Bigelk Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Hei. Jeg lurer på hvordan jeg får msgbox til og vise activecell. hvis man f.eks er i celle A1 så viser msgbox A1 Hilsen Torbjørn Lenke til kommentar
Bigelk Skrevet 6. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2012 Hei. Fikk det til MsgBox ActiveCell.Address(ReferenceStyle:=xlA1) Jeg trenger og bruke denne rangen i en kode, men får det ikke helt til X = ActiveCell.Address(ReferenceStyle:=xlA1) Range("k3:& x &").Select Feil melding Run time error 1004 Method range of object_global failed Hilsen Torbjørn Lenke til kommentar
Bigelk Skrevet 6. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2012 Hei. Løste det Range("k3:" & x & "").Select Men kan noen gi meg en forklaring på hvordan disse " fungerer? Hilsen Torbjørn Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Alt mellom to gåseøyne er tekst, og bokstavelig. VBA forholder seg aldri til tekstinnholdet utover å referere det. Skal du blande tekst og variabler må du avslutte teksten med " og kjede sammen med &, som i siste ledd her: Sub Test() Dim X As Long X = 12 MsgBox "Det er X måter å løse dette" MsgBox "Det er " & X & " måter å løse dette" End Sub Lenke til kommentar
Bigelk Skrevet 8. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2012 Takk for forklaringen Harald Hilsen Torbjørn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå