9ls1 Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 hei har kjøpr meg en asus eeeBox men den er det linux på og jeg har en xp jeg vil instalere, det er ikke cd-rom på den.. jeg har klart å legge xp på usb disken å få pcen til å boote fra den, men den tror da at usb sticken er HDDen og vil instalere på den, kan jo ikke det, og det er ikke plass.... tror jeg trenger å få usb til å være en Virituell CD, hvpordan kan jeg gjøre det, eller har dere en annen løsning? Takk på forhånd Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Må vel gå inn på BIOS og sett at først boot er fra USB, så bør det gå. Lenke til kommentar
9ls1 Skrevet 6. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2012 (endret) Må vel gå inn på BIOS og sett at først boot er fra USB, så bør det gå. den finner ikke usben da, men så gjør jeg om på at usb er førte HDD og da kan jeg boote fra den, men da oppstår problemet, med at den ikke finner PC disken til å instalere på.. fant denne : lenke men skjønner ikke helt hva som han gjør... kan noen "oversette"? Endret 6. mars 2012 av 9ls1 Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Den lenken du viser til kan du se bort fra ettersom du må ha windows installert. Det er nok ikke det du er ute etter. Finner ikke usb'en og så gjør du usb til førstepri ved boot? Det var da svært så tvetydig du var. Hva mener du egentlig med det? Det siste impliserer jo at det første må være usant, noe du hevder det ikke er. Tvetydighet altså. Lenke til kommentar
9ls1 Skrevet 6. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2012 Den lenken du viser til kan du se bort fra ettersom du må ha windows installert. Det er nok ikke det du er ute etter. Finner ikke usb'en og så gjør du usb til førstepri ved boot? Det var da svært så tvetydig du var. Hva mener du egentlig med det? Det siste impliserer jo at det første må være usant, noe du hevder det ikke er. Tvetydighet altså. Altså jeg gå i bios, der gåt jeg på boot, så kan jeg velge boot device priority - 1. 2. og 3. (alternativene er: Removable dev. - ATAPI DC-ROM eller SATA disken i Pcen) men vis jeg går tilbake et hakk, å går på velg "hardisk prioritering" istendenfor "boot device priority" og setter USBen som første pri, da kan jeg velge USBen på "boot device priority" men ikke SATA disken. å da når jeg booter fra den å begynner å kjøre windows instalering så fåkker det seg når jeg skal velge hvor jeg skal instalere OSet fordi et ikke er plass på USBen og jeg finner ikke Hoved HDDen... sjønnå då ? Lenke til kommentar
9ls1 Skrevet 6. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2012 Den lenken du viser til kan du se bort fra ettersom du må ha windows installert. Det er nok ikke det du er ute etter. Finner ikke usb'en og så gjør du usb til førstepri ved boot? Det var da svært så tvetydig du var. Hva mener du egentlig med det? Det siste impliserer jo at det første må være usant, noe du hevder det ikke er. Tvetydighet altså. Altså jeg gå i bios, der gåt jeg på boot, så kan jeg velge boot device priority - 1. 2. og 3. (alternativene er: Removable dev. - ATAPI DC-ROM eller SATA disken i Pcen) men vis jeg går tilbake et hakk, å går på velg "hardisk prioritering" istendenfor "boot device priority" og setter USBen som første pri, da kan jeg velge USBen på "boot device priority" men ikke SATA disken. å da når jeg booter fra den å begynner å kjøre windows instalering så fåkker det seg når jeg skal velge hvor jeg skal instalere OSet fordi et ikke er plass på USBen og jeg finner ikke Hoved HDDen... sjønnå då ? prøver denne nå med enten iso fil eller ikke Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Sett inn USB-pennen, trykk Escape under POST skjermen, og velg minnepennen som boot destinasjon. Du trenger ikke rote rundt med boot-rekkefølgen eller harddisk oppsettet for å gjøre dette, og jeg har aldri forstått hvorfor det er så vanlig å gjøre det. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå