Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Lyspærer til Mondeo 2009-modell?

Anbefalte innlegg

Har nylig gått til innkjøp av en Mondeo Titanium X 2009-modell.

Hovedlysene er halogen med såkalt hvitt lys. Parklys og tåkelys derimot er gule, og det ser ikke særlig bra ut.

Så kommer spørsmålet; hvordan kan jeg finne ut av hvilke lyspærer som passer til min bil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du finner sikkert betegnelsen for originale lyspæretyper i brukermanualen som sikkert ligger i hanskerommet, sammen med en beskrivelse av hvordan du bytter pære. Når du har navnet på den pæra som er original kan du sikkert finne en pære med samme "sokkel", effekt og funksjon, men med annen farge om du ønsker.

Dersom du legger ut info om den originale pæra her så kan det hende andre har et bedre utgangspunkt for å hjelpe deg videre.

Lenke til kommentar

Du finner sikkert betegnelsen for originale lyspæretyper i brukermanualen som sikkert ligger i hanskerommet, sammen med en beskrivelse av hvordan du bytter pære. Når du har navnet på den pæra som er original kan du sikkert finne en pære med samme "sokkel", effekt og funksjon, men med annen farge om du ønsker.

Dersom du legger ut info om den originale pæra her så kan det hende andre har et bedre utgangspunkt for å hjelpe deg videre.

Det tenkte jeg faktisk ikke på! Skal sjekke dette jeg da, og komme tilbake. Da vil det nok bli lettere å finne pærer også. Takk så lenge :-)

Lenke til kommentar

Du kan kjøpe cool blue pærer som det heter fra osram. Selv om de har blå i navnet så blir det hvit lys av de.

HB4 og W5W er riktig betegnelse på pærene ja.

Slike pærer får du kjøpt de fleste steder hvor de selger ting til bil, bilxtra, torshov o.l.

Lenke til kommentar

Du kan kjøpe cool blue pærer som det heter fra osram. Selv om de har blå i navnet så blir det hvit lys av de.

HB4 og W5W er riktig betegnelse på pærene ja.

Slike pærer får du kjøpt de fleste steder hvor de selger ting til bil, bilxtra, torshov o.l.

Det er ikke verre nei! Konge :-)

Et lite spørsmål til; jeg tittet f.eks på Megalys.no igår, og der er det jo bra utvalg, men så kommer dette med Xenon og LED - hva er forskjellen der, og på noen lys står det Canbus og til andre lys igjen må man ha kit.

Er det samme hva jeg velger, så lenge jeg velger pærer med riktig betegnelse?

Også fant jeg ut en ting til. I instruksjonsboka stod det faktisk Tåkelys Foran, deretter H8 og H11. Så da var tydeigvis HB4 feil, men må jeg også kjøpe to stykk pærer til hver side av tåkelys foran? Trodde det bare var en pære...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...