Gå til innhold

Får ikke til passordbeskyttet deling i Win 7

Anbefalte innlegg

Har en maskin med masse lagringsplass og mye filer på.

Denne ønsker jeg og dele ut med brukere, slik at hver enkelt bruker har sine egne tilganger på mapper og slikt.

Men nå har jeg tidligere bare delt ut hele harddisker på maskinen uten noen passordbeskyttelse og virker som det klusser det til.

Har fjernet alt av deling og deler en mappe til en bruker som jeg har opprettet på maskinen som det skal deles filer fra.

Valgt passordbeskyttet deling.

Når jeg da prøver og koble til den maskinen får jeg opp en feilmelding i det jeg trykker på maskinen, her skal jo egentlig komme opp innlogging.

Så da er spørsmålet hvordan får jeg tilbake innlogging dit?

Og om jeg deaktiverer passordbeskyttet deling og da kommer jeg inn på maskinen og ser mappen som deles, men i det jeg trykker på den kommer feilmeldingen: "Får ikke tilgang til \\datamaskin\mappenavn

Du har ikke tilatelse til og få adgang osv"

Så virker som jeg ikke klarer og få deling via brukere...

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

egenskaper på mappa -> sharing -> advanced sharing:

huk av sharing -> gå til permissions:

huk vekk read på everyone -> trykk på add, og skriv inn et brukernavn (som finnes) og velg hvilke permissions de skal ha med det brukernavnet.

Endret av kjeLL//
Lenke til kommentar

Får ikke det valget på delingen.

Får bare: -Ingen, Hjemmegruppe lesetilgang, Hjemmegruppe lese og skrive tilgang og bestemte personer.

På bestemte personer har jeg lagt til brukeren som skal kunne lese den,

Men så fort jeg prøver og åpne den fra en annen maskin får jeg ennå samme feilmelding, og ingen mulighet for og logge inn..

Når jeg klikker på maskinen under nettverk på en annen maskin, så skulle jeg jo få opp inlogging, men det gjør jeg ikke...

Endret av Itw
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...