Andynator Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 Jeg og kunne tenkt meg å vite om 808 har slikt lys som blinker ved tapt anrop, sms, mms, mail. Det er gull på en telefon :-) Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 27. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2012 Jeg og kunne tenkt meg å vite om 808 har slikt lys som blinker ved tapt anrop, sms, mms, mail. Det er gull på en telefon :-) Ja det har den. Den blinker mellom de to tastene nederst på mobilen, i tillegg kommer det ikon på skjermspareren 2 Lenke til kommentar
Andynator Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 Flott, men siden jeg bruker mac så sliter jeg vel med overføringer av notater, kontakter, kalender og slikt. Nokia lager jo aldri støtte for slikt :-( Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 27. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2012 (endret) Da har jeg lastet opp endel av de bildene jeg tok sist uke + flere jeg tok idag. Har oppgradert Flickr nå så det er også bilder i full oppløsning. Har delt de inn i mappe for 34MPX og 5MPX. Noen av bildene er med zoom. http://www.flickr.co...s/81368938@N07/ Endret 27. juni 2012 av leirdueredet 1 Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 27. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2012 (endret) Hei igjen Leirdueredet. Ser nå at amobil skriver at nettbutikkene skal begynne å fylles med denne den neste uken. Så får vi se. Sitter her og tenker/fabulerer litt om bytte.... Fotograferte litt med min SII i går kveld og savner veldig en dedikert kameratast. Legger hele tiden merke til det. Er det forresten den hvite du kjøpte? Hva ville du si er en god innstilling for helt vanlige bilder på 808? 5 mp? Og hvor store blir filstørrelsene? Mener å huske at på N8 video beste oppløsning forbrukte ca 60-65 mb/min. da går det vel med minst det samme her. Regner med du har fått 16 Gb versonen og da har 13-14 Gb til rådighet til bilder og film. Når det gjelder kart. Har det vel ikke blitt gjort noen forandringer på den måten, At man kan laste ned på forhånd de områder/land man ønsker? E-post ble lagt inn og fungerer greit? Hva med varsling av ubesvarte samtaler / mottatte sms. Greit å se når tlf er i stand by/hvilestilling.? Masse her kunne jeg funnet ut ved å lese. Men, det er bestandig lettere med opplysninger fra vanlige brukere, som kan supplere positivt/negativt. Ja en kameratast er ett must spør du meg, jeg kjøper iallfall ikke en mobil uten uansett hvor bra kamera den måtte ha.. Nei, jeg har den svarte, fant ut att det var en mer praktisk farge enn hvit Jeg syns nok 5MPX er en den beste setting om man bare skal bruke bildene til vanlig bruk og mht filstørrelsen, størrelsen er da vanligvis 1-2 MB. Siste videoen jeg gjorde i 1080p ligger på ca 140MB/min, N8 kunne jo ikke filme i høyere enn 720p så derfor lå den mye lavere... Lyden (Rich Recording Tech.) er jo av en annen verden også på 808 så den krever jo sin plass og Ja det er samme opplegget på kart, Norge og nabolandene ligger lagret på 808 "out of the box", men det er kjapt gjort å laste ned flere land (Europa/Verden) direkte via WLAN Ja det fungerer greitt. Varsling av det kan kommer opp i skjermsparer og lys blinker i tillegg. Endret 27. juni 2012 av leirdueredet 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 Håper amobil lar akam få mange dager med 808 så de får testet kameradelen skikkelig. I mine øyne den eneste delen av telefonen som er interessant, men da til gjengjeld veldig interessant. Håper også at seriøse fotonettsteder som lenstip, photozone, dpreview og dxomark følger opp med sine fotografiske tester. 1 Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 28. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2012 (endret) Håper amobil lar akam få mange dager med 808 så de får testet kameradelen skikkelig. I mine øyne den eneste delen av telefonen som er interessant, men da til gjengjeld veldig interessant. Jeg kan love deg att det er ikke bare kamera denne mobilen er god på, kan nevne følgende egenskaper: -Minnekort (opptil 64GB), ett must for en kameramobil -DLNA og HDMI, helt genialt for å vise frem bilder/video. -GPS, meget bra, forhåndslagret (inntil hele verden) på mobilen som kan brukes på reise etc. -USB on-the-go, uunværlig for å flytte store filer vha minnepinne etc. -Rich-recording Tech. lyd i særklasse i eks. videoopptak -NFC, med de muligheter det gir etterhvert. -God batterilevetid (min har stabilisert seg på opp mot 3 dager nå med mye bruk, kamera osv.) -Skjerm (kontrast), "top of the line", dette er "gull" på en kameramobil da den ofte brukes i solen ute osv. Prøv å finne en annen mobil som har alt dette, tror det blir vanskelig..... Det er nemlig ikke noen selvfølge att en mobil er så rikt utstyrt med alle disse viktige funksjonene... Endret 28. juni 2012 av leirdueredet 1 Lenke til kommentar
Chutikran Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 Jeg lurer litt på en ting. Hva er forskjellen på N8 (som jeg har nå) og 808? Kameraet er soleklart, det er jo supert på N8 også, men resten? Går det an å gi en kortfattet forklaring på det? Takker så mye på forhånd! Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 28. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2012 Jeg lurer litt på en ting. Hva er forskjellen på N8 (som jeg har nå) og 808? Kameraet er soleklart, det er jo supert på N8 også, men resten? Går det an å gi en kortfattet forklaring på det? Takker så mye på forhånd! http://www.phonearena.com/phones/compare/Nokia-808-PureView,Nokia-N8/phones/6751,4543 1 Lenke til kommentar
johome Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 Noen testbilder vs bl.annet Panasonic GH2 Lenke til kommentar
JonnyHZ Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 Har i flere år ventet på en mobil med godt kamera. Ser ut til at ventetiden er over. Er virkelig imponert . 1 Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 28. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2012 (endret) Har i flere år ventet på en mobil med godt kamera. Ser ut til at ventetiden er over. Er virkelig imponert . Enig, dette er en milepæl i mobilens historie som jeg har ventet på lenge, nå er dagen kommet folkens! Å ha ett meget bra kamera på mobilen er bare helt supergenialt Endret 28. juni 2012 av leirdueredet 1 Lenke til kommentar
Andynator Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 får du noe case til den slik at den slipper bli ripet opp, er det glass eller plast forran linsen Lenke til kommentar
Bassmann1 Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 Nokia Concept Store på Byporten har fått den inn i svart. Komplett, MPX og de fleste andre i prisguiden fikk i dag utsatt levering. Jeg kjøpte på Byporten og kansellerte hos Komplett. Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 28. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2012 får du noe case til den slik at den slipper bli ripet opp, er det glass eller plast forran linsen Man får kjøpt hard-case til den som dekker bakdelen men jeg kommer ikke til å kjøpe det. Glasset over kameralinsen er av gorilla-glass (samme som skjermen), i tillegg ligger glasset også ca 1mm lavere enn chassi så jeg ser det omtrent som umulig å få riper på den ja 1 Lenke til kommentar
Andynator Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 det er bra, vurderer denne så får jeg heller finne ut hvordan jeg får overført ting underveis. Er det noen som har den for tiden ? Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 28. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2012 det er bra, vurderer denne så får jeg heller finne ut hvordan jeg får overført ting underveis. Er det noen som har den for tiden ? Jeg har hatt den i 1 uke jeg 1 Lenke til kommentar
Andynator Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 det er bra, vurderer denne så får jeg heller finne ut hvordan jeg får overført ting underveis. Er det noen som har den for tiden ? Jeg har hatt den i 1 uke jeg den bare datt ned i postkassen din ;-) Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 28. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2012 (endret) det er bra, vurderer denne så får jeg heller finne ut hvordan jeg får overført ting underveis. Er det noen som har den for tiden ? Jeg har hatt den i 1 uke jeg den bare datt ned i postkassen din ;-) Jeg kjøpte den hos Dustin Home, såvidt jeg vet var det første nettbutikken som fikk den inn 18 juni. Leser du ikke tråden ?? Jeg har jo lagt ut over 50 bilder jeg har tatt med kameraet og gitt vurdering av mobilen i tråden her, du må lese gutt Endret 28. juni 2012 av leirdueredet 1 Lenke til kommentar
Andynator Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 jeg tviler ikke på at kameraet duger, resten må funke og. Den vil uansett være beæret av å ha tvilling sim kortet mitt for jeg tviler på den klarer erstatte min kommende Iphone 5 eller dagens Htc One X ( fremdeles snakker vi ikke kamera) 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå