Gå til innhold

hvilke kort passer til min oldis-maskin?

Øysta

Anbefalte innlegg

Har en 3++ år gammel Dell med pentium3 550hz (utgått hjemme-pc via jobb-ting)

Typisk; supportavtalen går ut og så bygynner ting å ryke..

Skjermkortet, nvidia geforce 256, er avgått (horisontal smitting fra mørke felt + gule og blå vertikale striper + oppstartsproblemer-mørk skjem).

Kjøpte så et Radeon 9600 pro i god tro fra lokal el-butikk med en litt datakyndig sjef, men selvfølgelig så passa jo ikke kortet i AGP-slot'n på mitt hovedkort. Skuffa leverer jeg kortet tilbake og får etterhvert beskjed om at ingen nye kort passer til min gamle type AGP-slot. Stemmer det?

(Nå er ikke jeg datakyndig nok til å si hverken hvilket hovedkort eller AGPslot jeg har, men regner med at noen vet hvilken type AGPslot nvidia geforce 256 - 3-4 år gammelt - brukte)

Spørsmålene er da:

- hvor langt tilbake må jeg gå i tid for å finne kort som passer til min maskin (er f.eks gforce4 for nytt)?

- evt. vet noen om noen brukte geforce 256?

- bør jeg bare oppgradere maskinen med en gang hvis jeg skal ha et kort som 9600 pro (dvs skifte ut mer enn bare hovedkortet)?

Håper noen forbarmer seg over denne datagrønnskollingens manglende kunnskaper og har noen kommentarer til mine spørsmål.

Takk

Øyvind

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, vet at dette kanskje ikke er interessant her for dere med nyere maskiner, men ville likevel sette pris på å få hjelp - i alle fall til å skaffe et kort som passer. (agp1 eller 2)

Jarmo, har sendt PM til deg - men har ikke hørt noe siden Lørdag. (?)

Øyvind

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...