Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Hvilken Test side stoler du mest på?

Anbefalte innlegg

Jeg skal påstå jeg forventer en god del tester av mye nytt og variert utstyr nå som de har kjøpt denne råe test benken!.

Det var en som i sin tid forlot hardware.no eller overklokking.no i protest mot hvordan det ble på forumet en tid. Han bidro jo med veldig mye og var et tap, kanskje det begynte og dabbe av allerede da?

Overklokking skal jo bli "mote" så jeg i tråd her dor ikke så lenge siden..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At komplett ikke setter betingelser for produktene er ikke så rart. Det er noe som heter at all pr er god pr. I alle tilfeller er det neppe tilfeldig hvilke produkter komplett eller andre sender ut til dere, det trenger ikke være produkter de forventer toppkarakter på, de kan være nisjeprodukter etc. de trenger å profilere. Tro for all del ikke at gutta på komplett ikke vet sånn noenlunde hvordan produktene vil komme ut i en test, for det gjør de absolutt.

Merk at komplett bare er et eksempel her, i egenskap av største norske nettbutikk innen hardware.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Det er mange sider her ute som tester hardware, men hvem har du mest lit til, det finnes sikkert mange som gir topp karakter, og andre som gir dårlig på samme produkt.

Skal man kunne ha tillit til en test, bør testresultatene kunne være etterprøvbar - dvs. at man selv hadde kommet til samme resultat med samme hardware, software og samme prosedyre for testing.

Gir pluss også for om testene inneholder kritisk søkelys på begrunnelse for valg av testmetoder og mulige svakheter med testmetodene (inkl testprogramvare, drivere mm).

Skal testene også ha en verdi/relevans for oss vanlige brukere, bør testene også utføres i omgivelser som vi vanligvis kjenner oss igjen i. Altså at testene har en verdi for ulike målgrupper. Fx om det har noen verdi at noen tester produkter som vi enten ikke har råd til eller sjelden/aldri kommer til å bruke, at programvarer brukes i dag osv. osv.

Synes at THG og Anandtech har gode tester, i likhet med storagereview.com og 3dsoundsurge.com også. Ellers kikker jeg på flere tester (hvis tid) og søker evt. på bruker forum om produkter man tenker å kjøpe. Brukerforum legger jeg minst vekt på siden "brukererfaringene" i svært liten grad fremstår som etterprøvbar, men bruker forum til å finne evt. kompatibilitetsprogblemer og evt. vanlige brukerproblemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...