Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Helikopter flyving rett utenfor huset normalt?

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt hvor jeg skal poste, så gjør det her.

I dag mens jeg satt i sofaen kom det et mellomstort helikopter svevende veldig lavt (rundt 10m over bakken) mot huset mitt, rett ved siden av naboen sitt hus. Jeg hørte en lyd som ble høyere og høyere og da jeg så ut kom det et helikopter rett mot stuevinduet. Det kom med snuten først, for så å snu seg 90 grader, og så stod det der i ca. 10-20 sekunder før det snudde igjen. Veldig merkelig. Noen som vet om det foregår et eller annet fra myndighetenes side, en slags fotografering eller noe? Såg ikke ut som noe redningshelikopter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kraftlinje i nærheten med trær rund seg? De tar å flyr rundt og sjekker en gang i blant. Så kommer de med helikopter med blader under som i James Bond :3 Har hatt det flere ganger rett over huset her. Har vært et random helikopter også, vet ikke hva det var men.

Lenke til kommentar

Hvor bor du?

Med mindre du bor i Oslo, eller rett over innflygningstrassen til en kontrollert flyplass, er sannsynligvis luftrommet rundt huset ditt G-luftrom. Det vil si at piloter trenger ikke å snakke med flygeledere, og de "står fritt" til å fly hvor de vil og i hvilken høyde de vil innenfor det gitte luftrommet.

Endret av Ustedalen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...