floppy Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Hei Jeg har en WD 120 GB s-ata HD på s-ata 1 porten. På denne harddisken ligger win XP. Når denne disken er tilkoblet og vanlig ide2 er tilkoblet, med DVD-spiller(master) og cd brenner(slave), starter windows som normalt. Når jeg, i tillegg, kobler en WD 80 GB pata HD som master til vanlig ide1 vil ikke windows starte. Jeg ser under oppstarten at bios har funnet begge harddiskene og dvd og cd-brenner, men når windows skal begynne å laste kommer det to feilmeldinger: - Error 5: Error finding VFLOPPY.sys - Error 8: Fake floppy driver not found Om jeg starter maskinen med en win 98 oppstartdiskett, kan jeg uten problemer gå inn på hardisken som er på vanlig ide1. Om jeg tar bort kabelen med dvd og cd brenner(ide2) og setter 80 GB hardisken på ide2 og s-ata harddisken står som før på sata 1, da virker alt som det skal. Altså, står det noe som helst på Ide 1(vanlig) så loader ikke windows. HK: abit IC7-G Cpu: 2,6c GHz Minne: 2X256 corsaire 3200LL mvh btj Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 win xp er ikke glad i endringer og for å flytte på slike kabler så må man p noen pcr formatere. naboen merket det. Tror det er fordi at xp merker at maskinen ikke er lik som den som var og sperrer tilgang i tilfelle den har blitt stjålet og blir prøvd startet på en annen pc Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Du har lagt inn nyeste BIOS og du har husket å skifte om IDE/SATA boot prioritet (ikke bare velge mellom boot mellom IDE0, IDE1, IDE2 etc?) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå