Gå til innhold

[Løst] Er netshop XL historie?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det ser ut som NetshopXL er historie ja, denne linken hos Netshop skal lede til NetshopXL, http://www.netshop.n.../netshopxl.aspx men man kommer kun tilbake til forsiden hos Netshop. Det er jo betenkelig at avdelingen legges ned uten at dette er kunngjort på noen måte. Jeg var kunde hos Netshop i mange år helt til jeg ble "uvenner" med dem på grunn av en avvist RMA i 2010 og har ikke handlet der siden. Så startet Netshop opp NetshopXL som egen selvstendig avdeling (egen kundedatabase) og jeg tenkte nå gir jeg dem en sjanse til og kjøpte 2 x Xeon 5645 hos dem Flott service og rask levering til brukbare priser. Neste gang jeg skulle handle der var plutselig siden netshopxl.no borte og jeg havner hos netshop.no. Der kan jeg logge inn på min gamle konto, men min historikk hos NetshopXL er søkk borte. Jeg lurer litt på hva / eller hvor jeg skal henvende meg hvis jeg får feil på noen av komponentene jeg har kjøpt hos NetshopXL?

De kunne jo lagt ut en forklaring på hva som har skjedd så ville de ungått alle spekulasjonene som går på forumet, et par eksempler i tillegg til denne som foregår her.

http://www.diskusjon...ic=1385176&st=0

http://www.diskusjon...

At Netshop og NetshopXL var samme selskap framgår ihvertfall her:

netshopxl.no er registrert av

Sitat

NORID Handle...............: NA2255O-NORID

Type.......................: organization

Name.......................: Netshop ASA

Id Type....................: organization_number

Id Number..................: 986011889

Registrar Handle...........: REG553-NORID

Post Address...............: Søndre Kullerød 6

Postal Code................: NO-3241

Postal Area................: SANDEFJORD

Country....................: NO

Phone Number...............: +47 33 42 22 22

Fax Number.................: +47 33 42 22 01

netshop.no er registrert av

Sitat

NORID Handle...............: NA2255O-NORID

Type.......................: organization

Name.......................: Netshop ASA

Id Type....................: organization_number

Id Number..................: 986011889

Registrar Handle...........: REG553-NORID

Post Address...............: Søndre Kullerød 6

Postal Code................: NO-3241

Postal Area................: SANDEFJORD

Country....................: NO

Phone Number...............: +47 33 42 22 22

Fax Number.................: +47 33 42 22 01

Useriøst er et mildt uttrykk når man vil beskrive denne formen for forretningsdrift!

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Klippet fra Facebook-siden til Netshop:

Etter å ha testet ut NetShopXL en stund, fant vi ut at det ikke var gunstig å drive to nettbutikker med to forskjellige systemer. Det ble rett og slett for mye arbeid å ha to stk, og vi så oss derfor nødt til å fokusere på www.netshop.no
Lenke til kommentar

Det minste de burde gjort var å sende en epost til sine kunder at NetshopXL ville bli lagt ned, og beskjed om hvordan eksisterende kundeforhold ville bli ivaretatt. Slik de har gjort det beviser bare på hvilken slett måte de behandler kundene sine. Alle i Norge er ikke registrert på Facebook!

Her er hvordan de lanserte NetshopXL:

Sitat fra siden deres.

"Endelig lanserer vi NetshopXL. Dette er en side vi har jobbet med i ganske lang tid og vi har endel kunder som har funnet den via søkemotorer og handlet der før selve lanseringen. Det har passet oss fint, da vi har fått testet den skikkelig ut før endelig lansering.

NetshopXL er en side som er 100% eiet og drevet av Netshop. Du vil snakke med de samme menneskene, og det er samme seriøsiteten der som resten av Netshop. Kundene våre er viktige for oss og service er noe vi aldri vil kutte ut.

Det er nok endel som lurer på hvorfor vi velger å lansere en ny nettbutikk, og om denne skal erstatte dagens Netshop. Svarene her er enkle. Butikkene vil drives side om side. Netshop.no vil fortsatt være "hovedsiden", men vi ser at vi ikke har mulighet til å ha samme store sortimentet der som vi ønsker, og dermed har vi startet NetshopXL som vil ha en av markedets største produktdatabaser. Her finner du et ekstremt stort sortiment til konkurransedyktige priser.

Siden dette er basert på 2 separate IT-løsninger må du opprette deg som ny bruker på NetshopXL. Du kan selvfølgelig velge å ha samme brukernavn/passord som på Netshop dersom du ønsker det, men din ordrehistorikk vil være separat på de 2 butikkene.

NetshopXL er i all hovedsak basert på direktesending fra distributørene til deg som kunde. Dvs at det ikke er mulighet til å hente varene. Det er også begrenset med transport- og betalingsalternativer. Blant annet er ikke postoppkrav mulig betalingsmåte på NetshopXL.

Dersom du finner varer på NetshopXL som du egentlig ønsker å handle på Netshop kan du sende en mail til [email protected] så kan vi opprette varen for deg slik at du kan handle den i den "vanlige" nettbutikken. Dette vil da ta noe lenger tid enn å kjøpe direkte på NetshopXL, men du kan da benytte deg av utleveringssteder og betalingsmåter som tidligere.

Vi håper du benytter deg av vår nye butikk, og gi oss gjerne tilbakemeldinger på hva du synes om den.

For å komme til NetshopXL, trykk på logoen under.

NetShop_XL_logo_01_transparent.gif" Sitat slutt.

Tre måneder senere legger de ned avdelingen uten å informere en eneste kunde, jeg har egentlig ikke ord.:thumbdown:

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Etter at jeg skrev innlegg nr. 4 over her så fikk jeg en epost fra Netshop som forklarer hvorfor de avslutter avdelingen NetshopXL. Det er jo bedre sent enn aldri, men jeg tviler sterkt på at jeg velger å handle mer hos Netshop likevel, men de skal ha for at de endelig fikk ut informasjon om dette.

Jeg har normalt et budsjett på ca. 80K pr. år til datakomponenter, hovedsaklig til fornyelse av mine folding rigger. Hittil i år har jeg brukt omkring 50K (SR-2 2P + G34 4P rigg) så det blir kanskje noe mer dette året siden planen er å skiffte ut 6 stk. i7 rigger med en større G34 rigg til, kostnad ca. 70K. Jeg har fått til et godt samarbeid med iwill.no og blir nok å fortsette der.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...