cratos Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Jeg har for det meste kun spilt på Konsoller, har både Xbox og PS3. Er nå blitt rimelig lei konsoller og vil over til PC verden. Har satt sammen et gaming oppsett som jeg tror vil kjøre de nyere spill på et akseptabelt nivå, men har lite erfaring med PC komponenter så ville gjerne høre med de litt erfarne Pc entusiastene om det er noe jeg burde endre på ? Maskinen kommer primært kun til å bli brukt til gaming av nyere titler som Mass effect 3, Arkham City osv. Budsjettet er på ca 13000. Jeg har allerede skjerm, tastatur og mus. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 ville byttet SSD til Intel 520 og RAM til Corsair Vengeance LP, de du har valgt er for høye for kjøleren vurder også å bytte PSU til XFX XXX 750W Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Hvilken oppløsning planlegger du å spille i? Er støynivå viktig? Lenke til kommentar
cratos Skrevet 6. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2012 ville byttet SSD til Intel 520 og RAM til Corsair Vengeance LP, de du har valgt er for høye for kjøleren vurder også å bytte PSU til XFX XXX 750W Takk for tipset! Er det store kvalitets forskjeller på de to strømforsyningene ? Hvilken oppløsning planlegger du å spille i? Er støynivå viktig? 1920x1080 Støynivå er litt viktig, vil helst ikke ha en maskin som bråker for mye. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 (endret) Er det store kvalitets forskjeller på de to strømforsyningene ? ja Endret 6. mars 2012 av olestokk Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Støynivå er litt viktig, vil helst ikke ha en maskin som bråker for mye. Kabinett: Fractal Design R3, Cooler Master Silencio 550, Ettellerannet H2. Der har du de tre kabinettene som er egnet for støyallergikerne. De inkluderte viftene i Cooler Master spinner på 800rpm, og bråker ikke "mye", men du vet, alt er relativt. Du kan klaske på med et par tre Noiseblocker Black Silent PRO PK1 eller Multiframe M12-S1, alt etter hvor mye penger du vil bruke og hvor mye du vil redusere støyen. dB(A) er 11 og 8 for henholdsvis PK1 og S1. Medfølgende vifter til Noctua D14 er stille, men ikke lydløse. Om du ikke kjøper deg separat viftestyring vil du trenge PWM-vifter for å senke turtallet på CPU-viftene. 5400 eller 7200rpm disker til lagring er smak og behag. Førstnevnte er følgelig bedre mtp støy/forplantning av vibrasjoner ut i rammen på kabinettet. Ikke mission-critical, men noe å tenke på. Ellers er det som olestokk nevner, lurt å gå for low profile ram. Minnebrikker uten heatspreaders som skyter opp i været. 7950 er et godt valg, men det passer ikke inn i Cooler Master Silencio 550 med mindre du tar ut det øverste harddisk-buret. Da sitter du igjen med tre harddiskplasser og bedre luftflyt. Greit å ha i bakhodet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå