ThaHoward Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 (endret) Hei etter anbefalinger kjøpte jeg Creatine Complete Extreme på gymgrossistens hjemmeside så står det: "1 porsjon = 1 måleskje (29,5 g) blandes i 3 dl vann, inntas hver morgen samt 30 minutter før trening". Betyr dette at man skal ta det hver morgen og30 min før trening, eller at man skal velge mellom de to, eller at man skal veksle mellom det -ta det om morgenen de dagene du ikke trener, og rett før du trener de dagene du trener-. Fikk også et tips fra en annen å kjøpe Creatine Monohydrate istedenfor siden den er billigere, og angivelig mye mer effektiv. Vet dere om dette stemmer og/eller hva fordelene og ulempene er på begge to? Takk på forhånd Endret 6. mars 2012 av slettet II Lenke til kommentar
aomt Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Hei etter anbefalinger kjøpte jeg Creatine Complete Extreme på gymgrossistens hjemmeside så står det: "1 porsjon = 1 måleskje (29,5 g) blandes i 3 dl vann, inntas hver morgen samt 30 minutter før trening". Betyr dette at man skal ta det hver morgen og30 min før trening, eller at man skal velge mellom de to, eller at man skal veksle mellom det -ta det om morgenen de dagene du ikke trener, og rett før du trener de dagene du trener-. Fikk også et tips fra en annen å kjøpe Creatine Monohydrate istedenfor siden den er billigere, og angivelig mye mer effektiv. Vet dere om dette stemmer og/eller hva fordelene og ulempene er på begge to? Takk på forhånd Du skal ta det om morgen OG før trening. Men det er noe produsent skriver. Det du kjøpte, er heller "pre-work out", enn kreatin. Eg vil sei at den fungerer bedre å ta like før trening, siden den innholder litt andre amino-syrer. Eg ville anbefale deg å kjøpe creatin-mono. også. Ta denne pre-workout 30min før trening, så kjører du 3-4gr creatin-mono like etter trening. Lenke til kommentar
ThaHoward Skrevet 6. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2012 (endret) Hei etter anbefalinger kjøpte jeg Creatine Complete Extreme på gymgrossistens hjemmeside så står det: "1 porsjon = 1 måleskje (29,5 g) blandes i 3 dl vann, inntas hver morgen samt 30 minutter før trening". Betyr dette at man skal ta det hver morgen og30 min før trening, eller at man skal velge mellom de to, eller at man skal veksle mellom det -ta det om morgenen de dagene du ikke trener, og rett før du trener de dagene du trener-. Fikk også et tips fra en annen å kjøpe Creatine Monohydrate istedenfor siden den er billigere, og angivelig mye mer effektiv. Vet dere om dette stemmer og/eller hva fordelene og ulempene er på begge to? Takk på forhånd Du skal ta det om morgen OG før trening. Men det er noe produsent skriver. Det du kjøpte, er heller "pre-work out", enn kreatin. Eg vil sei at den fungerer bedre å ta like før trening, siden den innholder litt andre amino-syrer. Eg ville anbefale deg å kjøpe creatin-mono. også. Ta denne pre-workout 30min før trening, så kjører du 3-4gr creatin-mono like etter trening. Tusen takk for kjapt og bra svar! Endret 6. mars 2012 av slettet II Lenke til kommentar
ThaHoward Skrevet 6. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2012 (endret) Og hvis jeg skjønte det riktig så skulle jeg ta det både om morgenen og 30 min før trening, eller skulle jeg bare ta det rett før trening, hvis jeg også går på den andre kreatinen? Edit: Noen ganger trener jeg også to ganger om dagen (styrke) med vekt på starten av dagen og kampsport på slutten. Endret 6. mars 2012 av slettet II Lenke til kommentar
aomt Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Ta pre-workout før trening (styrke), ta kreatin rett etter trening (styrke). Du trenger egentleg ikkje noe før/etter kampsport. Lenke til kommentar
ThaHoward Skrevet 6. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2012 (endret) Takk det står at man skal holde seg unna koffeinholdige drikkevarer (kreatin) betyr det at jeg også må holdes meg unna cola? Og da også spesielt med tanke på den pre- workouten Endret 6. mars 2012 av slettet II Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Jepp, koffein "dreper" kreatin... http://jap.physiology.org/content/92/2/513.short Lenke til kommentar
ThaHoward Skrevet 6. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2012 Jepp, koffein "dreper" kreatin... http://jap.physiology.org/content/92/2/513.short Så da burde jeg ikke ta creatine complete extreme og Creatine monohydrate samtidig? Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Hvorfor et kreatinprodukt inneholder koffein er for meg en stor gåte... Du trenger 5g kreatin om dagen, når du inntar det er knekkende likegyldig men undersøkelser tilsier så mye som 37% forhøyet opptak rett etter trening. Det har så lang opptakstid at å ta det rett før trening ikke vil ha noe å si... Lenke til kommentar
aomt Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Koffein får opp pulsen og konsentrasjonen din, som i sin tur hjelper deg å pushe meir og få meir ut av økten. Med "alt" innen bodybuilding, er det mange ulike studier, som sier ulike ting. Men så å si alle pre-work outs inneholder både kreatin og kaffein. C4, Jack, ACG3. Disser reknast for å vere "best" og blir brukt av mange, mange, millioner mennesker verden rundt. Alt frå nybjynnera til pro. Eg rekner med folk som har studert det heile sitt liv, jobber med det (forskara). Alle pro-bodybuildera som bruker det, har konkludert med at det gir meir fordeler enn ulemper? Lenke til kommentar
ThaHoward Skrevet 8. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2012 Koffein får opp pulsen og konsentrasjonen din, som i sin tur hjelper deg å pushe meir og få meir ut av økten. Med "alt" innen bodybuilding, er det mange ulike studier, som sier ulike ting. Men så å si alle pre-work outs inneholder både kreatin og kaffein. C4, Jack, ACG3. Disser reknast for å vere "best" og blir brukt av mange, mange, millioner mennesker verden rundt. Alt frå nybjynnera til pro. Eg rekner med folk som har studert det heile sitt liv, jobber med det (forskara). Alle pro-bodybuildera som bruker det, har konkludert med at det gir meir fordeler enn ulemper? Etter å ha lest meg opp på det, pluss at jeg merker at jeg yter bedre med creatine complete extreme (spesielt under MMA) tror jeg at jeg kommer til å fortsette med det. Kjøpte også ren kreatin idag (creatin monohydrate) og det står at man skal blande det med 2-4dl vann. Er sikkert et dumt spørsmål, men er det det samme hvor mye vann du tar, eller blir kreatinen på en måte mer konsentrert hvis man tar 2 dl vann? Og man får dermed bedre ytelse av kreatinen. Lenke til kommentar
aomt Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Etter å ha lest meg opp på det, pluss at jeg merker at jeg yter bedre med creatine complete extreme (spesielt under MMA) tror jeg at jeg kommer til å fortsette med det. Kjøpte også ren kreatin idag (creatin monohydrate) og det står at man skal blande det med 2-4dl vann. Er sikkert et dumt spørsmål, men er det det samme hvor mye vann du tar, eller blir kreatinen på en måte mer konsentrert hvis man tar 2 dl vann? Og man får dermed bedre ytelse av kreatinen. Det spiler ingen rolle. Nye studier sei at du skal ikkje mikse kreatin med jus (spess sitrus jus). Selv om kreatin blir ikkje fullstendig oppløst i vant, så er det ikkje noe problem. Lenke til kommentar
br4vo Skrevet 11. mai 2013 Del Skrevet 11. mai 2013 bump :o. Kjøpt creatine mono og complete extreme.. tar 5g mono hver dag + complete extreme 15min før trening (bare for å få det helt klart) ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå