aka Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 I helgen røk harddisken på min svoger sin Packard Bell Easynote MH36. Jeg har satt i en annen harddisk (som er testet ok) og kjørte system recovery med de 3 gjennopprettingsdvd`ene han hadde brent ut da pc`en var ny. Når system recovery er ferdig (uten feil) og maskinen booter, kommer følgende melding: Warning: A partition overlaps your system recovery partition. Press F10 to start the system recovery anyway or another key to delete the recovery partition. Uansett om en trykker F10 eller en annen knapp, kommer det beskjed om: A disk read error occurred. Press ctrl+alt+delete to restart Jeg koblet harddisken til en annen pc for å se at det var kommet inn filer og der ligger mappene for Vista OS og det rapporteres ikke om feil ved chkdsk. Har prøvd å google men får ikke helt taket på hva som er årsaken, noen tips? Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 1 - Hvor stor var disken du tok ut ? 2 - Hvor stor er disken du har satt inn ? Lenke til kommentar
aka Skrevet 6. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2012 aahhh, godt poeng! Disk ut = 250GB Disk inn = 120GB Så da er ikke recoveryen fullkommen selv gir beskjed at den er det? Lenke til kommentar
wil Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Hei. Rett meg hvis jeg har feil, men det kan jo være at du må ha identisk disk med samme størrelse for at det skal fungere? Vet ikke. Lenke til kommentar
aka Skrevet 7. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2012 takk for svar, jeg skal se om jeg får tak i identisk størrelse på disken og prøve igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå