MonaH Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 (endret) Håper dette er rett plass å spørre... Bluescreen igjen......rekker ikke se hva som skjer, men noe med minnedump.. Finner ikke fila "%SystemRoot%\MEMORY.DMP" Dette startet i midten av feb, etter en stor oppdatering fra microsoft (tror jeg) Så et sted jeg kunne se i C:\Windows\Minidump men den er tom.. Samme med C:\Windows\system Ser på properties at de mappene er "read only"?? Hva pokker er det som skjer?? På øverste bildet (det til h) får jeg mld at noe er disablet, eller for liten(?) På de nederste prøver jeg å finne ut hvor jeg "enable paging file" noe jeg ikke skjønner bæra av.. Blir helt svett av dette jeg.....er maskina mi gåen???????????? Legger ved bilde av mine innstillinger i håp at noen kan hjelpe meg om det er noe her som er feil.. Endret 6. mars 2012 av MonaH Lenke til kommentar
MonaH Skrevet 6. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2012 Fikk opp en *.DMP-fil nå. Men får ikke åpnet den. Hvilket program trenger jeg? Lenke til kommentar
Papa Dupre Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Du kan laste ned dette programmet: http://majorgeeks.com/BlueScreenView_d6200.html Lenke til kommentar
MonaH Skrevet 6. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2012 Skjønte ikke noe av det som kom opp jeg.... Lenke til kommentar
MonaH Skrevet 6. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2012 Noen som får noe ut av dette? Er det en driverfeil? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Utifra feilkodene så kan du prøve denne løsningen : Tomshardware Lenke til kommentar
MonaH Skrevet 6. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2012 (endret) Jaha? Men hva er egentlig feilen? Ser du det? Endret 6. mars 2012 av MonaH Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Kan være flere ting , minnet eller hd. Jeg hadde startet med en memtest86 i minst 8 timer og hvis den er stabil feilsøkt videre. Lenke til kommentar
MonaH Skrevet 7. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2012 Auda! Nei, dette må jeg overlate til andre tror jeg.. Håpa det var en driver eller noe slikt jeg, for det sto noe om det på bildet over her. Lenke til kommentar
MonaH Skrevet 7. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2012 Kan være flere ting , minnet eller hd. Jeg hadde startet med en memtest86 i minst 8 timer og hvis den er stabil feilsøkt videre. la inn ny driver i natt, (Driver_NVIDIA) håpa det skulle fikse feilen, men neida, nå kom det bluescreen igjen. Nå med feil på hal.dll ntoskrnl.exe Hva er det slags filer?? Lastet ned denne memtest86, unzippa den, men det ligger bare en "mt420.iso" i den? Om jeg prøver åpne den kommer dette bildet opp..? Lenke til kommentar
MonaH Skrevet 7. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2012 Meg igjen. .Skaj jeg la memtest86 gå i 8 timer mener du??? Hvordan scroller jeg i det vinduet jeg har oppe? (sitter på en gammel minipc nå så dere blir ikke kvitt meg Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Jeg antar du leste instruksjonene på sidene til memtest? Dvs du må laste ned en versjon som kan kjøres fra en usb stick eller cd plate som du brenner, så sørger du for at bios kjører oppstart først via den enheten som du har satt i. Om memtest86 får rød tekst mens den går så er det nok feil ute og går. Lenke til kommentar
MonaH Skrevet 7. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2012 (endret) Det er litt gresk for meg, men jeg fikk brent det jeg skulle ned på CD. Så restarta jeg, klikke F12 under oppstart, og da starta memtest86. Rikig? Nå har det gått i litt over 5 timer. Mye rødt ja. Men stopper programmet av seg sjøl, og komemr det noe resultat til slutt? Her et bilde fra ca 5 timer. Redd det er stort, for jeg har ikke programvare på denne maskina til å krympe det.. Endret 7. mars 2012 av MonaH Lenke til kommentar
MonaH Skrevet 8. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2012 Ga opp.. leste meg til at denne testen gikk bare "rundt og rundt" Siste bildet før jeg stoppa, og etterpå... Ble ikke så mye klokere jeg.. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 (endret) Ingen tvil om at du har problemer med minnebrikkene ja! Forsåvidt godt jobba! Forhåpentligvis er ikke dette en bærbar? Det neste du kan prøve er å koble fra 1 minnebrikke og kjøre testen 1 Pass (dvs at den har gått igjennom alle testene en gang) , får du feil der så prøve du den andre brikken på samme plass som du brukte den første brikken. Fungerer en av brikkene uten feil så har du funnet ut hvilken som gir deg problemer. Får du feil igjen prøver du neste minnespor og ser om det hjelper , får du feil på alle minnesporene er det garantert problemer med brikkene dine. Sånn i farta før du setter igang med disse testene , har du navn på brikkene som er brukt i datamaskinen? Kan være du må plukke ut en for å finne ut av det. Endret 8. mars 2012 av Malvado Lenke til kommentar
SLi Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Ingen tvil om at du har problemer med minnebrikkene ja! Forsåvidt godt jobba! Forhåpentligvis er ikke dette en bærbar? Det neste du kan prøve er å koble fra 1 minnebrikke og kjøre testen 1 Pass (dvs at den har gått igjennom alle testene en gang) , får du feil der så prøve du den andre brikken på samme plass som du brukte den første brikken. Fungerer en av brikkene uten feil så har du funnet ut hvilken som gir deg problemer. Får du feil igjen prøver du neste minnespor og ser om det hjelper , får du feil på alle minnesporene er det garantert problemer med brikkene dine. Sånn i farta før du setter igang med disse testene , har du navn på brikkene som er brukt i datamaskinen? Kan være du må plukke ut en for å finne ut av det. Se på bilde en gang til.. tror det er en Dell laptop. Lykke til Trådstarter Lenke til kommentar
MonaH Skrevet 8. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2012 (endret) Er en Dell inspiron 1720 (bærbar ja) Ok, da er det iallefall bekreftet at det er feil med minne. Takk for hjelpa til å tolke dette Har operert maskina før, så jeg får det nok til en gang til Men kjeeeeeedeig!! Har oppskrift her http://www.insidemylaptop.com/take-apart-dell-inspiron-1720-1721-dell-vostro-1700-laptop/ Endret 8. mars 2012 av MonaH Lenke til kommentar
MonaH Skrevet 8. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2012 Er vel dette som må byttes da? Har bare ett kort (tror jeg) Lenke til kommentar
SLi Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Det kan vel være feil med Hovedkortet ( altså RAM slots i HK ) eller det kan være en av Minnebrikkene eller begge brikkene. Feilsøking må til. Ta ut en av minnebrikkene, så tester du. Er det ingen feil da, vet du at den brikken du tok ut som er ødelagt osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå