Gå til innhold

Omtale av Dragon's Lair 3D (PC)

Anbefalte innlegg

Det skulle gå tyve år før Dragon's Lair igjen så lyset, denne gang iført en bekledelig 3D-drakt og med teknologi av forholdsvis ny dato. Det er på tide å nok engang redde prinsesse Daphne fra fra den erke-onde trollmannen Mordroc og den grønne dragen Singe. Foran deg ligger slåssing og hjernetrimm, alt innenfor slottets mørke dører.

Les hele omtalen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Det opprinnelige spillet, hvilket imponerte mange mennesker i 1983, var banebrytende i seg selv. Det ble utgitt på laser disk, et slags filmmedium i likhet med dagens DVD-format, og var så og si en animert og interaktiv tegnefilm."

Ble dragons lair utgitt på laserdisc? Jeg hadde det personlig på diskett, og jeg har aldri sett noen laserdisc-lesere på noen type datamskin noen gang. Eller ble det lagd en film-verson som ble gitt ut på laserdisc?

AtW

Lenke til kommentar
Tror anmelderen refererer til arcade maskinen, den vi puttet penger på, mange penger...

Trodde arkademaskiner vanligvis ikke brukte utskiftabre medium som disketter cder eller laserdisc for den saks skyld, ihvertfall ikke i gamle dager, vet du at arkademaskinen hadde laserdisc, eller er det en antakelse? Det hadde vært litt kult å vite.

AtW

Lenke til kommentar
Tror anmelderen refererer til arcade maskinen, den vi puttet penger på, mange penger...

Trodde arkademaskiner vanligvis ikke brukte utskiftabre medium som disketter cder eller laserdisc for den saks skyld, ihvertfall ikke i gamle dager, vet du at arkademaskinen hadde laserdisc, eller er det en antakelse? Det hadde vært litt kult å vite.

Arkademaskinen brukte Laserdisc. Det var hele gimmicken til spillet - noen klassiker, gameplaymessig, er det i allefall ikke. Men ved hjelp av laserdisc-teknologien ble det et spill som tilbød noe helt nytt og annerledes.

Min versjon av spillet kom forøvrig på kassett :-)

Lenke til kommentar

Ja, det har kommet i mange versjoner, men det var laserdisc-konseptet som gjorde Dragon's Lair spesielt. Måten de gjorde en tegnefilm til et spill, såpass tidlig på 80-tallet.

Nei, jeg har aldri spilt det. Jeg var litt for ung til det når det ble lansert, så dette er second-hand-information.

Lenke til kommentar

Dragon's lair gir utvilsomt mange gode minner ;). Husker jeg ble veldig innspirert av tegneteknikken som kan minne om en blanding av klassisk disney og japansk manga. Tror nok ikke jeg får samme følelsen av 3d versjonen, men igjen, hvilke spill i dag gir samme godfølelse på lik linje med gode gamle c64/amiga spill på 80 tidlig 90 tallet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...