Gå til innhold

Pocketbike - bot?

Anbefalte innlegg

Har litt lyst på pocketbike, men lurer på om jeg får utsettelse eller bot, advarsel ++ viss jeg blir tatt? Bor litt ut på landet, so er liten sjanse, men vil ikkje gjøre noe ulovlig..

Serriøse svar takk!

Adrian

Endret av Internation
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har selv pocketbike, har hatt den i en god stund, bor i byen selv, har aldri blitt tatt, men jeg kjører mest i nabolaget da. Men hvis du blir tatt får du utsettelse, det regnes som en moped, og siden du ikke har lappen så blir det desverre sånn. :/

Lenke til kommentar

Spiller ingen rolle om du har lappen eller ikke. De aller fleste pocketbikes regnes som uregistrerte/uregistrerbare kjøretøy og er forbudt å kjøre så lenge maks-farta er over <sett inn maks tillatt fart>*. Du har heller ikke lov å kjøre på egen privat eiendom selv om den er fysisk avsperret. Eneste måten å kjøre lovlig på er gjennom en form for klubb eller noe og det vet jeg ikke om det finnes i Norge (for pocket bikes).

* Husker ikke grensa i farta. Tror det er enten 4 eller 12km/t.

Teite regler. Drikke seg snydens full og valse rundt som en idiot i byen er helt akseptert. Kjøre en pocket bike, crosser, trial, ATV e.l. på eget privat lukka område er derimot ikke greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...