Gå til innhold

Råd for ny ruter

Anbefalte innlegg

Jeg bestilte meg den WNDR4000.

Jeg bare tok opp billigere alternativer hvis du ikke har bestemt deg. Ettersom tilbudet på WNDR4000 går ut i morgen.

Tror nok jeg følger deg Emils!

500 kroner spart over flere år har heller liten betydning. Netgears billigste ligger vel på 250 kr.

Men jeg kan ikke se når tilbudet løper ut? I morgen? Når på dagen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det gule spørsmålstegnet pleier å bety at det er problemer med nettforbindelsen (gateway mot internett eller oppslag av websider).

Oppslag av websider kan likevel fungere, fordi mange sider ligger i cache på PC.

WNDR4000 / 750 har raskere trådløsnett på 5GHz enn WNDR3700. Ellers er de vel like tror jeg.

Ja, normalt burde det indikere en feil, men symbolet vises også nå f.eks., - selv om alt fungerer perfekt, og har gjort det i mange timer. Jeg har full båndbredde.

Endret av Well
Lenke til kommentar

Det fjerner ikke "advarselen". Det merkelige er at dette begynte omtrent samtidig med at ruteren ble kranglete, men det må jo bare være tilfeldigheter...

(Det har også hendt en eller to ganger at PCen har bootet uten riktige ikoner nederst til høyre, men det er sikkert bare noe som har blitt startet i feil rekkefølge.)

Lenke til kommentar

Bare før jeg bestiller, et spørsmål for sikkerhets skyld:

NETGEAR Dual Band 750 - WNDR4000 har vel like gode firewall og sikkerhetsfunksjoner som en hvilken som helst annen ruter i samme prisklasse?

Lenke til kommentar

Kom til å tenke på at ved å kjøpe kraftigere ruter enn nødvendig, kanskje også betyr mer energiforbruk og stråling (I enkelte land er man redd for stråling fra nettverk. Vet ikke om det er noe å bry seg om, men høyere energiforbruk enn nødvendig er uansett uønskelig pga varme bl.a.)

På Netgears websider står det at N750s output kan justeres, men finner ikke spor av dette i den utlagte manualen!

Den veier dobbelt så mye som de billigere modellene, men jeg vet ikke om dette også betyr mer elektronikk og høyere energiforbruk...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...