DynamicPower Skrevet 5. mars 2012 Del Skrevet 5. mars 2012 Går det greit å sole seg/ta sol under en rouccatane-kur (isotretionin) om man dekker til ansikt, hals (og nakke?). Muligens også hendene? (da man blir tørr/sår her også). Merker ikke noe forandring på huden på kroppen ellers, og så vidt jeg har skjønt så er det kun i ansikt, hals og ofte hender at man blir tørr/får tynn og sår hud? Lenke til kommentar
xcitu Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Jeg ville ikke risikert det, mtp. at når du går på en roucctane-kur så sier legen spesifikt at du må unngå slikt. Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 (endret) Nope, nei, niks og nada. Ikke en god idè. Noen jeg kjenner som fikk 2.grads-forbrenning av å sole seg mens de gikk på kur. Huden er ekstrem sårbar under en slik periode, og det er ikke for moro skyld at legene ber deg holde unna. De vet som regel best. Skjønt - det skal sies at folk reagerer ulikt på slike kurer. Ta det rolig, vær varsom, og vær oppmerksom. Kan hende det går greit å ta et par soltimer, er ikke alle som reagerer på det, men råder deg til å holde deg unna. Endret 6. mars 2012 av Zeromac Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 når du gjennomgår en behandling som skal bli kvitt noe som tydelig må være et ekstremt problem siden du får rouccatane så burde det å være solbrun ca siste ting man tenker på.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå