aDirdal Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Heisann folkz!! Folk kan si hva de vil om ECS maskiner, men jeg har uansett anskaffet meg en stk. ECS-732 og en stk. TV-ut kabel (SVHS). Problemet er at skjermbildet på tv'en blir sort/hvitt når jeg aktiverer tv-ut. Har prøvd å endre på oppløsning og fargeantall, og rota lit frem og tilbake, men skjermbildet forblir sort/hvitt. Da jeg endra på skjermbildestørrelsen, kom det farger på, men med en gang jeg åpnet et program (my computer f.eks) ble det sort/hvitt igjen. Har ikke fått til dette senere. Jeg er helt blank på dette området, og håper at noen av dere enten har: 1. Vært borti det samme 2. Vært borti noe liknende 3. Har generelt sinnsykt god peiling på data Vil på forhånd rette en takk til alle som hjelper, og ønsker alle en riktig god dag. Hvis jeg har glemt å oppgi vesentlig informasjon mht problemet, kan dere ringe og skjelle meg ut på tlf. 41936..... eh.. eller ikke :-? mmvh aDirdal Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 på min tv må jeg sette den til ext2 y/c for å få farge, i vanlig ext2 er det svart/hvitt.last ned nye drivere kan hjelpe,om du bruker de som var med pcen så er ikke de spesielt bra.www.driverheaven.com har et program som kan gjøre om catalyst driverne sånn at de kan brukes på bærbare pcer.er tven du kobler til gammel?du bør helst ha en tv som ikke er mer enn en håndfull år før det kan oppstå problemer med tv-ut koblingen. Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Det som er viktig å huske på er at SCART inngangen på TVen må støtte S-video signal (SVHS eller y/c ) får at du skal få farger. Dersom du har to scart-innganger er det som regel slik at kun den ene støtter S-video... Det er også viktig å velge riktig kanal dersom TVen ikke gjør dette automatisk, denne kanalen heter som regel noe med y/c.. Desverre er det slik at en del TVer ikke støtte S-video i det hele tatt.. Du er da i såfall nødt til å omforme signalet til vanlig compositt. Sjekk også ut om TVen har egen S-video inngang (ser ut som den på PCen). De fleste nyere TVer har dette, også en del eldre apparater.. Lenke til kommentar
aDirdal Skrevet 23. august 2003 Forfatter Del Skrevet 23. august 2003 Hvordan endrer man vanligvis instillingene på tv'en til y/c?? Hva heter driverenprogrammet som kan lastes ned fra driversheaven.com? Er det noe som helst risiko ved å installere det? mvh aDirdal Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Hvordan endrer man vanligvis instillingene på tv'en til y/c?? Det varierer etter merke/modell. Dette er kun aktuelt hvis du bruker s-video via scartovergang. Hvis du kobler s-videokabelen direkte i en s-videokontakt i TV, glem spørsmålet. Da er problemet i PC-en. Lenke til kommentar
[L]337-Zonic Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 På Z-note 2002 har man det samme problemet, det man må gjøre da er å kjøpe en konverter for å få fikset dette problemet. I følge Zepto skyldes det at maskinene produseres i Taiwan der man benytter seg av et annet TV-system. Det kan jo hende at du har det samme problemet, fordi ECS maskinene lages etter det jeg vet i Taiwan. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 337-Zonic"]På Z-note 2002 har man det samme problemet, det man må gjøre da er å kjøpe en konverter for å få fikset dette problemet. I følge Zepto skyldes det at maskinene produseres i Taiwan der man benytter seg av et annet TV-system. Det kan jo hende at du har det samme problemet, fordi ECS maskinene lages etter det jeg vet i Taiwan. I Taiwan bruker de vel NTSC. Det finnes da ikke noen konverter for det. Det er jo innstilling for NTSC/PAL i programvaren. Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Det er ikke noen spesiell måte å stille inn y/c på, det jeg mener er at du må velge den kanalen på TVen som støtter S-video på scarten (de fleste nyere TVer klarer dette automatisk) Hvis man må velge kanal selv, heter den ofte noe med y/c... At TV-ut "chippen" er laget for NTSC skal etter det jeg vet ikke ha noe å si... med S-video eller RGB signal skal du i de fleste tilfeller kunne få farger uansett. Mange skjermkort er jo laget i Taiwan... (Dette er mine erfaringer... se ikke bort i fra at jeg tar feil..) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå