zOvik Skrevet 5. mars 2012 Del Skrevet 5. mars 2012 Hei. Jeg kjøpte meg en Western Digital 2TB Usb 3.0 ifjor. Jeg fyllte den opp og alt var ganske bra, helt til den sluttet og virke. jeg sendte den inn til WD og fikk en ny en, med alt av innhold tapt. Nå som jeg fikk en ny en, har jeg også fyllt opp denne, og jeg har egentlig ikke hatt noe problem. Men nå for noen dager siden når jeg skulle koble den til fungerer den ikke. Fikk ikke noe svar sist av hva som er problemet. Men nå veit jeg det, koblingen inn til harddisken er det noe galt med. Den reagerer når jeg holder kabelen rolig på et sted, hvis jeg slipper så kobler den fra igjen. Jeg har lest på komplett.no at det er mange som har hatt dette problemet. En kamerat har også hatt det samme problemet og han bare byttet HDD case. Nå vil jeg bare vite om det er noen andre som har hatt det samme problemet, og om dere har byttet kabinettet på en ekstern HDD før? Trur dere det at hvis jeg bytter case, så hjelper ikke det på koblingen? eller er det en egen overgang fra usb 2.0 til 3.0 som kommer ut? slik at hvis jeg tar av det orginale kabinettet, så kan jeg ta av den overgangen til usb 3.0 og bruke den som en vanlig usb 2.0? Takk for alle svar Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 5. mars 2012 Del Skrevet 5. mars 2012 Du får kjøpt kabinetter (med kontroller). http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=10160 Lenke til kommentar
zOvik Skrevet 6. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2012 Du får kjøpt kabinetter (med kontroller). http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=10160 Ok, jeg skrev kanskje litt rotete. Detter er harddisken min= http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=620293#reviews Hvis du leser hva den første personen skriver, det er det samme problemet som jeg har. Bare det at det er kabelen, og usb 3.0 utgangen PÅ harddisken det er noe galt med. Holder jeg den stødig så fungerer den. Trur du det, at hvis jeg tar ut HDD fra det orginale kabinettet og putter det inn i et nytt et, at det vil fungere? eller er det utgangen PÅ harddisken det er noe galt med, og da at problemet vil fortsatt vare når jeg bytter kabinett? Håper det ble litt mere ryddig! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Det sitter en helt vanlig disk inne i et slik kabinett. Det burde være kurant å flytte den over til et annet kabinett. USB kontakten sitter i kabinettet, ikke på disken. Lenke til kommentar
zOvik Skrevet 7. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2012 Det sitter en helt vanlig disk inne i et slik kabinett. Det burde være kurant å flytte den over til et annet kabinett. USB kontakten sitter i kabinettet, ikke på disken. Ok det jeg lurte på takk for svar. Får bare kjøpe meg et slikt kabinett da, og håpe på at jeg klarer og få opp det orginalekabinettet Noen tips? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 La meg gjette. Dere kobler til disken og bruker den som en vanlig disk med at den kjører hele tiden? Lenke til kommentar
zOvik Skrevet 7. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2012 La meg gjette. Dere kobler til disken og bruker den som en vanlig disk med at den kjører hele tiden? Er vell bare meg det er snakk om her, ikke Hårek. Men nei den står ikke på hele tiden, men selvfølgelig noen ganger kan jeg bruke den som en vanlig disk i noen dager. På FHS når den ble ødelagt, da brukte jeg den som en vanlig disk hele tiden. Men hva er problemet med det ? Ville vell tro det at de er lagd for det. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Eksterne disker er super upålitlige, varmeproblem og måten de brukes på gjør dem ekstremt utsatt. Så det du må gjøre er rett og slett å holde deg til interne disker og kun bruke eksterne som backup supplement. Det vil si at du har backup på en disk og lagrer en kopi på en ekstern som du så bare har iplugget for test og inn og utkopiering. Ellers må jeg nevne at spretter du opp WD'n din så ryker garantien siden du må som oftest foreta en destruktiv åpning av kabinettet. Lenke til kommentar
zOvik Skrevet 7. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2012 Eksterne disker er super upålitlige, varmeproblem og måten de brukes på gjør dem ekstremt utsatt. Så det du må gjøre er rett og slett å holde deg til interne disker og kun bruke eksterne som backup supplement. Det vil si at du har backup på en disk og lagrer en kopi på en ekstern som du så bare har iplugget for test og inn og utkopiering. Ellers må jeg nevne at spretter du opp WD'n din så ryker garantien siden du må som oftest foreta en destruktiv åpning av kabinettet. Javel jeg forstår, men i bunn og grunn er en ekstern disk, samme som intern disk? Bare at det er kabinettet som gjør forskjellen? Ja den WD'n der skal jeg ALDRI kjøpe igjen, har en annnen WD som jeg har hatt i sikkert 5 år. Og den er brukt MYE mens denne nye "Ekstreme" USB 3.0 suger. Sist gang jeg sendte inn harddisken slettet de alt av innhold på den, og det skal ikke skje igjen. Pluss at jeg har ringt komplett, og spurt om det er mulig og få tilbake pengene, siden det var såpass mange som haddde det samme problemet. men det var ikke mulig. Nå vil jeg ordne det selv, og håper på en varig fungerende harddisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå