Gå til innhold

vil proteiner på noen måte "skade" meg?

Anbefalte innlegg

Hei,

er da en nyligfylt 15 åring.

Tenkte da å starte på et helsestudio og ta proteiner for å få litt muskler og andre ting som innebærer muskler.

Men vil proteiner på noen måte "skade" meg?

Vil det hindre noe i livet mitt?

Kan jeg slutte å vokse? (I høyde og penis lengde..)

Desperat etter svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei. Antakelig spiser du allerede proteiner hver dag. Det er ikke skadelig, men nødvendig for at kroppen skal vokse.

Svært så opptatt du er av penislengden din? Jeg foreslår at du oppsøker både helsesøster og en lærer i mat og helse på skolen din.

Lenke til kommentar

Hei,

er da en nyligfylt 15 åring.

Tenkte da å starte på et helsestudio og ta proteiner for å få litt muskler og andre ting som innebærer muskler.

Men vil proteiner på noen måte "skade" meg?

Vil det hindre noe i livet mitt?

Kan jeg slutte å vokse? (I høyde og penis lengde..)

Desperat etter svar!

post-172174-0-25597400-1331225863_thumb.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

IKKE GJØR DET! FØR JEG BEGYNTE PÅ PROTEINPULVER HADDE JEG EN PENIS PÅ 20CM, NÅ ER DEN KUN 11 CENTIMETER!

On topic: Nei det vil ikke skade deg på noen måte, utenom at du kan legge deg, noe du gjør hvis du får i deg for mye energi. Eneste bivirkningen er at du får større og sterkere muskler ;) Du blander forøvrig proteinpulver med anabole steorider, det igjen er (kan være) skadelig.

Endret av slettet II
  • Liker 1
Lenke til kommentar

IKKE GJØR DET! FØR JEG BEGYNTE PÅ PROTEINPULVER HADDE JEG EN PENIS PÅ 20CM, NÅ ER DEN KUN 11 CENTIMETER!

On topic: Nei det vil ikke skade deg på noen måte, utenom at du kan legge deg, noe du gjør hvis du får i deg for mye energi. Eneste bivirkningen er at du får større og sterkere muskler ;) Du blander forøvrig proteinpulver med anabole steorider, det igjen er (kan være) skadelig.

DU blander også bol med proteinpulver.

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

DU blader også bol med proteinpulver.

Nei hvordan da? Eneste jeg sa var at man kunne legge seg på. Og hvis man får i seg mer proteiner så restuirerer man musklene bedre, samt at man gjør sånn at kroppen ikke tærer på musklene for å få energi til å bygge seg opp igjen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du skrev blant annet:

- "man Går på" Man går ikke proteinpulver, man går ikke på torro tomatsuppe eller kylling om man spiser det.

- "Man kan legge på seg av det" (om man spiser for mye, joda men nå er ikke proteinpulver kcal rikt - så det avhenger av hva man spiser ellers)

- "Bivirkninger" er ikke noen bivirkninger i proteinpulver

- "Større muskler og sterkere" Som sagt det er KOST|TILSKUDD ikke en kur.

Så jo det høres litt ut som du mener at proteinpulver funker som bol..

Lenke til kommentar

Du skrev blant annet:

- "man Går på" Man går ikke proteinpulver, man går ikke på torro tomatsuppe eller kylling om man spiser det.

- "Man kan legge på seg av det" (om man spiser for mye, joda men nå er ikke proteinpulver kcal rikt - så det avhenger av hva man spiser ellers)

- "Bivirkninger" er ikke noen bivirkninger i proteinpulver

- "Større muskler og sterkere" Som sagt det er KOST|TILSKUDD ikke en kur.

Så jo det høres litt ut som du mener at proteinpulver funker som bol..

Ok beklager. Hvis man konsumerer proteinpulver, feks ved å blande det med melk eller vann [ser ikke at jeg skrev "går på"] så kan man legge på seg iform av fett hvis man ikke trener nok og dermed får et energioverskudd [protein blir omgjort til energi, det er basic naturfag]. Videre så sier jeg nå i en noe ironisk tone og kaller det for "bivirkninger", i bunn og grunn så er det ikke bivirkning, men er mer ment for å vise at det ikke vil komme noen form for bivirkninger slik du frykter, det eneste som kan skje (utenom at hvis du er inaktiv så vil/kan legge på deg) er at du potensiellt sett kan bli sterkere, hvis du selvsagt ellers har et bra/godt kosthold samtidig som at du trener tilstrekkelig. Det er dog ingen mirakel kur og/eller garanti for at du blir enten sterkere eller større eller begge to, til syvende og sist avhenger alt av deg. Håper dette svaret var utfyllende og at du ikke misforsto noe av det jeg sa. Hvis det er noe mer De lurer på kan De vennligst henvende Dem til meg enten her eller via personlig meldinger funskjonen, også populært kalt "PM".

Mvh. Håvard

Edit: Skrivefeil

Edit 2: Må leses med professor aktig, besserwisser, overlegen sørlandsdialekt.

Endret av slettet II
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, proteiner vil ikke skade deg på noen annen måte enn at om du får i deg for mye vil du legge på deg.

du vil ikke legge på deg om du får i deg for mye proteiner så lenge du trener vil proteiner bygge opp muskulaturen i kroppen trener og du vil gå opp i muskelmasse som øker vekta :)

Nei, proteiner vil ikke skade deg på noen annen måte enn at om du får i deg for mye vil du legge på deg.

du vil ikke legge på deg om du får i deg for mye proteiner så lenge du trener vil proteiner bygge opp muskulaturen i kroppen trener og du vil gå opp i muskelmasse som øker vekta :)

Lenke til kommentar

Spis så mye som du kan via mat, og supplementer med shake. Så lenge du ikke legger over all proteininntaket på shake, så er det bare sunt å ta som tilskudd.

Det er høy kvalitet på protein i flytende/pulver-form og musklene har godt av det. Enda en god effekt, er at shake er lett opptakelig i kroppen, så kjør på:)

Lenke til kommentar

Overskudd av proteiner går også igjennom kroppen. Tar du for mye proteiner i et måltid vil overskuddet havne i dass. Derfor tar man proteinshake om morgen og etter trening når proteininntaket er størst. Det er også viktig å spise flere ganger om dagen så kroppen får tilstrekkelig med proteiner/næring for optimal restitusjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...