Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Bluescreen - minnedump?

Anbefalte innlegg

Håper dette er rett plass å spørre...

Bluescreen igjen......rekker ikke se hva som skjer, men noe med minnedump..

Finner ikke fila "%SystemRoot%\MEMORY.DMP"

Dette startet i midten av feb, etter en stor oppdatering fra microsoft (tror jeg)

Så et sted jeg kunne se i C:\Windows\Minidump men den er tom..

Samme med C:\Windows\system

Ser på properties at de mappene er "read only"??

Hva pokker er det som skjer??

På øverste bildet (det til h) får jeg mld at noe er disablet, eller for liten(?)

På de nederste prøver jeg å finne ut hvor jeg "enable paging file" noe jeg ikke skjønner bæra av..

Blir helt svett av dette jeg.....er maskina mi gåen????????????

Legger ved bilde av mine innstillinger i håp at noen kan hjelpe meg om det er noe her som er feil..

post-57581-0-89971700-1331065508_thumb.jpg

Endret av MonaH
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan være flere ting , minnet eller hd.

Jeg hadde startet med en memtest86 i minst 8 timer og hvis den er stabil feilsøkt videre.

la inn ny driver i natt, (Driver_NVIDIA) håpa det skulle fikse feilen, men neida, nå kom det bluescreen igjen.

Nå med feil på

hal.dll

ntoskrnl.exe

Hva er det slags filer??

Lastet ned denne memtest86, unzippa den, men det ligger bare en "mt420.iso" i den?

Om jeg prøver åpne den kommer dette bildet opp..?

post-57581-0-59852200-1331132312_thumb.jpg

post-57581-0-07393400-1331132330_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Jeg antar du leste instruksjonene på sidene til memtest?

Dvs du må laste ned en versjon som kan kjøres fra en usb stick eller cd plate som du brenner, så sørger du for at bios kjører oppstart først via den enheten som du har satt i.

Om memtest86 får rød tekst mens den går så er det nok feil ute og går.

Lenke til kommentar

Det er litt gresk for meg, men jeg fikk brent det jeg skulle ned på CD.

Så restarta jeg, klikke F12 under oppstart, og da starta memtest86. Rikig?

Nå har det gått i litt over 5 timer. Mye rødt ja.

Men stopper programmet av seg sjøl, og komemr det noe resultat til slutt?

Her et bilde fra ca 5 timer. Redd det er stort, for jeg har ikke programvare på denne maskina til å krympe det..

post-57581-0-55264100-1331160259_thumb.jpg

Endret av MonaH
Lenke til kommentar

Ingen tvil om at du har problemer med minnebrikkene ja!

Forsåvidt godt jobba!

Forhåpentligvis er ikke dette en bærbar?

Det neste du kan prøve er å koble fra 1 minnebrikke og kjøre testen 1 Pass (dvs at den har gått igjennom alle testene en gang) , får du feil der så prøve du den andre brikken på samme plass som du brukte den første brikken.

Fungerer en av brikkene uten feil så har du funnet ut hvilken som gir deg problemer.

Får du feil igjen prøver du neste minnespor og ser om det hjelper , får du feil på alle minnesporene er det garantert problemer med brikkene dine.

Sånn i farta før du setter igang med disse testene , har du navn på brikkene som er brukt i datamaskinen? Kan være du må plukke ut en for å finne ut av det.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Ingen tvil om at du har problemer med minnebrikkene ja!

Forsåvidt godt jobba!

Forhåpentligvis er ikke dette en bærbar?

Det neste du kan prøve er å koble fra 1 minnebrikke og kjøre testen 1 Pass (dvs at den har gått igjennom alle testene en gang) , får du feil der så prøve du den andre brikken på samme plass som du brukte den første brikken.

Fungerer en av brikkene uten feil så har du funnet ut hvilken som gir deg problemer.

Får du feil igjen prøver du neste minnespor og ser om det hjelper , får du feil på alle minnesporene er det garantert problemer med brikkene dine.

Sånn i farta før du setter igang med disse testene , har du navn på brikkene som er brukt i datamaskinen? Kan være du må plukke ut en for å finne ut av det.

Se på bilde en gang til.. tror det er en Dell laptop. Lykke til Trådstarter :)

Lenke til kommentar

Det kan vel være feil med Hovedkortet ( altså RAM slots i HK ) eller det kan være en av Minnebrikkene eller begge brikkene.

Feilsøking må til. Ta ut en av minnebrikkene, så tester du. Er det ingen feil da, vet du at den brikken du tok ut som er ødelagt osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...