Anonym259235 Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Kan jeg spille av NTSC DVD'er på Mac? Hvis nei, er det bare å skifte land eller region? 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Skal være irrelevant hvilket format det er i, så lenge DVDen har riktig regionskode. Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 6. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2012 NTSC er en regionskode. Det er amerikansk, mens Europa har PAL. Lenke til kommentar
Salior Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Jeg har spilt av DVD-er som jeg har fått fra USA, regner med de er NTSC kodet Jeg har en MacBook Pro mid 09. MVH Kjetil Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Det er kun DVD/BlueRay-spillere som pleier å være regionslås samt alle de konsollene... En datamaskin er så smart at alt går... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 NTSC er en regionskode. Det er amerikansk, mens Europa har PAL. Nei det er det ikke. Da NTSC ble oppfunnet, så var der ingen gribber som tenkte regioner, men NTSC er mest utbredt i USA og Japan. NTSC: består av 29,97 bilder per sekund. Hvert bilde består av 480 linjer av totalt 525 linjer. Så lenge maskinen din har en ytelse som er høyere enn NTSC, så er der ingen problemer med å se innholdet. Lenke til kommentar
jhammer Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 NTSC - populært kalt Never tvice same colour - du kan lese mer om standarden her: http://no.wikipedia.org/wiki/NTSC og nei, det er ingen regionskode. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 "Never The Same Colour", ble det kalt da NTSC ikke sender med justering av bilde slik PAL gjør. Da måtte brukerne ofte opp av stolen for å forandre tv'n når de skiftet kanal. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå