tnViking Skrevet 5. mars 2012 Del Skrevet 5. mars 2012 Nå har jeg lett litt rundt på nettet og prøvd og finne ut hovrdan jeg får time() til å vises som en dato. Er det noen som hvet hvordan jeg gjør det? Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 5. mars 2012 Del Skrevet 5. mars 2012 Nå har jeg lett litt rundt på nettet og prøvd og finne ut hovrdan jeg får time() til å vises som en dato. Er det noen som hvet hvordan jeg gjør det? Date. http://php.net/manual/en/function.date.php F.eks: date('d, m, y', time()); Lenke til kommentar
tnViking Skrevet 5. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2012 Takker og bukker Må da bare spørre, har lest det en plass men hukser da ikke hvor, hvordan får jeg måndene i date() til å vises på norsk? Trur det var noe med str_replace(), men er ikke sikker Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 5. mars 2012 Del Skrevet 5. mars 2012 Tja, mange metoder det str_replace, switch, if osv Enkleste er nok setlocale og strftime. Så får du alt direkte på norsk <?php setlocale(LC_TIME, 'norwegian'); echo strftime('%B'); // Printer ut måneden på norsk Lenke til kommentar
Tom_ Skrevet 5. mars 2012 Del Skrevet 5. mars 2012 (endret) Thomas sitt forslag var bra , her er et annet: $mnd = array("Januar","Februar","Mars","April","Mai","Juni","Juli","August","September","Oktober","November","Desember"); $num = date('n'); echo date('d.').$mnd[$num-1].date('.Y'); // 05.Mars.2012 Endret 5. mars 2012 av Tom_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå