audioboy Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Bestillte fiber med internett+tv fra Telenor 08.11.2011. Mottok noen dager senere brev datert 09.11.2011 med aktiveringsdato/installasjon 09.01.2012. Etter et tyvetalls telefoner med Telenor og deres underleverandør (som Telenor ikke føler spesielt mye ansvar for) de siste ukene er status pr 06.03.2012 at de vil vente med å grave til tele har forsvunnet. I brevet jeg mottok står det skrevet at installasjon kan bli forsinket ved tekniske hindringer eller forhold telenor ikke har kontroll på. Videre at de bekoster innstrekk opp til 50 meter på rimeligste utbyggingsmåte (de har bekreftet at det er snakk om totalt 15m i mitt tilfelle). Også i vilkårene: Om Telenor ikke leverer nytt abonnement innen den frist som er avtalt mellom kunden og Telenor, kan kunde kreve kompensasjon. Kundeservice innrømmer at det er økonomiske årsaker som gjør at de ikke vil tine/grave før til sommeren. Noe jeg forsåvidt kan skjønne, men ingenting i vilkårene som tilsier at dette skulle være et problem. Hadde jeg hatt andre muligheter for internett/tv på stedet hadde jeg forlengst funnet annen leverandør, men siden huset dessverre ligger såpass usentralt som innenfor Ring3 i Oslo er Canal Digital ikke tilgjengelig, Get har ikke utbygd området, ADSL-er for langt unna telefonsentral (iflg. Telenor, Nextgentel++) og 3G dekningen er fraværende i de fleste rom.... Hva slags kompensasjon kan jeg kreve her? Jeg jobber i mediabransjen og er avhengig av TV og internett. Jeg ser for meg at jeg må ringe å mase i begynnelsen av mai og kanskje får leveranse før 1. juni. Noen forslag til hvordan jeg presse frem hurtigere leveranse? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 (endret) Tror det blir vanskelig med kompensasjon, med mindre du har skrevet kontrakt om du er et firma og går rettens vei. Men vil nok anta du kan si opp avtalen, med mindre det er tatt forbehold i kontakten slike uforutsette ting. Antar det er håndverklovtjenesten som går inn her. Men problemet med erstattningskrav må den være begrunnet, så jeg antar den gjelder kun ved at man kan gå til en annen levrandør og kreve tilbake de pengene der. Men om det ikke er mulig blir det vanskelig, da kan man vel kun kreve det man fysisk går tapt og hva skal det være? Endret 6. mars 2012 av LMH1 Lenke til kommentar
Rim Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Det beste du gjør er å vente til et par dager før de er ferdig med å grave, da ringer du til Telenor å ber om kompensasjon. Når de sier nuh-uh, så sier du opp. Siden de ikke har oppfylt sine vilkår ser jeg ikke noe problemer med det. Da sitter nok kompensasjonen løsere. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Beklager men jeg tror ikke det. Er fiberen langt må man enten betale selv for graving eller betale ut bindingstiden. Men er jo lov å prøve seg. Så skal man da vurder å bytte levrandør bør det gjøres så tidlig som mulig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå