Inc Skrevet 5. mars 2012 Del Skrevet 5. mars 2012 Var rimelig tidlig ute før folka hadde rangert denne SSD`n. Tenkte å få litt fart på maskinen og siden komplett er litt til å stole på, tok jeg denne disken til meg. Lite viste jeg da at denne er det største laggverket som ikke duger til systemdisk. Hvis jeg skal skaffe meg ny SSD, hva bør jeg velge og hvordan flytter jeg OS over på ny disk, smerte fritt. Har fulgt noen guider men ingen av de har vært "smertefrie".. Har Glassrute 7 64 bit. 60-80gb holder for meg. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 5. mars 2012 Del Skrevet 5. mars 2012 Katta i sekken.. ikke sokken. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 5. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2012 Katta i sekken.. ikke sokken. Eg prøvde bare være morsom Lenke til kommentar
terje k. Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Var rimelig tidlig ute før folka hadde rangert denne SSD`n. Tenkte å få litt fart på maskinen og siden komplett er litt til å stole på, tok jeg denne disken til meg. Lite viste jeg da at denne er det største laggverket som ikke duger til systemdisk. Hvis jeg skal skaffe meg ny SSD, hva bør jeg velge og hvordan flytter jeg OS over på ny disk, smerte fritt. Har fulgt noen guider men ingen av de har vært "smertefrie".. Har Glassrute 7 64 bit. 60-80gb holder for meg. Viss det er mindre enn 40 dager kan du alltid sende den inn igjen å få pengene tilbake. Skal jeg anbefale en SSD ville jeg jeg gått for Intel 520, men Samsung 830 er også ett ganske bra alternativ! Lenke til kommentar
Skognisse Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 (endret) Letteste er å bruke et program som kloner fra disken over til neste. jeg har selv kjøpt og betalt for et lite genialt program som heter : Paragon Migrate OS to SSD. da starter du bare opp maskina, og har kobla til den nye disken du vil kopiere til som disk nummer to. så starter du programmet, velger åssen disk du skal ha det over til, og trykker next. så blir hele os'et / innholdet på disken, kopiert over til den nye. (OBS dette gjelder såklart bare C: som du har installert os'et på) og den aligner og riktig i forhold til SSD. tror jeg betalte 119kroner for programmet, og har brukt det sikkert 30ganger til nå. vel verdt pengene for min del http://www.paragon-software.com/no/home/migrate-OS-to-SSD/ finnes sikkert og boot-cd baserte gratis programmer, men jeg var ute etter noe enkelt lettvindt idiotsikkert som kjørte fra windows. Edit : Det kan og brukes fra en HDD til en annen HDD, trenger ikke være en SSD selv om programmet heter det. Har ofte migrert fra en SSD over til HDD , . dette gjorde jeg når min Corsair Nova 2 60GB ble sirrups treg (ja jeg kjøpte og to av de drittene) Så migrerte jeg : Nova2 --> 500GB HD. *Sendte nova2 i retur.. fikk kreditert , kjøpte ny Crucia m4 64gb* 500GB --> m4 . smertefritt Endret 6. mars 2012 av Skognisse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå