Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Oppgradering av skjermkort

C..

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er på utkikk etter nytt skjermkort men vet ikke helt hvordan. Jeg har et Radeon HD 6850 nå noe som begynner å bli ganske gammelt.

Jeg trenger ikke det beste av det beste, men godt nok til å kunne dra fremtidens spill på det beste. Så et 7950 eller 7970, men hvilket?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Jeg er på utkikk etter nytt skjermkort men vet ikke helt hvordan. Jeg har et Radeon HD 6850 nå noe som begynner å bli ganske gammelt.

Jeg trenger ikke det beste av det beste, men godt nok til å kunne dra fremtidens spill på det beste. Så et 7950 eller 7970, men hvilket?

skal du ha det beste av det beste så kjøper du HD 7970

men du sier du ikke skal ha det beste, da går du HD 7950

egentlig så kjøper du det lommeboka har penger til

BTW, hvilken prosessor har du?, glem det, var en 1055T

Endret av olestokk
Lenke til kommentar

Jeg skjønner, men hvilken modell av 7950? Budsjettet er på rundt 4000 men hadde ikke gjort noe å brukt litt mindre. Akkurat nå har jeg en AMD 1055T prosessor men har planer om å kjøre denne psevdoiseringspakken også om ikke så alt for lenge men vil prioritere skjermkort først.

Endret av ChristofferRudi
Lenke til kommentar

Jeg skjønner, men hvilken modell av 7950? Budsjettet er på rundt 4000 men hadde ikke gjort noe å brukt litt mindre. Akkurat nå har jeg en AMD 1055T prosessor men har planer om å kjøre denne psevdoiseringspakken også om ikke så alt for lenge men vil prioritere skjermkort først.

ah, leste feil

selv ville jeg gått for det med best kjøler, nemlig Asus sitt DC II kort

du har jo også en ganske duganes prosessor, jeg ville venta på Ivy bridge...

Endret av olestokk
Lenke til kommentar

Dette du mener? Kanskje jeg skal gå for dette koret da, og det vil takle blant annet Battlefield 3 på det beste eller? :)

det finnes ikke et skjermkort som vil takle bf3 på ultra. et 7950 vil gi deg 50-55 avg og 30-35 min i de verste tilfellene.

Neinei, men er det et skjermkort som er relativt bra og ikke vil ha noe problem med fremtidens spill? :)

Lenke til kommentar

Dette du mener? Kanskje jeg skal gå for dette koret da, og det vil takle blant annet Battlefield 3 på det beste eller? :)

det finnes ikke et skjermkort som vil takle bf3 på ultra. et 7950 vil gi deg 50-55 avg og 30-35 min i de verste tilfellene.

Neinei, men er det et skjermkort som er relativt bra og ikke vil ha noe problem med fremtidens spill? :)

Vil påstå at 7950 er akkurat like "fremtidssikkert" som et 7750 (ikke i det hele tatt som med all maskinvare), men det er nå så.

Et flott kort med bra ytelse og kanonbra overklokking er det definitivt

EDIT:

Beste måten å fremtidssikre seg på er å ha penger til oppgraderinger.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Det er vanskelig å gardere seg. Det kan når som helst komme spill som krever ublu ytelse. Det som evt er mest fremtidsrettet er å kjøpe det råeste av det råe men det er fremdeles ingen garanti for at det kan slite med neste generasjon spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...