Gå til innhold

Dette er vårens kameranyheter

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg må si at jeg ikke er spesielt glad i "G"-objektivene til nikon... Er ikke folk ute etter fokushastighet lenger? Jeg har fortsatt ikke sett noen G-objektiver som er like raske som D-obektivene... Har selv 85 1.8 D, og kommer ikke til å bytte med mindre nikon slutter helt å lage fokusmotor på entusiastkameraene sine.

Jeg må si at jeg ikke er spesielt glad i "G"-objektivene til nikon... Er ikke folk ute etter fokushastighet lenger? Jeg har fortsatt ikke sett noen G-objektiver som er like raske som D-obektivene... Har selv 85 1.8 D, og kommer ikke til å bytte med mindre nikon slutter helt å lage fokusmotor på entusiastkameraene sine.

Du har helt åpenbart ikke testet AF-S 300mm f/2.8 VRII, AF-S 400mm f/2.8 VR eller AF-S 200mm f/2 VR II ;) Fokushastighet på 24-70mm f/2.8 og 70-200mm f/2.8 VR II spinner også sirkel rundt det meste. Alle er G-objektiver ;)

Jeg grubler på hvorfor et G-objektiv ikke skulle kunne ha rask autofokus, men står fast :hmm: Kan noen hjelpe?

G-objektiv har rask autofokus, men det kan være noen som ikke har fått det med seg....

"Focusing speed has nothing to do with whether or not a lens is D. Of course newer lenses are D and newer lenses tend to focus more quickly, but the focus speed is determined by the gearing between the AF coupler and the focus ring, not the D feature alone.

All the newest AF lenses, even AF-S and especially G, are also D. Nikon doesn't bother to mark it anymore."

Kommer ikke også Olympus E-M5 i slutten av mars?

AtW

I følge de siste ryktene så skal den det. Tidligere ble det sagt rundt 10. april; mener jeg å huske.

Det kan være at artiklen kun tar med modeller som det finnes bekreftede datoer fra leverandøren.

Endret av tomsi42

Kommer ikke også Olympus E-M5 i slutten av mars?

AtW

I følge de siste ryktene så skal den det. Tidligere ble det sagt rundt 10. april; mener jeg å huske.

Det kan være at artiklen kun tar med modeller som det finnes bekreftede datoer fra leverandøren.

Ja men hva med Nikon? De har u bekreftet levering i mars, Canon har bekreftet at det ikke blir levering i mars... skjønner ingenting jeg :no:

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...