg inn på en telebutikk og de klippet SIM-kortet mitt gratis, kostet ikke ett øre, og det har fungert helt fint Endret 11. juli 2012 av leirdueredet Lenke til kommentar
Phantom3D Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Da fikk jeg min i dag, langt på nær så god som min Htc One X , men dette visste jeg vel fra før :-) Jeg reagerer på 3 ting 1. Når jeg får tekstmeldinger kommer bare nummer opp og ikke navn, faktisk og når jeg blir oppringt av folk jeg har som kontakter kommer ikke navn opp. 2. Kamera, hvordan vet jeg hvilken MP jeg bruker. Står den i Auto som den mest sannsynligvis kommer til å være i så aner jeg ikke hvilken MP jeg tar bilde i ...... 3. Jeg detter ut av Wifi hele tiden, ikke mens jeg er tilkoplet men når jeg tar frem telefonen og skal bruke den etter en pause. Da må jeg selv kople meg inn på wifi igjen Åsså en ting jeg ikke tenkte på, når jeg bruker tvilling sim kortet mitt som da står i Nokiaen så kan jeg ikke sende eller mota mms ......litt kjipt når du har en kamera telefon hei. nr1 trur jeg kan være at du har lagret samme tlfnr på flere kontakter. da kommer bare nr opp og ikke navn. Gjorde faktisk ingenting, 18 timer etter jeg fikk kontaktene på telefonen så har navnene plutselig dukket opp på både meldinger og samtaler ....... Ren magi :-) Nja, tipper dette var noe med operatøren som jeg sa, men at den ble automatisk fikset over natten. Vet ikke hva problemet er, men det var visst kjent i min bedrift. Spes med nytt simkort/telefon. Lenke til kommentar
Andynator Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Hvordan få google kontakter / kalender inn i 808 Purewiev? Ser det nevnes her, en fra nokia jeg var i kontakt med nevnte og muligheten......men jeg finner ikke løsningen. For jeg har google konto, jeg har forøvrig ikke windows pc ( mac ) og kan dermed ikke bruke pc suite Løsningen :-) http://thegadgetbuff...symbian-how-to/ Som nevnt tidligere er appen Googa sync bedre på kalenderen. Metoden ovenfor synker kun din personlige kalender. Googa sync synker alle du viser i google. Har du kun din egen er det ett fett, men har man visning av høytider, samboers kalender, høytider, ungers kalender osv vises ikke disse. Holder plenty med min egen kalender, der ligger "alt" :-) Lenke til kommentar
Andynator Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 Ved sms kommer det opp en boks med beskjed om hvor mange mld du har ( og varselsys) Ved mail kommer bare et lydsignal og ingen boks eller lys ....er det slik hos dere og Ligger heller ikke noe tall i sms/mail app om antall beskjeder slik som på iphone eller android Lenke til kommentar
cirka Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 Med fare for (og med rette) å bli hetset for å skrive "postmannsinnlegg".... så spør jeg likevel. Jeg bestilte for et par dager siden på mpx.no, da ubekreftet dato var 13/7. Etter at jeg bestilte ble det oppdatert med 20 nye (ubekreftet) samme dato. Nå står det på nettsiden 9 stk ubekreftet 27/7.... Dette betyr kanskje at jeg ligger i kø allerede for levering og før 27/7? Lenke til kommentar
Bassmann1 Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 Ja vel, får jeg si til meg selv. Da har også jeg tatt avgjørelsen. Jeg har innsett at jeg ikke kan få alt jeg ønsker i en mobiltlf. Alt jeg ville ha prioritert. Android blir altså forlatt til fordel for Symbian igjen. Men kamera er jo største prioritet, så da har jeg bestilt 808 i dag. Nettbutikken sier: Ubekreftet 13/7, så da tar det vel kanskje lenger tid enn det også. Da får jeg bare vente på sendingsbeskjed og så bestille mikrosim. Så gleder jeg meg til å komme i gang jeg også. Galaxy SII blir lagt ut for salg. Men, skal ikke se bort fra at jeg vender tilbake om det kommer en androidtelefon med et revolusjonerende kamera. Skal du bestille noe så bestil heller tvillingsim så kan du bruke android også. Eller så kan du gjøre som meg. Klipp til simkortet du har. Hvorfor skulle jeg ikke bestille et helt nytt og gratis simkort. Skjønte ikke helt det. Og...2 telefoner har jeg da normalt ikke bruk for. Jeg kjøper 808 primært på grunn av kameraet. Skulle jeg hatt et godt kamera i tillegg til nåværende tlf, så hadde jeg kjøpt et godt kompaktkamera. Det er nettopp for å slippe dette med 2 slike dippedutter å bære på, at jeg kjøper 808. Enig! Jeg skjønte heller ikke hva han mente med dette.... Å ha to mobiler virker for meg ganske så meningsløst, 1 får holde hehe.. Når jeg fikk min 808 gikk jeg inn på en telebutikk og de klippet SIM-kortet mitt gratis, kostet ikke ett øre, og det har fungert helt fint Er det blitt gratis? Sist jeg fikk nytt simkort måtte jeg betale for det. Da får jeg begrunne med miljøaspektet. Lenke til kommentar
Totenkopf Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 Med fare for (og med rette) å bli hetset for å skrive "postmannsinnlegg".... så spør jeg likevel. Jeg bestilte for et par dager siden på mpx.no, da ubekreftet dato var 13/7. Etter at jeg bestilte ble det oppdatert med 20 nye (ubekreftet) samme dato. Nå står det på nettsiden 9 stk ubekreftet 27/7.... Dette betyr kanskje at jeg ligger i kø allerede for levering og før 27/7? Det betyr nok at de har solgt ut leveransen som kommer 13/7 og har startet med å selge mobilene som kommer 27/7. Er det blitt gratis? Sist jeg fikk nytt simkort måtte jeg betale for det. Da får jeg begrunne med miljøaspektet. Det er gjerne litt avhengig av hvor du gjør det og hvilken tjenesteleverandør du har. For min del så var det gratis på Netcom-butikken i Stavanger sentrum, jeg har Netcom Kontant. Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 12. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2012 (endret) Med fare for (og med rette) å bli hetset for å skrive "postmannsinnlegg".... så spør jeg likevel. Jeg bestilte for et par dager siden på mpx.no, da ubekreftet dato var 13/7. Etter at jeg bestilte ble det oppdatert med 20 nye (ubekreftet) samme dato. Nå står det på nettsiden 9 stk ubekreftet 27/7.... Dette betyr kanskje at jeg ligger i kø allerede for levering og før 27/7? Komplett pleier å legge ut 20 mobiler i slengen (pr bestilling) så du er nok med på den første da Men virker som komplett selger mange av 808 for de går ned til 1 og så starter på 20 nye omtrent hele tiden... Uansett virker det som Nokia har store problemer med å få dekket etterspørselen etter 808 enda, det er jo nå nesten 1 måned siden jeg fikk min fra Dustin-Home og fremdeles er det jo mange nettbutikker som ikke har fått den inn enda.. Men slik jeg forstår er situasjonen ganske lik over hele verden... Endret 12. juli 2012 av leirdueredet Lenke til kommentar
Phantom3D Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 De hadde noen igjen på Nokia Store Byporten (Oslo). Vært innom to ganger og ikke vært utsolgt. Selger hevder de går fort unna, men jeg har min tvil på at det er så populært.. Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 12. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2012 (endret) De hadde noen igjen på Nokia Store Byporten (Oslo). Vært innom to ganger og ikke vært utsolgt. Selger hevder de går fort unna, men jeg har min tvil på at det er så populært.. Godt mulig men da er det fordi folk ikke vet om de isåfall... Om du sjekker nettbutikker står det fremdeles "venter inn dato xxxx" på omtrent alle, og dato blir flyttet frem hele tiden, tross att de første nettbutikkene i Norge fikk den inn for 4 uker siden... Men de hos Byporten er nok fort borte når det opplyses om på forum slik som her da, hehe Endret 12. juli 2012 av leirdueredet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå