kanelbolle Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 (endret) Hei alle Jeg er stolt pappa til en 8 åring i dag, og podens størte ønske er å få RC mod på minecraft serveren. Nerde genene har han arvet fra meg, men som alle gamle og avdankede nerder så har tid blitt et knapt gode. Jeg har derfor ikke hatt tid til å lese meg opp på server modding i minecraft og håper derfor det er noen her inne som har tid til å hjelpe meg litt. Målet mitt er følgende: - Modde en lokal server (maskinvaren er adekvat) med RC Mod + tomanyitems (Må jeg downgrade siden MC nettopp ble oppdatert?) - Få en PC og en Mac (jeg er ikke flink på Mac) til å fungere opp mot denne serveren. (Om det trengs å installeres modder på PC'ene som skal benytte seg av modded server) Takker alle som tar seg tid til å hjelpe, og om dette er skrevet om før, så beklager jeg at jeg ikke tok meg tid til å søke gjennom forumet. Edit: klargjort "Pluss" setningen og lagt ved link til RC mod Endret 6. mars 2012 av kanelbolle Lenke til kommentar
Sebastilurio Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 (endret) Hvor mange er det som spiller på serveren? Er det din server? Edit: Skjønte ikke hva du mente før nå Endret 6. mars 2012 av sebastifuck Lenke til kommentar
kanelbolle Skrevet 6. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2012 Hvor mange er det som spiller på serveren? Er det din server? Ja det er min server og den er kun ment som lekeplass for spesielt inviterte. Så maks 5-6 spillere. Normalt ikke flere en 3-4. Lenke til kommentar
Sebastilurio Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Jeg vet faktisk ikke om man kan få slike modder inn på servere :/ Her må nok noen andre hjelpe deg, sorry.. Lenke til kommentar
NumbCub Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 (endret) Forstod ikke helt spørsmålet, men hvis han ønsker at du installerer RC mod på en minecraft server da må du først gå til modsiden (http://www.minecraftforum.net/topic/778093-181100rc-car10/) og se om det kan brukes til multiplayer bruk. Hvis den ikke kan brukes til mp kan du ikke bruke den med mindre du har gode kunnskaper innen c++ og kan tenke deg å porte hele modden om til mp. Når det kommer til toomanyitems så er dette noe man installerer på klient side. For å få den til å fungere på en serverer må du først skru på spawning av ting på server consollen. Håper det hjalp litt! /marius Endret 6. mars 2012 av NumbCub Lenke til kommentar
kanelbolle Skrevet 6. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2012 Forstod ikke helt spørsmålet, men hvis han ønsker at du installerer RC mod på en minecraft server da må du først gå til modsiden (http://www.minecraftforum.net/topic/778093-181100rc-car10/) og se om det kan brukes til multiplayer bruk. Hvis den ikke kan brukes til mp kan du ikke bruke den med mindre du har gode kunnskaper innen c++ og kan tenke deg å porte hele modden om til mp. Når det kommer til toomanyitems så er dette noe man installerer på klient side. For å få den til å fungere på en serverer må du først skru på spawning av ting på server consollen. Håper det hjalp litt! /marius Takk for tips Marius. Ser at Yogscast har brukt denne, men ble plutselig usikker på om dette var på en server eller om det var bare på en bruker. Kommer ikke til å bruke tid i C++. Toomanyitems skal jeg få til. Ser at formuleringen min over var litt klønete så har ryddet litt opp i det. Romis: "Poden" må da være en hedersbetegnelse og flott norsk. "Barnet" dukker opp i tittelen under "Bursdagsbarnet" og da er det god norsk å bruke en annen benevning i stede for å repetere allerede brukte ord. "Pode" reflektere jo også på "en avlegger av seg selv" som ellers også i dette tilfelle er positivt. At du oppfatter det som gammeldag får gå for din regning . Jeg på den andre siden er gammel og oppfatter utrykket som oppdatert og god norsk og står for formuleringen Vi får evt. være enige om at vi er uenige. Lenke til kommentar
Sverre26 Skrevet 2. mars 2013 Del Skrevet 2. mars 2013 man må ha moden instalert på clienten også for å logge på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå