Gå til innhold

Trener styrke, men blir ikke større...

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg er en gutt på 19 år som trener styrke rundt 4 ganger i uka. Jeg merker at jeg sakte men sikkert BLIR sterkere, men at jeg IKKE SER sterkere ut ... Og ettersom grunnen til at jeg trener er for å se sterkere ut, er dette veldig irriterende. Treningsprogrammet mitt består av bryst, skuldre og triceps den ene dagen, og rygg og biceps den andre dagen. Begge treningsprogrammene varer i ca. 1 time. Jeg spiser 4 ganger om dagen og drikker proteinpulver etter trening. Noen som har noen svar eller tips? TAKK!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor lenge har du trent? Hvor stort er dagsinntaket av kalorier og proteiner? Øker du vekter og/eller repetisjoner jevnlig?

Umulig å gi et konkret svar uten mer informasjon. Jeg gjetter vilt på at grunnen til at du blir noe særlig større er fordi du spiser for lite og bare trener isolasjonsøvelser. Trener du ikke bein?

Endret av Coa
Lenke til kommentar

Jeg kaller deg gjerne idiot siden du ikke trener bein (Men det er ikke mitt problem at du ikke blir sterk og vokser mye fortere ved og trene bein). Et annet stort problem er: DU spiser for lite! øk kcal inntaket!

BTW: proteinpulver er kosttilskudd Ikke bol. Så ikke forvent at du blir noe større av det.

Endret av joakimz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Heisann!

Jeg er en gutt på 19 år som trener styrke rundt 4 ganger i uka. Jeg merker at jeg sakte men sikkert BLIR sterkere, men at jeg IKKE SER sterkere ut ... Og ettersom grunnen til at jeg trener er for å se sterkere ut, er dette veldig irriterende. Treningsprogrammet mitt består av bryst, skuldre og triceps den ene dagen, og rygg og biceps den andre dagen. Begge treningsprogrammene varer i ca. 1 time. Jeg spiser 4 ganger om dagen og drikker proteinpulver etter trening. Noen som har noen svar eller tips? TAKK!

Sakte blir sterkere?? jeg øker 10kg hver måned på stanga i benkpress (10x3), og har det siden oktober, trener du hardt nok?? og dette er ikke et profesjonelt treningsprogram, bein OG cardio bør være i alle treningsprogram. (cardi forbedrer kondisjonen, som igjen hjelper med styrketreningen/byggingen på lang sikt. spinning er en god komboøvelse for bein å cardio.

-frank

Lenke til kommentar

Som nevnt før, du mangler bein trening. Tipper også at det er lite baseøvelser i programmet ditt. Ser for meg at du driver med mye isolasjons øvelser og derfor ikke får brutt ned musklene slik at de bygges seg opp igjen.

Gå over på at et enklere problem basert på baseøvelser, se på 5x5 stronglift f.eks.

Du må også spise mer, i kalorioverskudd burde du være, men med nok proteiner kan du klare deg uten (selv om det tar veldig mye lengre tid)

Lenke til kommentar

Bodybuilding.com har mange bra programmer. Jeg bruker dette nå,med bra resultater:

http://www.bodybuilding.com/fun/ryan-went-from-skinny-to-shredded.html

Hvis du skal bli større, må du få i deg mer enn nok mat, det er den viktigste faktoren.

Kan vel også lønne seg å bytte treningsprogram hver 6.uke eller noe sånt.

Loggfør alt du gjør, og øk jevnlig i hvor mye du løfter.

En gainer kan være greit å kjøpe inn for å komme deg opp i nok kcal nivå.

http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/mutant-mass-limited-77-kg fra gymgrossisten er billig og får gode referanser.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Takk for mange svar! :D

Her trent litt av og på i 2 år nå. Jeg trener lite isolasjonsøvelser, så det er neppe svaret. Treningsopplegget mitt består først og fremst av trening av de store muskelgruppene (utenom som nevnt bein), som benkpress osv osv.. Ser at mange mener jeg er nødt til å trene bein... Gjør det at jeg blir større i overkroppen enn å faktisk trene muskler i overkroppen? For ellers er ikke større lår noe som jeg føler jeg må prioritere :) Jeg spiser ikke lite mat, men ser at det absolutt skal være mulig å spise mer fremover! Akkuratt hvor mange kcal jeg får i meg, har jeg ingen oversikt over, men blir fort 3 brødskiver, litt pasta, en god middag, og en burger i løpet av en dag.. Er i militæret så skal da få i meg et greit og variert kosthold!

Frank: I benkpress trener jeg mer enn hardt nok. Tar 5 sets med 6 repitisjoner (trener på 77,5 kg nå.) Hvorfor jeg dermed har såpass liten progresjon i benk, er det som plager meg mest!

McHalvorsen: Weight Gainer er noe jeg absolutt har vurdert tidligere, men i følge baksiden inneholder det ganske den samme mengden kcal som protein pulver, så har ikke kjøpt det ;)

Lenke til kommentar

For å bygge muskler fortere, må du overbelaste (missforstå meg rett) kroppen når du trener. Markløft er den øvelsen som gjør dette best, ved å løfte tungt i markløft så vil kroppen få sjokk over belastningen og frigjøre veldig mye mer veksthormoner enn ved å trene en liten muskel (biceps f.eks) Dette gjør at du vokser!

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg spiser ikke lite mat, men ser at det absolutt skal være mulig å spise mer fremover! Akkuratt hvor mange kcal jeg får i meg, har jeg ingen oversikt over, men blir fort 3 brødskiver, litt pasta, en god middag, og en burger i løpet av en dag.. Er i militæret så skal da få i meg et greit og variert kosthold!

Jo, det der er lite mat. Litt avhengig av kor mange kaloriar det er rettane. Ser ikkje ut som du har noko fokus på protein heller. Du bør få i deg 2-2,5g per kilo kroppsvekt protein per dag.

Det er dårleg næringsinnhald i ein burger.

For meg ser det ut som om kosthaldet hindrar deg i å bli større.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Skal få inn markløft i treningsopplegget mitt, Biskop :)

Zeph: Nå glemte jeg selvfølgelig å legge til der at jeg tar proteinpulvere etter hver trening! En ordentelig burger med litt pommes frites ved siden av skal da innholde en del kcal? Vitaminer kan det derimot ha større mangler på :p

Lenke til kommentar

3 skjeer med proteinfabrikkens weight tech blandet ut i melk etter hver trening! :)

Når jeg ser på andre treningsopplegg så mener jeg absolutt at det ikke er noe feil med tanke på antall repitisjoner! Feks:

Skråbenk: 10x3, skuldre (med manualer eller militærpress med maskin): 10x4, triceps (stang eller nedtrekk): 10x4, biceps (stang eller manualer): 15x4.

Endret av sindrebv
Lenke til kommentar

Få i deg nokk mat, særlig protein.

Drikk MYE vatn heile tida.

Brukk multivitaminer.

Kjør 8-10 reps og 3 sett for kvart øvelse.

Før log over trening og framgong.

Push deg selv hardare!

Gi det litt tid... det tar tid å bygge muskler på kroppen!

Lenke til kommentar

Kva er poenget med det?

Drikk når du er tørst, det er nok.

Det er veldig viktig å få i seg nokk vatn.

Ein liten å enkel "regel" eg var fortalt (ta veldig flinke folk, som driver med BB på konkuranse nivå i USA), er "vis du føler deg tørst, så drikker du for lite":

Eg velger å gå med det som er anbefalt av proffer;)

Endret av cefey
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kva er poenget med det?

Drikk når du er tørst, det er nok.

Det er veldig viktig å få i seg nokk vatn.

Ein liten å enkel "regel" eg var fortalt (ta veldig flinke folk, som driver med BB på konkuranse nivå i USA), er "vis du føler deg tørst, så drikker du for lite":

Eg velger å gå med det som er anbefalt av proffer;)

http://www.urbandictionary.com/define.php?term=broscience

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...