monoamine Skrevet 5. mars 2012 Del Skrevet 5. mars 2012 Noen som har tips til hva man kan drikke under trening hvis man ikke ønsker å kun drikke vann? Evt noe å ha i vannet? Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 5. mars 2012 Del Skrevet 5. mars 2012 Hva slags trening er det snakk om, og hvorfor vil du ikke drikke vann? Lenke til kommentar
monoamine Skrevet 5. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2012 Det er snakk om spinning. Jeg drikker vann, men i og med at jeg svetter såpass mye under en økt kunne jeg tenke meg påfyll av noe mer enn vann helt enkelt. Som en slags energiboost i lange og harde økter. Lenke til kommentar
Stereotypisk bergenser Skrevet 5. mars 2012 Del Skrevet 5. mars 2012 Intet er bedre enn kaldt vann. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 5. mars 2012 Del Skrevet 5. mars 2012 Skal du ha en energiboost kan du drikke noe med sukker. Saft for eksempel. Ellers finnes det utallige overprisede sportsdrikker du kan slurpe i deg. Om det er noe poeng i er en annen sak. Lenke til kommentar
fenele Skrevet 5. mars 2012 Del Skrevet 5. mars 2012 Du kan vel drikke karbohydrater enten ferdigblandet eller kjøpe pulver du har i selv. Koffein brustabletter som f.eks FRES av TN kan man også drikke for energiboost. Lenke til kommentar
hean Skrevet 5. mars 2012 Del Skrevet 5. mars 2012 Det er snakk om spinning. Jeg drikker vann, men i og med at jeg svetter såpass mye under en økt kunne jeg tenke meg påfyll av noe mer enn vann helt enkelt. Som en slags energiboost i lange og harde økter. Spinning er vel som jeg forstår som oftest bare 1 time, da er det vel strengt tatt ikke nødvendig med annet enn vann. 2 Lenke til kommentar
monoamine Skrevet 5. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2012 Fint om de som svarer holder seg til å svare på det jeg spør om. Trener man i over en time har kroppen godt av påfyll av energi for å få maksimalt ut av treningen og klare å restituere seg raskest mulig etterpå. Noen ganger velger jeg å gå på to spinningtimer på rad og det er derfor jeg ønsker å ha i meg noe annet flytende enn vann for å holde ut bedre. Tenkte vel egentlig å lage min egen lille "sportsdrikk". Lenke til kommentar
hean Skrevet 5. mars 2012 Del Skrevet 5. mars 2012 Fint om de som svarer holder seg til å svare på det jeg spør om. Trener man i over en time har kroppen godt av påfyll av energi for å få maksimalt ut av treningen og klare å restituere seg raskest mulig etterpå. Noen ganger velger jeg å gå på to spinningtimer på rad og det er derfor jeg ønsker å ha i meg noe annet flytende enn vann for å holde ut bedre. Tenkte vel egentlig å lage min egen lille "sportsdrikk". Tror iskald saft ville gjort susen... friskt, godt og billig. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 5. mars 2012 Del Skrevet 5. mars 2012 Til din egen sportsdrikk trenger du vann, sukker, sitron og et lite dryss med salt. 1 Lenke til kommentar
JAYZ Skrevet 5. mars 2012 Del Skrevet 5. mars 2012 Kjøpte nettopp et rør på XXL for rundt 50-lappen. Inneholder 20 brusetabletter som du skal legge i drikkeflasken, fungerer veldig bra. Blir liksom litt "lettere" å drikke ettersom det smaker litt. Om det gir noe ekstra energi vet jeg ikke, men jeg syntes det er verdt pengene. Du burde prøve det! Er enig i at kun vann blir litt kjedelig. 1 Lenke til kommentar
fenele Skrevet 5. mars 2012 Del Skrevet 5. mars 2012 Hurr durr hvis OP går på 2 spinntimer på rad tar du i alt for lite. En time(60min) med spinn holder massevis. Pulsspinn(4x4) er også nok. Lenke til kommentar
monoamine Skrevet 5. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2012 Hurr durr hvis OP går på 2 spinntimer på rad tar du i alt for lite. En time(60min) med spinn holder massevis. Pulsspinn(4x4) er også nok. Nok for hva da? Å bli sliten? Det er ikke bare å ta seg helt ut som er målet med trening, men også å øke utholdenhet og i det hele tatt kose seg i to timer på sykkelen. Flere timer på Sats er såkalte dobbelttimer, eller langkjøringstimer, hvor man faktisk sitter på sykkelen i minimum 75 minutter. Hvis man tar en vanlig puls-time først og spin-intervall etterpå så funker dette helt fint hvis man er godt trent. Lenke til kommentar
monoamine Skrevet 5. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2012 Kjøpte nettopp et rør på XXL for rundt 50-lappen. Inneholder 20 brusetabletter som du skal legge i drikkeflasken, fungerer veldig bra. Blir liksom litt "lettere" å drikke ettersom det smaker litt. Om det gir noe ekstra energi vet jeg ikke, men jeg syntes det er verdt pengene. Du burde prøve det! Er enig i at kun vann blir litt kjedelig. Takk. Det var et nyttig tips som jeg absolutt skal sjekke ut! Lenke til kommentar
fenele Skrevet 5. mars 2012 Del Skrevet 5. mars 2012 Hurr durr hvis OP går på 2 spinntimer på rad tar du i alt for lite. En time(60min) med spinn holder massevis. Pulsspinn(4x4) er også nok. Nok for hva da? Å bli sliten? Det er ikke bare å ta seg helt ut som er målet med trening, men også å øke utholdenhet og i det hele tatt kose seg i to timer på sykkelen. Flere timer på Sats er såkalte dobbelttimer, eller langkjøringstimer, hvor man faktisk sitter på sykkelen i minimum 75 minutter. Hvis man tar en vanlig puls-time først og spin-intervall etterpå så funker dette helt fint hvis man er godt trent. Nei regnet med det var kosespinning du drev på med. Langkjøring er bra for utholdenhet ja men man får lite kondisjonsutbytte av det. Regner med det ikke er bygging/opprettholding av muskelmasse og oksygenopptak du er ute etter da. Lenke til kommentar
monoamine Skrevet 5. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2012 Hurr durr hvis OP går på 2 spinntimer på rad tar du i alt for lite. En time(60min) med spinn holder massevis. Pulsspinn(4x4) er også nok. Nok for hva da? Å bli sliten? Det er ikke bare å ta seg helt ut som er målet med trening, men også å øke utholdenhet og i det hele tatt kose seg i to timer på sykkelen. Flere timer på Sats er såkalte dobbelttimer, eller langkjøringstimer, hvor man faktisk sitter på sykkelen i minimum 75 minutter. Hvis man tar en vanlig puls-time først og spin-intervall etterpå så funker dette helt fint hvis man er godt trent. Nei regnet med det var kosespinning du drev på med. Langkjøring er bra for utholdenhet ja men man får lite kondisjonsutbytte av det. Regner med det ikke er bygging/opprettholding av muskelmasse og oksygenopptak du er ute etter da. Jeg trener både utholdenhet, styrke og kondisjon. Og ja, koser meg med å være gjennomsvett og dævsliten etter 1-3 timer på sykkelen eller andre aktiviteter. Mens andre koser seg i sofaen med potetgullet, eller med å gå tur med hunden. Hvis du skal poste fler poster her så håper jeg at du svarer på spørsmålet som var utgangspunktet for tråden og slutter å være bedreviter - for det er det du fremstår som. Takk til deg. Lenke til kommentar
aomt Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Kjære TS, når du spør om råd å hjelp, så ver villig til å ta imot det. Kva foventer du? Eit svar som du har lyst på (brus, melk, jus?). Då trengte du egentleg ikkje å poste noe her, siden du har bestemt deg og berre venter på rett svar. No offense. 1-1.5 med trening skal holde meir enn nokk. Og for det, trenger ikkje du noe ekstra boost i drinken. Du skal fint greie deg i 75min utan noe ekstra karbo. Det beste for kondis er å holde pulsen på 70-80% av maks i ein økt på 20-60min. Om du virkeleg føler du trenger noe meir for å holde ut, spis eple eller banan ca 15min før trening. Gødt, sunt og det gir deg boost av karbo og energi. Ellers kan det vere lurt å snakke med instruktøren på senteret ditt og spør om råd? Kor lenge bør du trener, bør du ha noe annet i vatn o.l. Dei er der for å hjelpe deg;) Lykke til! Lenke til kommentar
monoamine Skrevet 7. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2012 Kjære TS, når du spør om råd å hjelp, så ver villig til å ta imot det. Kva foventer du? Eit svar som du har lyst på (brus, melk, jus?). Då trengte du egentleg ikkje å poste noe her, siden du har bestemt deg og berre venter på rett svar. No offense. 1-1.5 med trening skal holde meir enn nokk. Og for det, trenger ikkje du noe ekstra boost i drinken. Du skal fint greie deg i 75min utan noe ekstra karbo. Det beste for kondis er å holde pulsen på 70-80% av maks i ein økt på 20-60min. Om du virkeleg føler du trenger noe meir for å holde ut, spis eple eller banan ca 15min før trening. Gødt, sunt og det gir deg boost av karbo og energi. Ellers kan det vere lurt å snakke med instruktøren på senteret ditt og spør om råd? Kor lenge bør du trener, bør du ha noe annet i vatn o.l. Dei er der for å hjelpe deg;) Lykke til! Jeg forventer svar på det jeg spør om. Det er helt ok at folk vil komme med tilleggsinformasjon og spør meg spørsmål fordi de er nysgjerrige på hvorfor jeg er så rar og vrang og vil ha noe annet enn vann under trening. Det er ikke ofte jeg tar økter over en time, men noen ganger ønsker jeg dette av ulike årsaker. Jeg har mange problemer med ulike matvarer og har derfor kommet til den konklusjonen at det er drikke med en form for energi i som er best for meg når jeg trener såpass lenge at jeg trenger påfyll. Jeg mener absolutt ikke å rakke ned på at folk forsøker å komme med tips til meg, men når jeg oppfatter at folk skriver of topic i tråden jeg selv har startet er det min fulle rett til å sette diskusjonen på riktig spor (rett meg gjerne her hvis jeg har misforstått konseptet). Det er fint at dere har peiling på trening og alt det der, men ikke undervurder min evne til å ha bakgrunnsjekket nødvendigheten av mine ønsker om energipåfyll under trening på forhånd. Ellers takker jeg for tips, og du kunne jo ikke vite at jeg er allergisk mot begge dine forslag! Ellers virker det jo som om et par av dere har peiling på trening, dog har folk generelt litt for lett å bli ensporet med tanke på hva som er riktig trening for ulike formål og tro at alle ønsker det samme. Vi har alle ulike mål her i livet, enten det er trening eller andre mer eller mindre sofistikerte ting. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Hva med Powerade? Litt karbs, salter for å holde saltbalansen i kroppen i orden og tre gode smaker. Liker selv den blå, husker ikke navnet på smaken... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå